TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

In-Image Ads w zimowej kampanii IKEA

In-Image Ads w zimowej kampanii IKEA
Technologia In-Image Ads zawitała w ub. r. do Polski i już zdobyła sporą popularność. Na wykorzystanie jej w swoich działaniach zdecydowała się także IKEA.
O autorze
2 min czytania 2020-02-21

1 lipca 2020 r. AstraOne.io przeszła rebranding i obecnie spółka działa pod nazwą Vox.

In-Image Ads to nowa technologia reklamowa, która w Polsce dostępna jest od września ub. r. Umożliwia wydawcom emisję reklam nakładanych na zdjęcia zamieszczone w materiałach redakcyjnych na stronie. Kreacje zajmują do 20% powierzchni zdjęcia i zmieniają się dynamicznie. Twórcą tego rozwiązania jest międzynarodowa spółka AstraOne.

Reklamy emitowane w ramach In-Image Ads mogą być targetowane na konkretne zdjęcia lub na elementy znajdujące się na fotografiach. Autorskie algorytmy rozpoznawania obrazów wykorzystane w tej technologii analizują zarówno poszczególne elementy na zdjęciu, jak i cały jego kontekst oraz kontekst tekstu, w którym zostało zamieszczone. Pozwala to na lepsze dopasowanie przekazu. Reklamodawcy mają także możliwość wykluczenia konkretnych elementów, w których towarzystwie reklama nie powinna się wyświetlać.

Efekty kampanii prowadzonych w formacie In-Image wykazały ponad 3-krotnie wyższy uzyskany średni CTR niż w przypadku tradycyjnych kampanii w innych modelach. Na atrakcyjność przekazu istotnie wpływa to, że reklamy są dopasowywane kontekstowo i obiektowo do treści redakcyjnych, a także pojawiają się w zupełnie nowym dla internauty placemencie, którego nie ignoruje on w ramach ślepoty banerowej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Statystyki niejednokrotnie pokazały, że efekty kampanii prowadzonej w technologii In-Image Ads są kilkukrotnie lepsze niż w przypadku tradycyjnych kampanii programmatic. Dzięki autorskim algorytmom możemy bardzo dobrze dopasować do kampanii zdjęcia na stronach wydawców, a następnie wyświetlać na nich kontekstowo angażujące internautę reklamy. Dodatkowo zapewniamy reklamodawcom 100% viewability i 100% brand safety – mówi Adam Iwiński, Operations Director AstraOne.

Coraz więcej marek w Polsce decyduje się na wykorzystanie technologii In-Image Ads w swoich kampaniach. Z rozwiązania tego korzystają już takie brandy jak m.in. Lamborghini, Żabka, Lotto, Żabka, BMW, Porsche, Rossmann. Do tego grona niedawno dołączyła IKEA. Z przykładowymi kampaniami można się zapoznać na stronie gallery.astraone.io.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zimowa kampania IKEA

Kampania marki IKEA z wykorzystaniem formatu In-Image Ads została przeprowadzona pod koniec ubiegłego roku i trwała od 12 grudnia i do świąt Bożego Narodzenia. Działania zostały zrealizowane przy wykorzystaniu technologii oferowanej przez spółkę AstraOne i we współpracy z GroupM.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampania miała na celu reklamę akcesoriów kuchennych oraz do serwowania posiłków, a także komunikację świątecznej promocji. W ramach działań przygotowano kilka kreacji reklamowych, które przedstawiały wybraną ofertę marki wraz z informacją o obowiązującej promocji, ograniczonej czasowo.

Dzięki wykorzystaniu technologii In-Image Ads i targetowaniu na obrazy i kontekst, reklamy marki wyświetlane były w serwisach wydawców wyłącznie na zdjęciach przedstawiających jedzenie oraz akcesoria kuchenne. Kreacje emitowane były na serwisach współpracujących z ekosystemem AstraOne, w tym na Przyslijprzepis.pl, Mniammniam.com, MojeGotowanie.pl, kobieta.pl.

Kampania przyniosła średni CTR na poziomie 0,5%.

– Według mnie In-Image od AstraOne to nowy format reklamowy warty uwagi. Przykład kampanii dla IKEA pokazuje, że kreacje budzą zainteresowanie odbiorców – mają wysoki współczynnik CTR oraz dostarczają dobrej jakości ruch na stronę – mówi Jarosław Pająk, plista Director, GroupM.

 

Artykuł powstał we współpracy z AstraOne.