Budowanie wizerunku marki: Refeel

Budowanie wizerunku marki: Refeel
W cyklu „Budowanie wizerunku marki” przybliżamy sylwetki polskich brandów i ich sprawdzone sposoby na budowanie swojego wizerunku. Tym razem przedstawiamy koncept nowej marki Refeel, która dopiero stawia pierwsze kroki na polskim rynku.
O autorze
3 min czytania 2020-12-03

>>> Tutaj znajdziesz pozostałe artykuły z cyklu

O marce Refeel opowiada Jakub Zublewicz, prezes zarządu brandu.

Na początek opowiedzcie pokrótce o tym, czym dokładnie jest Refeel? 

Refeel concept to brand, który dopiero startuje. Jednak nad projektem pracujemy od ponad roku. Zaczęło się od udziału w „Konkursie na Start-up” organizowanym przez wrocławski DFR – udało nam się wygrać ten konkurs, zainteresować inwestora naszą koncepcją i wypracować warunki współpracy. Obecnie najtrudniejsze jest czekanie, aż skończą się badania nad dopuszczeniem produktu do rynku i w końcu będziemy mogli pokazać światu naszą koncepcję.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W jaki sposób powstała Wasza marka?

Nasza marka powstała z potrzeby realnego ograniczenia negatywnych skutków zmian klimatycznych. Sami zauważyliśmy, ile w naszym domach produkujemy plastikowych odpadów. Szukaliśmy rozwiązań na rynku, które pozwoliłyby nam je ograniczyć, zaczęliśmy pić wodę z kranu, używać materiałowych toreb na zakupy i warzywa. Jednak w kwestii środków czystości i kosmetyków myjących niewiele mogliśmy zmienić. Dlatego postanowiliśmy sami coś z tym zrobić, założyć Refeel concept i wykorzystać model, który świetnie działa na rynku np. piwa – szklane, opakowania zwrotne.

Jakimi wartościami kierujecie się przy budowie marki?

Naszą najważniejszą wartością jest uczciwość – względem klientów, naszych kontrahentów, ale przede wszystkim względem… naszej planety. Staramy się, aby każdy element procesu produkcji, sprzedaży i wysyłki był odpowiedzialny ekologicznie. Nasze produkty mają naturalny skład, zapakowane są w szklane opakowania z etykietą, która zrobiona jest z odpadów po jabłkach i wysłane w paczce, w której całkowicie zrezygnowaliśmy z użycia plastiku. Wiemy, że nie wszystko jest jeszcze idealnie, ale wierzymy, że transparentność i słuchanie naszych odbiorców determinują rozwój i szukanie coraz to lepszych rozwiązań.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Do kogo kierujecie swoją markę? 

Refeel concept kierowany jest do osób, które mają świadomość tego co dzieje się z naszym klimatem i chciałyby dokonywać odpowiedzialnych ekologiczne decyzji konsumenckich. Mamy świadomość, że wiele osób nie ma czasu na radykalne działania, dlatego maksymalnie uprościliśmy proces zamawiania i zwrotu pustych butelek, biorąc na siebie ciężar i koszty ponownego wykorzystania opakowań. Wierzymy, że wszyscy „gramy do wspólnej bramki” i nawet małe zmiany w naszych domach, pozwolą pozytywnie wpłynąć na kondycję naszej planety.

Co charakteryzuje markę Refeel?

Koncepcja Refeel concept jest prosta i nieprzekombinowana. Nie boimy się pytań zadawanych przez naszych odbiorców, bo znamy każdy element procesu powstawania produktu, który dotrze pod drzwi klientów i wiemy, że jest on transparentny i przemyślany pod kątem ekologii. Nasza marka ma za zadanie pomóc wszystkim, którzy chcieliby zrobić coś dobrego dla planety, w sposób maksymalnie uproszczony i bez pouczania. Obserwujemy, że obecnie z wielu stron dostajemy przykazy odnośnie tego jak żyć, jakie mieć wartości, co nam wolno, a czego nie. Chcemy, żeby Refeel concept dawał wybór i dyskretnie wspierał w tym wyborze, a nie narzucał kolejnych wymagań.

Na jakie elementy kładziecie największy nacisk przy budowaniu wizerunku marki Refeel?

Jako Refeel concept chcielibyśmy zmienić postrzeganie ekologii. Wydaje nam się, że w naszym kraju kojarzy się ona bardzo radykalnie i osoby, które chciałyby zacząć robić coś dobrego dla naszej planety, mają poczucie, że to za mało. My chcemy pokazać, że małe kroki to już bardzo dużo, a ekologiczne życie wcale nie musi być związane z koniecznością rezygnowania z wygody czy estetyki. Chcemy wziąć też na siebie rolę edukacyjną i pokazywać, jak poprzez małe zmiany, można pozytywnie wpływać na stan naszej planety.

Przy wykorzystaniu jakich narzędzi marketingowych promujecie Waszą markę?

W chwili obecnej głównym kanałem i narzędziem naszej komunikacji są social media (Instagram oraz Facebook), w których budujemy społeczność oraz relacje z naszymi przyszłymi klientami. Docelowo w nowym roku planujemy postawić na influencer marketing oraz współpracę z branżowymi portalami i magazynami.

Co wyróżnia Refeel na tle pozostałych, konkurencyjnych marek?

Przede wszystkim, jako pierwsza marka na rynku produkująca środki czystości i kosmetyki myjące wprowadzamy zwroty opakowań i ich ponowne wykorzystanie. Mamy nadzieję, że jest to na tyle innowacyjne rozwiązanie, że zainteresujemy klientów naszą ofertą. Dodatkowo chcemy wykorzystać jeszcze rzadko stosowany, ale coraz bardziej popularny w Polsce, model subskrypcji, który ma maksymalnie uprościć składanie zamówień i zaoszczędzić czas naszych klientów. Tym, co nas wyróżnia jest też prosty i minimalistyczny design naszych opakowań – dostajemy wiele informacji zwrotnych, że bardzo przypadły im one do gustu.

Jakie są Wasze plany na przyszłość?

Planem na najbliższą przyszłość jest ruszyć ze sprzedażą i na tym koncentrujemy swoje siły. W dalszej perspektywie chcielibyśmy powiększyć portfolio naszych produktów zarówno o nowe linie zapachowe, jak i o całkiem nowe produkty.