Reklama ta pokazuje się wszystkim osobom, które w danym dniu wylogują się z Facebooka. W Polsce to średnio 5 mln użytkowników. Reklama może pokazywać się dzień, tydzień, miesiąc czy nawet dłużej. Może mieć ona formę statycznego obrazka lub video.
Jaki format?
Statyczny obrazek ma wymiar 851×315 px, tzn. taki jak cover photo na fan page’u. Treści, które się znajdują na grafice np. nie mogą zawierać danych kontaktowych, bezpośrednio zachęcać do polubienia strony czy podzielenia się treścią a także nie mogą zawierać wyrażeń „call to action”.
Zobacz również
Video ma takie same obostrzenia a dodatkowo, aby wyglądało dla użytkowników interesująco powinno mieć format minimum 1920×1080, format MP4 i trwać maksymalnie 3 minuty.
Kiedy i za ile?
Jak przyznaje Facebook, LOX jest bardzo dobry, gdy chcemy, by użytkownik przeszedł na żądaną stronę www lub do formularza rejestracyjnego, co może zachęcić do np. stworzenia sobie konta na serwisie, zakupów.
Reklamę LOX Facebook zatwierdza 3-5 dni. Cena za 1 dzień to ok. 17 tys. euro, a za 5 dni to ok. 66 tys. euro. Zamówić reklamę można zgłaszając się do agencji, która współpracuje z Facebookiem.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kto?
Jak na razie w Polsce 5 marek uruchomiło LOX: Virgin mobile; Złote wyprzedaże; Open Finance; Windows i Slevomat.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Kampania wprowadzająca na rynek Windows 8 zakłada m.in. wykorzystanie niestandardowych form reklamowych, zatem Facebook Logout, a także inne niestandardowe formaty (choćby In Program Messagin/IPM w stacjach Discovery), zostały uwzględnione w media planie. Facebook jest platformą wysokozasięgową, mogącą pomóc w budowaniu świadomości i określonej percepcji. Logout wydawał nam się najbardziej odpowiedni w tym kontekście, także jako forma niestandardowa, która potencjalnie może generować wysoki zasięg – tłumaczy Anna Rekus, Consumer Marketing Communications Manager w Microsoft, spytana, czemu przy promocji skorzystano z tego formatu reklamy.
Korzyści
Oto wyniki, jakie osiągnęły firmy, które skorzystały z Facebook Logout Experience za granicą:
O2 UK wykorzystało video LOX do promocji i zwiększenia świadomości nowej taryfy „On and On”. Działania na Facebooku były wsparciem dla akcji promocyjnej w TV i wygenerowały:
- Ponad 217 tys. odtworzeń reklamy jednego dnia
- Ponad 286 tys. interakcji (odtworzenie video, polubienie, skomentowanie)
- Dotarcie do 13,6 mln użytkowników
- 2x większy wskaźnik PTA
Carphone Warehouse, właściciel sieci sklepów z telefonami wykorzystał LOX do promocji nowego smartfona – Samsung Galaxy S3 oraz do zdobycia nowych zaangażowanych fanów na fan page’u. Dzięki reklamie zyskał:
- 4x większy wskaźnik PTA
- 135 tys. odtworzeń video w jeden dzień
- Ponad 250 tys. interakcji (odtworzeni video, komentarzy, lajków) – wsparcie reklamą sponsored stories.
- Wzrost liczby wyszukiwania produktów na stronie www i wzrost poziomu zamówień.
Łukasz Dębski, Strategy Manager w agencji Socializer