Anastasia Liakh (Applift): Jedynym sposobem na pomyślny rozwój aplikacji jest przemyślana strategia marketingowa oraz ciągłe i dopasowane inwestycje

Anastasia Liakh (Applift): Jedynym sposobem na pomyślny rozwój aplikacji jest przemyślana strategia marketingowa oraz ciągłe i dopasowane inwestycje
– Oferujemy mobilny rozwój na każdym etapie podróży klienta – od brandingu, przez pozyskiwanie klientów, aż do re-engagementu – na temat możliwości oferowanych przez Applift, a także o wejściu firmy na polski rynek rozmawiamy z Anastasią Liakh, senior business development managerem w Applift.
O autorze
5 min czytania 2020-08-11

Na temat wejścia Applift do Polski możesz przeczytać tutaj >

Czym jest Applift i jakie rozwiązania firma oferuje?

Applift jest dostawcą usług marketingu mobilnego, z misją pomocy reklamodawcom w docieraniu, zachęcaniu i angażowaniu klientów na ich urządzeniach przenośnych. Osiągamy to poprzez brandingowe i re-engagementowe kampanie pozyskiwania klientów, o globalnym zasięgu na wszystkich kanałach mobilnych. Uważam, że nasza wiedza, globalna obecność i umiejętne zarządzanie algorytmami na różnych platformach są naszymi „sekretnymi składnikami”, które sprawiają, że odnieśliśmy sukces i zapewniliśmy wartość dodaną dla naszych klientów.

Niedawno dołączyliśmy do Verve Group i jako grupa dążymy do stworzenia otwartego mobilnego ekosystemu z naszą bezpieczną marką i przejrzystą platformą reklamową typu privacy-first.

Jakie korzyści płyną dla reklamodawców z użytkowania Waszego rozwiązania? A jakie dla wydawców?

Reklamodawcy, którzy sięgają po usługi Applift, chcą zwiększyć widoczność i/lub pozyskać więcej wartościowych klientów dla swojej aplikacji. Kiedy mówię o wartościowych klientach, mam na myśli aktywnych użytkowników aplikacji, którzy są bardzo ważni dla reklamodawców. Właśnie to robimy w Applift. Oferujemy mobilny rozwój na każdym etapie podróży klienta – od brandingu, przez pozyskiwanie klientów, aż do re-engagementu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak już wspomniałam, wszystkie prowadzone przez nas kampanie reklamodawców mają zasięg o skali globalnej. Współpracujemy z ponad 35 adexchangerami, mamy zasięg wynoszący ponad 1,5 mld unikalnych użytkowników i oferujemy dostęp do ponad 500 wydawców bezpośredniej jakości. Nasz Portal Reklamodawców to narzędzie do raportowania, które umożliwia wgląd w każdą kampanię i może pomóc reklamodawcom w zapewnieniu, że ich kampanie są bezpieczne pod względem marki oraz zobaczyć, jakiego rodzaju odbiorcy oglądają ich reklamy. Może to pomóc reklamodawcom poprawić ich ogólną strategię marketingową.

Z drugiej strony, producenci aplikacji chcą zmaksymalizować swoje przychody. Żeby osiągnąć ich cele pieniężne, jesteśmy w stanie zaspokoić ich potrzeby za pomocą innowacyjnej technologii, najwyższych wymagań od 50 najlepszych marek Fortune oraz obsługę klienta przez 24 godziny na dobę. Nasza platforma jest kompatybilna z każdym formatem reklamy, może prowadzić kampanie performance’owe i brandingowe, a dzięki unikalnej technologii HyBid firmy Verve Group może automatycznie zoptymalizować format, który zapewnia wydawcom najwyższą wydajność i eliminuje nieefektywność cenową.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jakie rozwiązania oferujecie w zakresie aplikacji mobilnych?

Krótko mówiąc, dostarczamy rozwiązania dotyczące mobilnego wzrostu i zarabiania na aplikacjach mobilnych. Wspomniałam już pokrótce, jakie rodzaje kampanii reklamodawcy mogą z nami prowadzić, ale pozwólcie, że przejdę do szczegółów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Reklamodawcy, którzy chcą powiększyć swoją bazę klientów mobilnych, mogą rozpocząć pozyskiwanie użytkowników (zarówno za pomocą kanałów programmatic, jak i non-programmatic) lub skorzystać z kampanii pozyskiwania użytkowników w naszych zasobach premium. Dzięki modelowi cenowemu opartemu na wydajności reklamodawcy płacą tylko za konkretne działania, określone w kampanii KPI oraz za klientów o wysokiej długoterminowej wartości (LTV). Applift był jedną z pierwszych światowych firm oferujących ceny tego typu. Ponadto reklamodawcy mogą zdecydować się na prowadzenie nagradzanych kampanii reklamowych oraz brandingowych, a my możemy się także zająć optymalizacją pod kątem App Store. Pomagamy również reklamodawcom prowadzić kampanie re-engagementowe, aby ponownie zaangażować nieaktywnych użytkowników.

Jeśli chodzi o rozwiązania dla wydawców aplikacji mobilnych, pomagamy im zarabiać na odbiorcach dzięki globalnemu popytowi ze strony największych na świecie reklamodawców mobilnych. Współpracujący z nami wydawcy aplikacji mają dostęp do integracji programistycznej i możliwość zawierania preferowanych ofert bezpośrednio na wszystkich głównych ad exchangerach. Nasz silnik rekomendacji pozwala im odkrywać i aktywować kampanie dostosowane do ich potrzeb biznesowych.

W ramach Grupy Verve nasza oferta zarówno dla reklamodawców, jak i wydawców będzie się jeszcze rozszerzać.

Dlaczego obecnie każdy biznes powinien mieć własną strategię rozwoju w zakresie mobilnym?

Według portalu Statista rynek aplikacji mobilnych ma w tym roku osiągnąć przychód wynoszący 581,9 mld, a liczba użytkowników aplikacji mobilnych wzrasta wykładniczo. W Polsce na początku 2020 roku standardowe użytkowanie smartfonów wzrosło o jedną trzecią, a do 2025 roku liczba polskich użytkowników smartfonów przekroczy 28 mln.

Statystyki te wyraźnie pokazują, że na rynku aplikacji mobilnych istnieje duży potencjał, ale oznacza to również, że konkurencja będzie coraz większa. Dostosowana strategia marketingu mobilnego jest potrzebna, aby móc pozyskać ogromną bazę użytkowników, która generuje znaczącą aktywność zakupową i wykazuje pozytywny ROI. Z mojego doświadczenia wiem, że wiele aplikacji pojawia się z dużym hukiem, ale ma problem ze zrozumieniem najlepszego podejścia do zrównoważonego rozwoju, opartego na ROI i dalszym funkcjonowaniu po instalacji. Jedynym sposobem na pomyślny rozwój aplikacji jest przemyślana strategia marketingowa oraz ciągłe i dopasowane inwestycje.

Jak oferowane przez Was rozwiązania mogą wspierać branding?

Reklamodawcy często zwracają się do nas w celu zwiększenia świadomości marki wśród szerszej publiczności, która może mieć niewielką wiedzę o ich marce (w tym także o ich aplikacji). To, co możemy zaoferować, to globalny zasięg do pożądanych odbiorców z odpowiednim, kreatywnym komunikatem, dostosowanym do etapu podróży, na którym znajdują się klienci. Dzięki tym kampaniom reklamodawcy mogą łączyć markę z pozytywnymi skojarzeniami (np. za pomocą słów kluczowych takich jak „jakość” lub „wiarygodność”), koncentrując się na zasobach premium i wykorzystując sposoby ukierunkowane na promowanie marki, które nie wymagają natychmiastowych działań.

W jaki sposób wydawcy mogą zarabiać na ruchu na urządzeniach mobilnych?

Jedną z najbardziej efektywnych i popularnych opcji zarabiania na aplikacji są wewnętrzne reklamy. W ten sposób wydawcy mogą udostępniać swoje usługi za darmo, zapewniając jednocześnie stały strumień przychodów z aplikacji. Reklamy wewnątrz aplikacji można podzielić na następujące kategorie: baner (podobny do banera na pulpicie), interstitial (interaktywne, pełnoekranowe reklamy), wideo (krótkie reklamy wideo), natywne (reklamy dopasowane do formy i funkcji platformy, na której się pojawiają). Najnowsze dane pokazują, że 35% polskich aplikacji korzysta z reklam typu in-app.

Dlaczego reklamodawcy powinni postawić na kampanie performance? Jakie są największe zalety?

CPA jest jednym z najbardziej kompleksowych i opłacalnych modeli cenowych dla marketingu mobilnego. Faza po instalacji ma kluczowe znaczenie dla utrzymania najbardziej wartościowych typów klientów – aktywnych oraz wytrwałych użytkowników o wysokiej długoterminowej wartości. Nacisk na stałą optymalizację wydajności musi łączyć pozyskiwanie i utrzymanie użytkowników w całym procesie marketingowym aplikacji.

Korzystanie z kampanii marketingowych typu performance ułatwia po instalacyjne śledzenie konwersji.

Modele cenowe, takie jak CPC i CPI, które nie koncentrują się na krokach po instalacji, oferują ograniczone możliwości dla marketerów aplikacji. Jako marketer aplikacji możesz sobie zadać pytanie: co jest dla ciebie bardziej wartościowe – pozyskanie użytkownika do zainstalowania aplikacji, czy pozyskanie klienta, który rejestruje się i dokonuje zakupu w aplikacji? Dysponując różnymi wskaźnikami, marketerzy, prowadzący kampanie performance, są w stanie wskazać kluczowy punkt zwrotny, którym można zmierzyć konwersję i płacić tylko za użytkowników, którzy zmienili się w klientów, zgodnie z kampanią KPI.

Co przekonało waszą firmę do wejścia na polski rynek?

Różne terytoria charakteryzują się różnym poziomem dojrzałości i zaawansowania rynku reklamy mobilnej. Chociaż nasze strategie są dostosowane do specyficznych potrzeb rynkowych każdego kraju, nauczyliśmy się, że życzenia niektórych klientów są uniwersalne. Wszystkie marki i reklamodawcy chcą zaangażowanych użytkowników, przejrzystego ruchu mobilnego oraz alternatywnych kanałów, które oferują świetne ROAS/ROI. Cieszymy się, że możemy dostarczyć nasze unikatowe rozwiązania polskim marketerom.

Polska zawsze była rynkiem, na który chcieliśmy zwrócić szczególną uwagę. W ciągu ostatnich kilku lat nastąpił tam znaczny wzrost przychodów generowanych przez polskich twórców aplikacji mobilnych zarówno w Google Play Store, jak i Apple App Store. Polska plasuje się także na wysokim miejscu pod względem pobierania aplikacji na obu platformach.

Applift stał się ostatnio częścią Verve Group; co zyskają na tym obecni i potencjalni klienci?

Applift oficjalnie stał się integralną częścią nowo utworzonej Verve Group, która jest połączeniem wiedzy, technologii i globalnej obecności 3 firm wchodzących w skład Media and Games Invest: Applift (dostawca usług związanych z marketingiem mobilnym), PubNative (globalny mobile adexchanger) oraz Verve (platforma do marketingu mobilnego oparta na lokalizacji). Naszą misją jest zapewnienie otwartej i przejrzystej mobilnej platformy reklamowej z kompleksowymi rozwiązaniami dla marek i wydawców dla mobilnego wzrostu i możliwości zarabiania.

Reklamodawcy skorzystają z ulepszonych rozwiązań brandingowych i performance’owych, pozyskiwania użytkowników (programmatic i non-programmatic) oraz kampanii re-engagementowych. Dzięki pełnej ofercie cenowej reklamodawcy zyskają dodatkowy dostęp do wysokiej jakości odbiorców, do 100 najlepszych wydawców w sklepach z aplikacjami oraz, co najważniejsze, mobilną platformę reklamową o najwyższej jakości prywatności.

Wydawcy uzyskają dostęp do globalnych programmatik adexchangerów, in-app bidding solution oraz szeroko wdrożonej bazy SDK. Wychodząc poza terytorium aplikacji, oferujemy również najwyższej jakości rozwiązania dla telewizji, reklamę zewnętrzną oraz mobilne wsparcie na stronie internetowej.

 

O rozmówczyni:

Anastasia Liakh, senior business development manager, Applift