Zmieniające się trendy konsumenckie wpływają na kierunki rozwoju e-handlu i skupiają uwagę przedsiębiorców. Jak wskazuje badanie Quality Watch zrealizowane na zlecenie Big InfoMonitor z czerwca 2021 roku, narastająca niepewność ekonomiczna w czasach pandemii skłoniła Polaków do większej rezerwy w gospodarowaniu finansami: aż 42 proc. respondentów stara się wydawać pieniądze w sposób bardziej przemyślany, niż przed wybuchem COVID-19.[1]
W raporcie wyodrębniono profil e-konsumentów zwracających uwagę na cenę. Stanowią oni 10 proc. Europejczyków kupujących online. Cechuje ich długi „staż” w zakupach internetowych, większość z nich zaczęła kupować w sieci już ponad 10 lat temu.
Zobacz również
Wyróżnikiem tej grupy e-konsumentów jest racjonalne podejście do wydawania pieniędzy w Internecie. Nie wykazują spontanicznych zachowań zakupowych typowych dla innych e-kupujących, są oszczędni, odpowiedzialni i decydują się na zakupy online tylko w rozsądnej cenie.
Jakiego doręczenia oczekują konsumenci, dla których ważny jest poziom cen? Dla nabywców z tej grupy ważna jest wygoda, co przejawia się w ich podejściu do dostawy zamówionych produktów. Chcą mieć pewność, że doręczenie jest zgodne z ich rozkładem dnia i preferencjami, a nie na odwrót.
Więcej informacji na temat wniosków z analizy za 2021 r: dpd.com/wp-content/uploads/sites/260/2022/03/Barometr-e-shopper_2021.pdf.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing