Estymacja tej kwoty oraz jej przedstawienie w kontekście niezbędnych dla osób z niepełnosprawnością świadczeń to wspólna inicjatywa dwóch twórczyń internetowych – Martyny Kaczmarek, Pauliny Zagórskiej przy współpracy z niezależnym domem mediowym Media People.
Pierwsze billboardy zaczęły pojawiać się jesienią 2020 roku, po ogłoszeniu wyroku Trybunału Konstytucyjnego w sprawie jednej z trzech przesłanek prawnej dostępności aborcji, prawdopodobnie jako odpowiedź na ogólnokrajowe protesty w tej samej sprawie.
Zobacz również
W ostatnich tygodniach pojawiły się również billboardy „Kochajcie się mamo i tato” promujące stowarzyszenie Sychar, których fundatorem również jest Fundacja Nasze Dzieci – Edukacja, Zdrowie, Wiara (wg Sychar).
Jaka kwota została finalnie zakontraktowana objęte jest tajemnicą handlową.
– Należy założyć, że Fundacja świadomie negocjowała koszty i uzyskała poziom rabatów taki jak profesjonalny rynek, który specjalizuje się w zakupach i negocjacjach. Jeśli tak jest, to kwota po rabatach przeznaczona na zakup mediów wg estymacji domu mediowego Media People to 5 172 776 złotych netto oraz dodatkowe ok. 8% (413 tys. złotych netto) na produkcję plakatów do wyklejenia. Łącznie 5 585 776 złotych netto – mówią inicjatorki akcji.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W odniesieniu do celów fundacji z wpisu do KRS, 5 585 776 zł (plakaty z płodami, plakaty „Kochajcie się mamo i tato”) to przykładowo ekwiwalent (każda pozycja z listy sumuje się do ok. 5 585 000 zł):
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- rocznej terapii indywidualnej dla 831 rodziców ciężko chorych dzieci (140 zł x 4 spotkania miesięcznie = 560 zł/miesiąc, 6720 zł/rok)
- rocznego dożywienia 4655 dzieci (wg stawek poznańskiego MOPR z czasu pandemii: 200 zł/mc, tj. 1200 zł/rok)