10 lat Centrum Nauki Kopernik

Centrum Nauki Kopernik rozpoczyna świętowanie 10-lecia. W internecie pojawiła się właśnie urodzinowa sonda o przyszłości, a wkrótce ruszy także kampania wizerunkowa. Koncepcję kreatywną – w oparciu o przygotowaną przez Kopernika narrację – opracowała agencja Saatchi&Saatchi.
O autorze
1 min czytania 2020-02-03

Kopernik świętuje jubileusz patrząc w przyszłość. Chce pokazać swoją rolę społeczną, promować wizję i zachęcać innych, by włączyli się w jej realizację. Idealna przyszłość według Kopernika to taka, w której ludzie kształtują świat przyjazny dla siebie i natury, rozwijając i stosując naukę. Centrum inspiruje do doświadczania, rozumienia świata i odpowiedzialnego działania. Kieruje się przy tym cenionymi wartościami, takimi jak nauka, uczciwość, otwartość, współpraca i dbałość o środowisko. Idealna przyszłość w/g Kopernika to taka, w której ludzie kształtują świat przyjazny dla siebie i natury, rozwijając i stosując naukę.

Kampania wizerunkowa

PRZYSZŁOŚĆ W CENTRUM. Odkrywaj. Myśl. Działaj. to hasło przewodnie kampanii, która stanowi dla Kopernika tło do pogłębionej komunikacji w ramach działań PR. Jej celem jest prezentacja wizji Kopernika – zaakcentowanie tego, że skupia się na przyszłości, podkreśla rolę nauki i znaczenie poznawania, myślenia, odpowiedzialności i sprawczości – w różnych obszarach i w każdym wieku.

Narracja i strategia komunikacji, na której oparto kampanię, powstała in house. Liderem zespołu była Jolanta Zieleniewska, kierownik Działu Promocji i Komunikacji Centrum Nauki Kopernik. Na podstawie przedstawionego przekazu agencja Saatchi&Saatchi opracowała koncepcję kreatywną i stworzyła identyfikację wizualną. Powstały trzy key visuale, z trzema bohaterami, przedstawionymi w różnych kontekstach, ilustrujących wizję Kopernika. Dopełnia je animowany spot wizerunkowy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania będzie prowadzona w 2020 r., w kilku odsłonach. W strategii komunikacji zostaną wykorzystane kanały własne, partnerskie, kampanie digitalowe, outdoorowe oraz prasa.

Weź udział w sondzie

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Co myślisz o przyszłości? Co robisz dziś? Urodzinowa sonda Centrum Nauki Kopernik to okazja, by zastanowić się nad swoimi codziennymi wyborami. Nawet najprostsze z nich mają wpływ na nasze jutro. Samochód czy rower? Zaufanie czy ostrożność? Współpraca czy samowystarczalność? W sondzie może wziąć udział każdy: sondaoprzyszlosci.pl

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Całość podzielona jest na 4 obszary tematyczne:

  • Ja i społeczeństwo
  • Ja i edukacja
  • Ja i technologia
  • Ja i środowisko

Zawsze do wyboru są 2 odpowiedzi: każda z nich to decyzja lub wyraz przekonań.

Odpowiadając na pytania można zobaczyć siebie na tle badanych z próby ogólnopolskiej. Dla Centrum to okazja, by porozmawiać o przyszłości z tymi, którzy odwiedzili już Kopernika i tymi, którzy jeszcze nie mieli okazji.

Projekty graficzne sondy przygotowała agencja Saatchi&Saatchi, a wdrożeniem zajęła się agencja K2.