TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Marki na przełomie 2019/2020: Lipton Ice Tea

Marki na przełomie 2019/2020: Lipton Ice Tea
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2019 roku marka Lipton Ice Tea? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2020 roku?
O autorze
2 min czytania 2019-12-04

Pozostałe podsumowania roku 2019 przeczytasz tu >

O roku 2019 dla marki Lipton Ice Tea opowiada Magdalena Grędzicka, senior brand manager Non-Carbonated Beverages w PepsiCo Polska.

Największy sukces dla marki Lipton Ice Tea w 2019 roku 

Rok 2019 to rekordowy rok dla marki Lipton Ice Tea. Zapewnił nam ugruntowanie pozycji lidera w kategorii herbat mrożonych, m. in. dzięki współpracy z ambasadorką marki, Patricią Kazadi. Osiągnęliśmy też najlepsze w historii wyniki w największym segmencie kategorii herbat mrożonych –herbatach czarnych. Na szczególne wyróżnienie zasługuje także fakt, że pierwszy raz w historii osiągnęliśmy najwyższe udziały rynkowe w Europie Wschodniej, pokonując takie rynki jak Rosja czy Turcja, na których przez lata byliśmy bardzo zaawansowani w tej kategorii. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najtrudniejsze wyzwanie w 2019 roku

Największym wyzwaniem było stałe budowanie silnej pozycji na rynku napojów i przekonanie konsumentów, że spośród szerokiego wachlarza dostępnych napojów, to właśnie Lipton Ice Tea jest dobrym i pysznie orzeźwiającym wyborem. 

3 najciekawsze akcje z 2019 roku

W tym roku udało nam się przeprowadzić pierwszą w historii marki loterię konsumencką pod hasłem  „Milion Liptonów do wygrania”. Do współpracy zaprosiliśmy Patricię Kazadi oraz podjęliśmy współpracę z Partnerem cupsell.pl. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W drugiej połowie roku zorganizowaliśmy akcję promocyjną z firmą Polkomtel, w ramach której przeprowadziliśmy wspólnie aktywację konsumencką, oferując nabywcom dodatkowe GB Internetu w Plusie, dzięki specjalnym kodom umieszczanym pod nakrętkami napoju. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku

W komunikacji herbat Lipton Ice Tea stawiamy na media szerokiego zasięgu. Opieramy się na dwóch głównych kanałach tj. na telewizji, która wciąż pozwala nam dotrzeć do największej liczby naszych konsumentów, a także na narzędziach dostępnych w kanałach cyfrowych.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku

W 2020 roku większą uwagę poświęcimy rozwojowi personalizowanych komunikatów w kanałach online. Mamy świadomość, że wzrastają oczekiwania konsumentów odnośnie treści reklamowych, a naszym celem jest dostarczanie interesujących komunikatów, które odzwierciedlają charakter naszych produktów. 

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Zdecydowanie stawianie konsumenta w centrum uwagi oraz skupianie się na jego potrzebach. Z roku na rok zwiększają się ilości dostępnych danych, które pozwalają tworzyć i personalizować komunikaty, tak aby były one „szyte na miarę”. 

Budżet na działania digitalowe

Nie planujemy istotnych zmian w strukturze budżetu na 2020 rok. Naszym celem jest utrzymanie zasięgu działań, tak aby dotrzeć z komunikatem do grupy docelowej z określoną częstotliwością. Budżet na działania digitalowe wynika z obserwacji zmian zachowań konsumenckich; dostępnych jest też coraz więcej narzędzi pozwalających w bardziej efektywny sposób ocenić działania, co w kolejnych latach może przełożyć się na zwiększenie budżetów na działania digitalowe.

3 najważniejsze cele i plany na 2020 rok

Naszym celem jest dostarczanie naszym konsumentom coraz lepszych produktów, dlatego nie pozostaniemy obojętni na kwestię plastikowych opakowań oraz zawartość cukru w naszych napojach. W 2020 roku będziemy rozwijać i poszerzać naszą ofertę, co pozwoli nam stale zwiększać udziały w kategorii Ice Tea.