Budowanie wizerunku marki: Christine Granville

Budowanie wizerunku marki: Christine Granville
W cyklu „Budowanie wizerunku marki” przybliżamy sylwetki polskich brandów i ich sprawdzone sposoby na budowanie swojego wizerunku. Tym razem przedstawiamy markę Christine Granville.
O autorze
4 min czytania 2021-05-04

>>> Tutaj znajdziesz pozostałe artykuły z cyklu

O marce Christine Granville opowiada Agnieszka Bobrukiewicz, założycielka brandu.

W jaki sposób powstała Wasza marka?

Od lat pracuje w typowo męskim środowisku, czyli w marketingu detalicznym i branży paliwowej, jestem również mentorką i członkiem kilku fundacji w Polsce i w USA, które wspierają aktywność kobiet w biznesie. I chociaż uwielbiam pracę w branży paliwowej, to chciałam stworzyć produkt z misją, dedykowany tylko kobietom. Dzięki współpracy z wieloma ambitnymi kobietami czułam, że muszę zrobić coś więcej, dlatego kluczową rolą przy tworzeniu pomysłu na biznes była współpraca z fundacją wspierającą rozwój kobiet. Poza tym uważam, że wciąż jesteśmy mniej pewne siebie, często wręcz zaniżamy i nie doceniamy swoich kompetencji. Dlatego myślę, że tak ważne jest wsparcie kobiet na ścieżce kariery. Klientka kupując mój produkt ma szansę dorzucić swoją cegiełkę na rzecz innych kobiet, a sam zegarek jest symbolem pokazującym przynależność do społeczności silnych agentek. Jednak największą inspiracją przy tworzeniu Christine Granville była dla mnie postać Krystyny Skarbek – polskiej agentki brytyjskiego wywiadu, kobiety silnej, która nie bała się ryzykować. Pod pseudonimem Christine Granville przez lata działała jako agentka brytyjskiego wywiadu w czasie II wojny światowej. Była niezwykle cennym wywiadowcą dla Wielkiej Brytanii, to właśnie ona wpłynęła na losy Europy. Podczas pobytu w okupowanej Polsce zdobyła dokumenty wraz z datą ataku Niemiec na ZSRR, a następnie przekazała je Brytyjczykom. To wpłynęło na opóźnienie niemieckiej operacji Barbarossa, która była początkiem końca II wojny światowej. Była niezwykłą kobietą, która nie bała się ryzykować, dlatego jej historia może stanowić tak naprawdę źródło inspiracji dla każdego.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jakimi wartościami kierowaliście się przy budowie marki?

Wsparcie kobiet w biznesie i promowanie tego typu pomocy to główna misja naszej marki, zależało nam na stworzeniu społeczności silnych kobiet. Dlatego od razu zdecydowałam się na przekazanie kwoty ze sprzedaży każdego zegarka na fundację wspierającą rozwój kobiet w biznesie. Dzięki temu wiele naszych klientek utożsamia się z DNA marki i chętnie dołącza do społeczności – silnych, wspierających się kobiet. Wśród nich znalazła się nawet Pierwsza Dama Islandii Jean Reid, która nosi nasz zegarek.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kim jest klientka Waszej marki?

Nasze produkty kierujemy do kobiet, które nie boją się ryzykować, idą do przodu, pragną się wciąż rozwijać ale też do tych, które tej siły chcą się nauczyć, chcą zawalczyć o swoje marzenia, osiągnąć sukcesy, zrealizować życiowe cele. Chcemy aby nasz zegarek był pewnego rodzaju symbolem przypominającym, że to najlepszy czas na realizację planów, których nie warto odkładać na później!

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co charakteryzuje markę Christine Granville?

Za naszą marką stoi przede wszystkim niezwykła historia, która nawiązuje do życia polskiej agentki brytyjskich służb specjalnych. Chcieliśmy stworzyć produkt klasyczny ale unikalny, dlatego nasze zegarki posiadają elementy związane z historią Krystyny Skarbek: między innymi na tarczach znajduje się numer jej paszportu, natomiast samo logo nawiązuje do herbu rodziny Skarbek. Dodatkowo nasz kształt zegarka – typu „tank watch” (charakteryzuje się prostokątną tarczą) wyróżnia się na tle konkurencji. Świadomie wybraliśmy ten kształt, ponieważ większość zegarków dostępnych na rynku wyposażona jest w okrągłe tarcze. Co więcej, „tank watch” w takim przedziale cenowym 759-859 zł jest trudno trudno dostępny, najczęściej występuje w ofertach marek premium.

Na jakie elementy kładziecie największy nacisk przy budowaniu wizerunku marki?

Wizerunek marki jest bardzo mocno powiązany z moja osobą. Poświęciłam część swojego biznesowego życia na wsparcie kobiet i pomaganie im w otwieraniu własnych firm, awansach i odnoszeniu sukcesów, dlatego największy nacisk kładziemy na budowanie społeczności wspierających się kobiet. Świadomość tego, że mogę nawet w najmniejszym stopniu je wspierać daje mi energię i jest moim motywatorem do rozwoju marki. Poza tym poprzez nasz produkt pokazujemy jak ważny jest czas w naszym życiu i że nie należy odkładać planów na później – ważne jest aby działać tu i teraz. Pojęcie czasu było również mocno związane z historią Krystyny Skarbek, która wielokrotnie musiała działać pod presją czasu. I to czas decydował o życiu jej i innych osób.

Przy wykorzystaniu jakich narzędzi marketingowych promujecie Waszą markę?

Zacznę od tego, że mam świetny team, dzięki któremu o Christine Granville jest głośno w mediach. Poza tym stawiamy na kampanie wizerunkowe i sprzedażowe, Google i Facebook, budujemy relacje z mediami, fundacjami, jesteśmy partnerem kobiecych wydarzeń. Od lat zajmuje się mentoringiem kobiet, dlatego wykorzystuje możliwości i docieram z produktem do jak największej liczby osób poprzez stowarzyszenia, fundacje i kobiece wydarzenia biznesowe. Dzięki temu świadomość marki w Polsce i za granicą rośnie w błyskawicznym tempie.

Jaka jest Wasza ulubiona kampania, którą stworzyliście?

Nasza pierwsza kampania, bo to ona zapoczątkowała start marki Christine Granville, w której pokazaliśmy oblicza trzech kobiet o odmiennych pasjach i zawodach. W przyszłości chcielibyśmy stworzyć inspirującą kampanię pokazującą sylwetki niezwykłych kobiet z całego świata, które dołączyły do naszej społeczności. Chciałabym poprzez naszą markę inspirować kobiety do działania – dlatego już wiem, że czeka nas dużo pracy!

Co wyróżnia Christine Granville na tle pozostałych, konkurencyjnych marek?

Stworzyłam produkt, który posiada ciekawą historię i przede wszystkim przyczynia się do biznesowego wsparcia kobiet. Dodatkowo postawiliśmy na innowacyjność wprowadzając w zeszłym roku wegańską kolekcję pasków stworzonych ze skórek jabłek. Do tej pory nie spotkałam się z firmą, która produkowałaby paski do zegarków z takiego surowca.

Jakie są Wasze plany na przyszłość?

Jeśli chodzi o Christine Granville to marzę o zbudowaniu globalnej marki, która łączy kobiety na całym świecie i wspiera je w osiąganiu zawodowych sukcesów. Mamy założenia biznesowe, które realizujemy i sukcesywnie podkręcamy z każdym sezonem, dzięki czemu sprzedaż rośnie. Poza rozwojem samej marki Christine Granville planujemy uruchomienie platformy mentoringowej The Power To Empower, która będzie kolejnym elementem mojej misji tworzenia projektów dla kobiet i wsparcia ich biznesowo. Na tę chwilę udzielam się w wielu fundacjach ale wciąż mój czas jest dość mocno ograniczony. Dzięki takiej platformie będę mogła wspierać tysiące, a może i miliony kobiet na całym świecie :).