10 najlepszych materiałów POS wg LinkedIna w roku 2020

10 najlepszych materiałów POS wg LinkedIna w roku 2020
O autorze
3 min czytania 2021-01-14

Zestawienie najlepszych materiałów POS, już czwarty rok z rzędu przygotowuję na podstawie „głosowania” wszystkich uczestników dyskusji linkedinowych pod moimi postami na tej platformie. Przez cały rok pokazuję tam najciekawsze materiały POS, na które udaje mi się trafić. Czy to bezpośrednio w sklepach, czy na targach, czy też w publikacjach internetowych.

Rok 2020 nie był niestety dla rynku zakupów offline zbyt łaskawy. Ograniczenia i lockdown związany z COVID-19 spowodowały spore przetasowania (ciekawe tylko czy chwilowe). Rodacy rzadziej chodzili na zakupy (spadek o 12%). Zaczęli preferować inne niż wcześniej kanały dystrybucji (dyskonty +18%; supermarkety lokalne +16%; sklepy małoformatowe sieciowe + 12%).

Musiało się to więc też odbić na liczbie materiałów POS, które były implementowane na rynku. Całe szczęście, że nie na ich jakości.

Popatrzcie sami.

10 miejsce – 71 głosów – Shelfstoper Almette

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Flaga zwana też shelfstoperem z komunikacją loterii. Bryła domu drewnianego, który jest główną nagrodą, stanowi tutaj elementem obrotowy. Moim zdaniem to produkcyjny i konstrukcyjny majstersztyk! Doświadczony producent potrafi, jak widać, z kartonu zrobić cuda.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

9 miejsce – 81 głosów – ekspozycja paletowa Lego

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wśród tegorocznych, wielkanocnych ekspozycji ta bryła zasługiwała na szczególne wyróżnienie.

Bardzo prosta konstrukcja oferuje sporo miejsca ekspozycyjnego na trzech displayach. Pozostawia też bardzo dużą przestrzeń na świąteczną i brandową komunikację. To „jajko” jest naprawdę duże i widoczne z daleka. Dodatkowym atutem jest bardzo solidne wykonanie i precyzyjne złożenie.

8 miejsce – 83 głosy – ekspozytor półkowy Żubrówka Dębowa

Dodatkowy branding w tak ograniczonej przestrzeni, jaką jest półka to zawsze wyzwanie. Tutaj pokazanie głównego benefitu – czyli dodatkowego leżakowania w dębowych beczkach – wyszło bardzo czytelnie. Denko beczki jako tło do eksponowanych butelek jednoznacznie komunikuje ten proces. Cały przekaz zyskuje na widoczności również dzięki dodatkowemu oświetleniu LED.

PS Skromnie dodam, iż projekt jest autorstwa naszej agencji 🙂

7 miejsce – 95 głosów – dyspenser Nesquik

Niektóre produkty są wręcz idealne do sprzedaży crossowych w kategoriach komplementarnych. Potrzebne jest tylko odpowiednie narzędzie ekspozycyjne. Nesquik doskonale to rozumie. I chociaż duże paczki mogą się wydawać niezgrabną oraz ciężką do powieszenia bryłą – to tutaj, na regale z mlekiem wpasowały się świetnie!

6 miejsce – 99 głosów – display Pommels

46% wzrostu sprzedaży zanotował Lorenz Pommels dzięki zastosowaniu tego właśnie ekspozytora w kampanii in-store. Nic więc dziwnego, że konstrukcja znalazła się w finale POPAI German. Wystawę pokonkursową nagrodzonych projektów można było obejrzeć podczas targów Euroshop 2020.

Nawiązując swoją konstrukcją do bujanego, ratanowego fotela w świetny sposób przyciągnął wzrok – również ludzi zwiedzających targi. Zwróćcie uwagę, że to nadal format ¼ palety! Co prawda jak na nasze, krajowe warunki bardzo wysokiej. A także, co jest powodem mojego nieustającego zdziwienia, wyjątkowo słabo zatowarowanej. Ale taką tendencję obserwuję w konstrukcjach niemieckich od dawna – przede wszystkim branding i image, w drugiej kolejności ilość face’ów i pojemność!

5 miejsce – 112 głosów – teatralizacja ekspozycji BURN

83% informacji, które do nas docierają, jest przekazywane przez zmysł wzroku. A jak wykazują badania nad pracą ludzkiego oka – to, co najbardziej przyciąga jego uwagę – to ruch. Projektanci tego POS-u marki Burn musieli dobrze o tym wiedzieć. Konstrukcja jest umieszczona wysoko, a więc jest dobrze widoczna nawet z daleka. Tak nietypowo „zachowujący” się element w dość statycznym środowisku sklepowym nie może ujść uwagi przechodzących klientów. Urządzenie pracuje cicho i nawet podświetla furkoczącą tkaninę (choć niestety w ostrym świetle jarzeniówek ten akurat efekt ginie).

4 miejsce – 114 głosów – prepakowany display ¼ Princessa

Dzięki świetnemu pomysłowi rozdzielenia dwóch modułów z półkami kartonowym wafelkiem projektanci otrzymali naprawdę duży packshot. „Appetizing” tego displaya jest przez to imponujący! No i dodatkowo świetny patent konstrukcyjny polegający na tym, że ten wafelek jest ruchomy i na czas transportu chowa się w obrysie paletki, co znacznie upraszcza logistykę.

3 miejsce – 154 głosy – display Coca Cola i Bakalland

Idealny wręcz zestaw produktów na cross-promocję ! Cola + popcorn 🙂

W grafice jest też motyw filmowy! Zabrakło mi tylko informacji na ulotce o jakiejś promocyjnej cenie na wybrane filmy VOD. No bo w kinach obecnie jeść nie można. A w domu, na kanapie, przed telewizorem – wprost przeciwnie…

A tak na serio – to brawo dla dwóch brandów za inicjatywę, dogadanie się i za efektowny, dedykowany display.

2 miejsce – 160 głosów – zabudowa paletowa Persil

Skuteczne oznakowanie wyspy paletowej powinno spełniać kilka warunków:

  • być zaskakujące dla shoppera – musi więc być to konstrukcja efektowna od „pierwszego wejrzenia”;
  • mieć czysty i jasny przekaz – czyli grafika powinna jednoznacznie komunikować benefity produktu;
  • całość powinna być łatwa w montażu – w końcu przedstawiciele handlowi mają też inne obowiązki poza składaniem kartonowego „origami”;
  • koszty jej produkcji nie mogą być z kosmosu – z reguły promocje są przecież 1-2 tygodniowe.

Wszystkie te warunki zostały jak sądzę spełnione w tym projekcie. Dodam, tu już nieskromnie, że jesteśmy autorami zarówno projektu, jak i też produkcji tej zabudowy.

1 miejsce – 196 głosów – kosz wsypowy Pedigree

Dobrze zaprojektowana grafika czyni cuda! Zwróćcie uwagę na główkę szczoteczki, która jest elementem topera tego kosza wsypowego. Z daleka sprawia wrażenie, iż jest skomplikowanym, złożonym z mniejszych detali, elementem. Ale tak naprawdę jest prostą, sześcienną bryłą. Tylko z bardzo inteligentną grafiką, która oszukuje wzrok i sprawia wrażenie złożoności …

Ta „przestrzenna” szczoteczka plus „przestrzenne” opakowanie tworzą nam ze standardowego przecież produktu, jakim jest kosz wsypowy bardzo ciekawy materiał POS.