Emma, papier ma przyszłość! Czyli kiedy chcę drukować, tak jak chcę: prosto, łatwo i bezpiecznie – wybieram online

Emma, papier ma przyszłość! Czyli kiedy chcę drukować, tak jak chcę: prosto, łatwo i bezpiecznie – wybieram online
Druk genialnie potrafi balansować pomiędzy dwoma światami. Tym realnym, namacalnym, dostępnym na wyciągnięcie ręki, oraz tym wirtualnym, zapisanym ciągiem zer i jedynek. Z jednej strony jest bardzo fizyczny. Ma w sobie niekończące się pokłady emocji.
O autorze
3 min czytania 2020-03-23

Z drugiej, w postaci materiałów drukowanych, jest bardzo efektywnym narzędziem w komunikacji oraz idealnym partnerem działań prowadzonych online. Dzięki nowoczesnym technologiom również w online może być realizowany.

Już od dawna przewidywano upadek branży poligraficznej. Bo przecież przyszłość wyglądała coraz bardziej cyfrowo i papier już nikomu nie miał być potrzebny. Od razu uśmiecham się sam do siebie w myślach, przypominając sobie reklamę KittenSoft Paper has a big future, a dźwięk słowa „Emma” już na zawsze będzie brzęczeć w mojej głowie. 🙂

Ok, ale dlaczego, kiedy potrzebuję profesjonalnego druku, wybieram online?

Bo mogę sam decydować o tym, co i jak ma być wydrukowane, a co najważniejsze, nie muszę przemierzać nieskończonej ilości kilometrów w poszukiwaniu drukarni, dopytywać o jej ofertę i czekać na informację ile będzie mnie to kosztowało.

Zlecam druk skąd chcę 24/7

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Siedząc w domu, biurze, czy zupełnie innym miejscu, mogę składać zlecenia. Loguję się na swoje konto do serwisu i mam wszystko to, co potrzebne pod ręką. Nie jestem uwiązany porą dnia, czy miejscem. Mogę swobodnie planować swój czas i zlecić druk dokładnie wtedy, kiedy mam na to wolną chwilę i tego potrzebuję.

Mam dużo do wyboru

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W jednym miejscu mam ogromny wybór produktów, surowców oraz dodatkowych parametrów. Mogę spersonalizować produkt dokładnie tak, jak chcę. Wybierając rodzaj papieru, jego gramaturę, czy dodatkowe uszlachetnienia. Jeśli nie mogę czegoś wyklikać w samym serwisie, zawsze mogę poprosić o ofertę zawierającą moje dodatkowe wymagania.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zamawiam sprawnie i bezpiecznie

Wystarczy zalogować się do serwisu drukomat.pl, wybrać produkt, dodać i zaakceptować pliki graficzne, wybrać metodę i dokonać płatności. I już, zlecenie jest w realizacji. Serwis internetowy automatycznie sprawdza pliki, wysyłając komunikaty o błędach lub ostrzeżeniach, dzięki czemu mam pewność, że finalny wydruk będzie poprawny i odpowiedniej jakości. Mogę również zamówić dodatkowe sprawdzanie plików przez konsultanta (opcja dodatkowa dostępna w parametrach produktu).

Płacę tak jak lubię

Płacąc online, lubię mieć wybór. W drukomat.pl mam do wyboru kilka opcji płatności. Po pierwsze payU, które znamy wszyscy, oraz payU by link. Fajna opcja umożliwiająca wygenerowanie linku, za pośrednictwem którego płatności może dokonać dowolna osoba, do której ten link zostanie wysłany. Mam do wyboru również płatności za pobraniem czy Klarnę. Mogę też przełożyć płatności na później, korzystając z PAYlater. Super forma płatności dostępna tylko w drukomat.pl, która pozwala przełożyć płatności nawet do 45 dni.

Ok. Papier – dlaczego warto?

Papier w naturalny sposób uwodzi i porywa odbiorców. Jest namacalny, ma swoją fizyczność, określoną strukturę, zapach. Jest o wiele lepszym nośnikiem emocji niż media cyfrowe.

Komunikaty przekazywane poprzez materiały drukowane są łatwiejsze do zrozumienia i lepiej zapamiętywane. Wymagają 21% mniej wysiłku poznawczego niż media cyfrowe. Reklamy w formie papierowej pozwalają łatwiej zapamiętać więcej szczegółów. Potwierdziło to 75% uczestników biorących udział w badaniach przeprowadzonych dla Poczty Kanadyjskiej. Dla porównania tylko 44% z grupy badanych zapamiętało te same szczegóły przedstawiane za pomocą mediów elektronicznych. Ważna jest jest jeszcze jedna rzecz, aż 51% badanych było bardziej skłonnych do zakupu, gdy reklama przedstawiana była w formie papierowej.

Materiały drukowane są bardziej „rzeczywiste” dla mózgu. Wymagają bardziej emocjonalnego przetwarzania, co jest bardzo ważne w procesie budowania tożsamości, rozpoznawalności marki i produktu. Materiały fizyczne w postaci papierowych wydruków wytwarzają więcej reakcji mózgu związanych z uczuciami wewnętrznymi, zwiększając znacznie efektywność reklam. Genialnie uruchamiają przy tym pamięć przestrzenną mózgu.

Kolejnym ważnym elementem jest to, że mózg przetwarza zupełnie inaczej słowa zapisane lub wydrukowane na papierze niż te podane w formie elektronicznej. Wykazano w badaniach, że studenci, którzy czytali teksty w formie drukowanej, uzyskali znacznie lepsze wyniki w teście rozumienia tekstu niż studenci, którzy czytali te same teksty w formie cyfrowej. To oznacza, że jeśli naszym odbiorcom ten sam komunikat reklamowy przedstawiamy w formie cyfrowej oraz za pomocą materiałów drukowanych, to z pewnością bardziej emocjonalnie odbiorą ten dostarczony za pomocą papieru, bardziej go również zapamiętają i zrozumieją.

Jest jeszcze jedna rzecz. Komunikacja B2B jest lepsza i efektywniejsza, kiedy wesprzesz ją materiałami drukowanymi. Wykazano, że papier jest bardziej skuteczny w przekazywaniu szczegółowych informacji. Lepiej dba o zaspokojenie potrzeb klienta. Kiedy przekazujemy informacje w formie papierowej, zwiększamy szanse na ich zrozumienie i łatwiejsze zapamiętanie.

Zamykając temat. Druk jest ważnym i efektywnym narzędziem w rękach sprawnego marketera. Jest niezastąpionym towarzyszem działań marketingowych w online i offline, a dzięki technologi w online może być realizowany w sposób prosty, łatwy i bezpieczny.

Dla tych wszystkich, którzy nie widzieli wideo i Emma nie dźwięczy im w głowie, linkuję materiał, niech też tak mają. 🙂

drukomat EASY way to print!
#drukujZdomu