TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Pracownicy Coca-Coli odbyli kurs z tego „jak być mniej białym”. Firma się tłumaczy

Pracownicy Coca-Coli odbyli kurs z tego „jak być mniej białym”. Firma się tłumaczy
Pracownicy koncerny Coca-Cola wzięli udział w kursie na LinkedInie, podczas którego radzono im m.in. „by byli mniej biali”. W wyniku kontrowersji program został usunięty z platformy.
O autorze
1 min czytania 2021-02-25

Sprawę nagłośniła telewizja Fox News tuż po tym, jak do internetu trafiły screeny kursu odbywającego się na LinkedInie, w którym udział wzięli pracownicy Coca-Coli. Program, który miał za zadanie zwrócić ich uwagę, a także uwrażliwić na problem dyskryminacji rasowej, oparty był na książce uchodzącej za kontrowersyjną, pod tytułem „White Fragility” („Biała kruchość”) autorstwa Robin DiAngelo.

Podczas kursu radzono pracownikom, aby byli „mniej biali” – co zdaniem autorów kursu oznacza bycie mniej opresyjnym, czy też agresywnym, a także zerwanie z apatią i „białą solidarnością”. Jeden ze slajdów zwracał również uwagę na to, że w Stanach Zjednoczonych, a także innych zachodnich krajach, biali ludzie przechodzą socjalizację, która uczy ich poczucia wyższości wobec innych – kwestię tę podkreślono wynikami badań, które pokazały, że „już w 3-4. roku życia dzieci rozumieją, że lepiej jest być białym”.

Screeny z kursu, w którym wzięli udział pracownicy Coca-Coli, wzbudziły mieszane uczucia wśród internautów. Niektóre osoby chwaliły podejście firmy do kwestii rasizmu, inni z kolei zarzucili koncernowi dyskryminację osób białych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Coca-Cola w odpowiedzi na kontrowersje wydała oświadczenie, w którym zaznaczyła, że kurs nie został stworzony przez firmę, a jest materiałem szkoleniowym ogólnodostępnym na platformie LinkedIn. Jednocześnie marka przyznała, że kurs ten był częścią planu „by pomóc w budowie inkluzywnego miejsca pracy”. 

Krótko po tym materiał szkoleniowy został usunięty z LinkedIna. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Amerykańska Akademia Filmowa ogłosiła wprowadzenie nowych zasad przyznawania Oscarów – od 2024 roku filmy, które będą chciały ubiegać się o główną nagrodę, będą musiały spełnić przynajmniej dwa z czterech nowych kryteriów dotyczących m.in. różnorodności rasowej czy płciowej.