Największa opcja reklamowa na Facebooku – Logout Experience

Największa opcja reklamowa na Facebooku – Logout Experience

29 lutego tego roku na konferencji fMC - tej samej, na której ogłoszono Timeline dla stron, Facebook wprowadził nową opcję reklamy - Logout Experience.

Reklama ta pokazuje się wszystkim osobom, które w danym dniu wylogują się z Facebooka. W Polsce to średnio 5 mln użytkowników. Reklama może pokazywać się dzień, tydzień, miesiąc czy nawet dłużej. Może mieć ona formę statycznego obrazka lub video.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Jaki format?

Statyczny obrazek ma wymiar 851x315 px, tzn. taki jak cover photo na fan page’u. Treści, które się znajdują na grafice np. nie mogą zawierać danych kontaktowych, bezpośrednio zachęcać do polubienia strony czy podzielenia się treścią a także nie mogą zawierać wyrażeń „call to action”.

Video ma takie same obostrzenia a dodatkowo, aby wyglądało dla użytkowników interesująco powinno mieć format minimum 1920x1080, format MP4 i trwać maksymalnie 3 minuty.

Kiedy i za ile?

Jak przyznaje Facebook, LOX jest bardzo dobry, gdy chcemy, by użytkownik przeszedł na żądaną stronę www lub do formularza rejestracyjnego, co może zachęcić do np. stworzenia sobie konta na serwisie, zakupów.

Reklamę LOX Facebook zatwierdza 3-5 dni. Cena za 1 dzień to ok. 17 tys. euro, a za 5 dni to ok. 66 tys. euro. Zamówić reklamę można zgłaszając się do agencji, która współpracuje z Facebookiem.

Kto?

Jak na razie w Polsce 5 marek uruchomiło LOX: Virgin mobile; Złote wyprzedaże; Open Finance; Windows i Slevomat.

 

- Kampania wprowadzająca na rynek Windows 8 zakłada m.in. wykorzystanie niestandardowych form reklamowych, zatem Facebook Logout, a także inne niestandardowe formaty (choćby In Program Messagin/IPM w stacjach Discovery), zostały uwzględnione w media planie. Facebook jest platformą wysokozasięgową, mogącą pomóc w budowaniu świadomości i określonej percepcji. Logout wydawał nam się najbardziej odpowiedni w tym kontekście, także jako forma niestandardowa, która potencjalnie może generować wysoki zasięg - tłumaczy Anna Rekus, Consumer Marketing Communications Manager w Microsoft, spytana, czemu przy promocji skorzystano z tego formatu reklamy.

 

Korzyści

Oto wyniki, jakie osiągnęły firmy, które skorzystały z Facebook Logout Experience za granicą:

O2 UK wykorzystało video LOX do promocji i zwiększenia świadomości nowej taryfy „On and On”. Działania na Facebooku były wsparciem dla akcji promocyjnej w TV i wygenerowały:

  • Ponad 217 tys. odtworzeń reklamy jednego dnia
  • Ponad 286 tys. interakcji (odtworzenie video, polubienie, skomentowanie)
  • Dotarcie do 13,6 mln użytkowników
  • 2x większy wskaźnik PTA

Carphone Warehouse, właściciel sieci sklepów z telefonami wykorzystał LOX do promocji nowego smartfona - Samsung Galaxy S3 oraz do zdobycia nowych zaangażowanych fanów na fan page’u. Dzięki reklamie zyskał:

  • 4x większy wskaźnik PTA
  • 135 tys. odtworzeń video w jeden dzień
  • Ponad 250 tys. interakcji (odtworzeni video, komentarzy, lajków) – wsparcie reklamą sponsored stories.
  • Wzrost liczby wyszukiwania produktów na stronie www i wzrost poziomu zamówień.

Łukasz Dębski, Strategy Manager w agencji Socializer

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij