Zysk netto z kolei wyniósł 1,8 mln zł względem 2,3 mln zł w I półroczu 2016 r. co oznacza 22-proc. spadek.
Zobacz również
– Wyniki I półrocza 2017 roku potwierdzają zdolność realizacji założeń strategii Grupy, ogłoszonej przez nas na początku bieżącego roku. Co szczególnie ważne, rozbudowujemy się jako Grupa. Ostatnie miesiące potwierdzają nasze plany w zakresie akwizycji i przejęć podmiotów, których profile działalności wpisują się w naszą strategię rozwoju. W tym zakresie nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa – mówi Dariusz Piekarski, prezes zarządu SARE S.A. – Zwiększone inwestycje w rozwój Big Data spowodowały zwiększenie kosztów. Warto podkreślić, że znacząco wyprzedzamy wzrost rynku i stale zwiększamy udział w tej szybko rosnącej branży.
W I półroczu 2017 roku w wynikach Grupy Kapitałowej SARE przychody osiągnęły poziom 22,4 mln zł, co w stosunku do półrocza ubiegłego roku stanowiło wzrost o 21%. Zysk netto osiągnął 1,8 mln zł – niestety ze spadkiem o 21% do analogicznego okresu roku ubiegłego. Natomiast wartość EBITDA po sześciu miesiącach bieżącego roku wyniosła 3,3 mln zł co stanowi nieznaczny spadek o ok. 6% w stosunku do I półrocza poprzedniego roku. Grupa konsekwentnie realizuje politykę związaną z rozwojem portfolio we wszystkich spółkach Grupy Kapitałowej oraz uzupełnieniem tej oferty o nowe kompetencje oraz ich konsolidację w ramach omnichannel.
– W ostatnich miesiącach wiele się działo w Grupie Kapitałowej SARE. Ogłoszona w styczniu tego roku strategia rozwoju jest konsekwentnie realizowana. Do Grupy SARE dołączyła spółka MarketNews24, specjalizująca się w wytwarzaniu i dystrybucji treści multimedialnych. Ponadto, doszło również do podpisania listu intencyjnego z właścicielem aktywów Gadu-Gadu, odnośnie możliwości nabycia tego legendarnego polskiego komunikatora. Podejmowane przez Zarząd SARE kroki mają na celu realizację celów strategicznych i stałe umacniania pozycji Grupy w obszarze marketingu internetowego. Pomimo, nieco niższej marży EBITDA w pierwszym półroczu 2017 r. w stosunku do analogicznego okresu, spowodowanej wyższym niż pierwotnie zakładano poziomem kosztów, Zarząd podejmuje wszelkie kroki związane z realizacją strategicznego celu finansowego jakim jest dynamika wzrostu EBITDA. – dodaje Krzysztof Zawadzki, członek zarządu SARE S.A.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing