2023 zamykamy z 14 nowymi klientami i wzrostem przychodów o 46%

2023 zamykamy z 14 nowymi klientami i wzrostem przychodów o 46%
W 2023 roku obserwowaliśmy spore ożywienie branży eventowej zarówno pod kątem koncertów, festiwali i eventów korporacyjnych. Byliśmy świadkami odwoływania największych imprez w Polsce, problemów finansowych organizatorów eventów, niebezpiecznych sytuacji związanych ze zmiennymi warunkami atmosferycznymi. O tym jak wyglądał miniony rok w branży, rozmawialiśmy z Piotrem Rolla, CEO Agencji Eventowej FSWO.
O autorze
4 min czytania 2024-02-14

W minionym roku na międzynarodowe sceny wróciły większe i mniejsze wydarzenia. Zauważalne było też bardzo duże obłożenie obiektów eventowych i ich rosnący udział w organizacji wydarzeń. Jak możemy podsumować 2023 w branży eventów? Rozmawialiśmy z Piotrem Rolla, CEO Agencji Eventowej FSWO.

Dla wielu firm z branży eventowej i MICE rok 2023 był pełen wyzwań, ale też wyjątkowy. Patrząc na Agencję Eventową FSWO wydaje się, że macie szczególnie wiele powodów do zadowolenia.

Piotr Rolla: Tak, zdecydowanie. Rzeczywiście, rok 2023 był dla nas bardzo udany, najlepszy dla FSWO w perspektywie biznesowej. Po trudniejszym okresie w naszej branży możemy z dumą przyznać, że wróciliśmy do gry ze zdwojoną siłą. 2023 zamknęliśmy ze 134 wydarzeniami, z czego 8 z nich to imprezy masowe. Powiększyliśmy nasz portfel klientów o 14 nowych. Pod względem finansowym kończymy rok ze wzrostem przychodów o 46%. Jesteśmy dumni zarówno z wyniku finansowego, jak i ze zbudowania mocnego zespołu. Jest to bardzo dobry wynik, który motywuje nas do jeszcze cięższej pracy. Bo wiemy, że branża idzie w kierunku, w którym elastyczność i zmiany po naszej stronie są nieuniknione.

To niezłe statystyki. Co Twoim zdaniem w największym stopniu wpłynęło na tak dobre wyniki?

Piotr Rolla: Po kilku latach ograniczonej możliwości organizacji wydarzeń, w 2023 mogliśmy wreszcie w pełni zacząć realizować to, na co przygotowywaliśmy się w minionym czasie. Mówię tutaj głównie o imprezach na większą skalę, ze zdecydowanie większą ilością osób na pokładzie, spektakularnymi efektami, w które zaangażowany jest sztab osób, ale także na przykład o programach wellbeingowych wplatanych w programy wydarzeń, działaniach z obszaru zrównoważonego rozwoju, w które mogliśmy zaangażować uczestników eventów, włączenie w zdecydowanie większym stopniu społecznej odpowiedzialności biznesu w organizowane wydarzenia. W minionym roku w wielu firmach budżet i założenia eventowe rozplanowane były w skali całego roku, dzięki czemu mogliśmy realizować coś więcej, niż tylko event dla pracowników czy klientów.

Jesteście najlepszym przykładem na to, jakie efekty przynosi zaangażowanie. Czy bywały momenty zwątpienia w odniesienie sukcesu w tej branży?

Piotr Rolla: Zwątpienia nie. Bardziej określiłbym to jako wyzwania. Naszą Agencję Eventową FSWO tworzy zespół fantastycznych, energicznych osób, którym obce jest zwątpienie. Zawsze wierzyliśmy, że nadejdzie czas, kiedy będziemy mogli zaprezentować nasze możliwości. Bywały natomiast momenty, kiedy zmienialiśmy wybrane ścieżki rozwoju, modyfikowaliśmy plany lub podejmowaliśmy rękawice na nowych ringach. Przykładem tego jest coraz mocniej widoczny trend wydarzeń dla mniejszych grup pracowników w eventach korporacyjnych, który stanowi wyzwanie dla agencji eventowych. Po okresie pandemii wciąż istnieją obawy przed realizacją wydarzeń jednocześnie dla wszystkich pracowników, a budżet eventowy zostaje rozproszony na wyjścia pojedynczych zespołów. Ma to swoje plusy i minusy, jednak jeśli spojrzymy na takie wydarzenia z perspektywy biznesowej w skali makro, są rozwiązaniem dużo droższym dla klienta.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jakie było największe wyzwanie w branży eventowej w minionym roku?

Dostępność miejsc eventowych. Widoczny rozwój branży i ilości spotkań wpływały na to, że ci klienci, którzy późno podejmowali decyzje o organizacji wydarzenia, mieli ograniczone możliwości wyboru miejsca. Zauważamy także rozwój w świadomości klientów w traktowaniu eventu jako narzędzia do osiągania celów biznesowych. W minionym roku udało się również wykreować wiele nowych rozwiązań nie tylko w koncepcjach eventu, ale też w formule danego wydarzenia, logistyce czy samej realizacji, co pozwoliło na optymalizację kosztów po stronie klienta bez utraty jakości. Cieszy nas rozwój wielu firm w branży eventowej i coraz lepsza profesjonalizacja. Trzymamy kciuki, by było tak dalej.

Patrząc na Wasze portfolio, można zauważyć duże zaangażowanie w zrównoważony rozwój. Możecie podzielić się spostrzeżeniami, jak to wpłynęło na Waszą działalność?

Piotr Rolla: W obszarze zrównoważonego rozwoju działamy tak naprawdę od 2017. Już wtedy realizowaliśmy programy z nim związane dla takich klientów, jak Heineken, później AON. Zrównoważony rozwój nie stanowi dla nas obowiązku, ale przewagę konkurencyjną. Na początku minionego roku przyjęliśmy w Agencji Eventowej FSWO kilka najważniejszych zadań do zrealizowania i zrobiliśmy to. Mówię tutaj m.in. o wdrożeniu wyliczeń dotyczących emisji CO2 podczas eventów, ograniczeń ich emisji i oszczędności kosztów. Z końcem 2023 możemy pochwalić się rozbudowaną kadrą pracowniczą, stałym doskonaleniem zawodowym i wdrożeniem zasad związanych z ESG i bezpieczeństwem podczas realizacji. 100% bezwypadkowości podczas eventów jest dla nas niepodważalnym założeniem i wynikiem mobilizującym do dalszej pracy. Realizowane założenia w tym obszarze to nie tylko „modny kierunek” dla naszej organizacji. To cały szereg działań, który wdrażamy nie tylko w naszej agencji, ale też przekazujemy klientom, by pokazać, jak możemy im pomóc w realizacji ich własnych założeń ESG. Wspólnie z nimi doskonalimy zasady bezpieczeństwa eventów i ESG oraz wypracowujemy najlepsze praktyki z tym związane.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wydaje się, że 2024 będzie mocno nastawiony na działania w zakresie zrównoważonego rozwoju. W przyszłości zapewne każdy dostawca będzie weryfikowany w łańcuchu dostaw. Jak do tego podchodzicie?

Piotr Rolla: Jak wspomniałem wcześniej, w zakresie zrównoważonego rozwoju działamy od przeszło 7 lat. W tym czasie zdobyliśmy sporo wiedzy i doświadczenia. To zaowocowało certyfikacjami EcoVadis i Avetta. EcoVadis jest liderem w ocenie poziomu zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej, który co rok nas audytuje. Avetta weryfikuje zgodność prawno-finansową i standardy bezpieczeństwa. Certyfikacja tych organów potwierdza nasze zaangażowanie w działania proekologiczne, bezpieczeństwo oraz etykę biznesową. To pozwala nam być zaufanym partnerem w łańcuchu dostaw. Musimy też pamiętać, że zrównoważony rozwój to nie tylko kwestia bycia eko. To zróżnicowane działania oparte o ogólne cele ONZ w obszarach takich jak prawa pracowników, diversity, inkluzja czy eliminowanie głodu i ubóstwa.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Skończyliście 2023 mocnym akcentem. A jakie są plany na 2024 rok?

Piotr Rolla: Przede wszystkim kontynuacja naszego rozwoju w zakresie zrównoważonego zarządzania i kolejne inwestycje. W 2023 kupiliśmy ziemię w Specjalnej Wałbrzyskiej Strefie Ekonomicznej, co jest krokiem w kierunku rozwoju naszej infrastruktury. Chcemy się także skupić na rozwijaniu oferty eventów zgodnych z 17 celami ONZ dotyczącymi zrównoważonego rozwoju.

Powodzenia w takim razie! Dziękujemy za rozmowę i życzymy dalszych sukcesów!

Piotr Rolla: Dziękuję również i życzę wszystkiego dobrego!

Zdjęcie główne: Agencja Eventowa FSWO

Artykuł reklamowy powstały przy współpracy z Agencją Eventową FSWO.