Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

W Wiedniu powstaje zielona IKEA bez parkingu

W Wiedniu powstaje zielona IKEA bez parkingu
Już wkrótce mieszkańcy Wiednia będą mieli możliwość skorzystania z całkowicie nowego, ekologicznego marketu sieci IKEA. Sklep pozbawiony będzie miejsc parkingowych – zamiast nich pojawi się duży, zielony taras dla klientów.
O autorze
1 min czytania 2020-01-22

Nowy market sieci IKEA w Wiedniu jest efektem działań marki w celu zmniejszenia śladu węglowego. Przeważnie bowiem sklepy szwedzkiego brandu posiadały wiele miejsc parkingowych dla samochodów, natomiast nowy, siedmiopiętrowy budynek sieci będzie całkowicie ich pozbawiony. 

Market w Wiedniu ma zachęcać klientów do podróżowania komunikacją miejską (sklep znajduje się nieopodal przystanku autobusowego i metra), rowerem czy też do chodzenia na zakupy pieszo. Natomiast produkty wielkogabarytowe, których nie będą w stanie sami przewieźć, zostaną im dostarczone do domu za pomocą aut elektrycznych sieci. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Budynek, mimo iż będzie znajdować się w środku miasta, otoczony będzie zielenią, aby zapobiegać powstawaniu miejskiej wyspy ciepła. Ponadto, na dachu sklepu pojawi się ogólnodostępny, roślinny taras. 

Jak zauważają twórcy projektu budynku – studio architektoniczne Querkraft – zastosowanie roślin na dachu i fasadach nowego marketu sieci IKEA pozwoli utrzymać chłód wewnątrz sklepu w te najcieplejsze dni, a także przyczyni się do usuwania zanieczyszczeń powietrza. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

zdjęcia: querkraft.at

PS

W maju 2019 roku brytyjski oddział marki IKEA zaprezentował nową, całkowicie darmową, ekologiczną kolekcję zatytułowaną Lagom, za pomocą której brand chciał zachęcić swoich klientów do upcyklingu.

PS2

IKEA postanowiła stworzyć własną aplikację, za pomocą której podpowiada swoim klientom, jakie nawyki mogą zmienić w swoim życiu, by lepiej dbać o środowisko.

PS3

W ramach otwarcia nowego lokalu IKEA w Greenwich w Londynie, marka zaprosiła do współpracy kilku lokalnych artystów, którzy wykorzystując stare meble brandu, stworzyli niepowtarzalne domki dla ptaków.

PS4

IKEA zaprezentowała dwie repliki swoich zabawkowych łódek kąpielowych Smakryp, które zostały wykorzystane do oczyszczania śmieci z londyńskich dróg wodnych.

PS5

IKEA we współpracy z brytyjskim projektantem Tomem Dixonem stworzyła serię produktów oraz narzędzi, które zachęcą mieszkańców dużych miast do lokalnej uprawy warzyw i owoców. Kolekcja pojawi się w sklepach marki na całym świecie w 2021 roku.