Prace nad przygotowaniem kolekcji trwały ponad trzy lata. Koncepcja opracowana została przez zespół kilkunastu specjalistów z departamentu kolekcji olimpijskich 4F. Przed zespołem stanął szereg wyzwań: konieczność dopasowania ubrań do różnych potrzeb w zależności od uprawianej dyscypliny sportowej, warunków atmosferycznych panujących w Pekinie czy możliwości zestawiania asortymentu i jego kolorów tak, aby sportowcy dowolnie i w łatwy sposób mogli tworzyć różne stylizacje w ramach jednej kolekcji. Projektanci koncentrowali się również na najważniejszym dla zawodników aspekcie – funkcjonalności odzieży. Zawodnikom pomóc ma w tym specjalna aplikacja. Po zeskanowaniu kodu QR olimpijczyk zostanie przeniesiony na stronę z dostępem do setów dopasowanych do warunków atmosferycznych.
Zobacz również
Kolekcja 4F Pekin 2022 to odzież na najwyższym poziomie jakości i dopracowania zarówno w aspekcie koncepcyjnym, jak i produkcyjnym – zapewnia Wojciech Harus, head designer kolekcji olimpijskich 4F.
Kolekcja dopasowana do potrzeb
Ze względu na zróżnicowane temperatury panujące w różnych częściach Pekinu, projektanci postawili na wysoką oddychalność przy utrzymaniu wysokich parametrów wodoodporności. Część asortymentu zaprojektowana została z myślą o modułowości. Przykład stanowią odpinane kaptury, nogawki, rękawy, które pozwalają na dopasowanie strojów do indywidualnych potrzeb.
Kolekcje męska i damska składają się z 51 elementów każda (w tym odzież, akcesoria i buty) przeznaczonych na różne okazje: stroje na ceremonię otwarcia, stroje startowe oraz zestawy do treningu, czy użytku codziennego.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Kolekcja inspirowana zimową ekspedycją
Projektanci 4F w 2022 postawili na przełamanie schematu dominacji bieli i czerwieni w strojach zawodników.Pojawił się zatem zimny błękit i morski granat.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Inspiracją dla kolekcji olimpijskiej były skojarzenia z zimową ekspedycją, lodem, Arktyką, a także ekstremalnymi warunkami pogodowymi i futurystycznymi wizjami świata w obliczu ocieplenia klimatu. Stąd nasza propozycja palety kolorystycznej opierającej się na czystej bieli, lodowym błękicie (arctic blue) oraz morskim granacie, które mocno eksponują narodowy odcień czerwieni w detalach – opowiada o procesie twórczym Wojciech Harus, główny projektant kolekcji olimpijskich 4F.
Materiały z recyklingu
Jedna trzecia kolekcji składa się z materiałów pozyskanych z recycklingu – w elementach strojów wykorzystane zostały m.in. przetworzone ziarna kawy, przetworzone odpady konsumenckie. Dresy reprezentacyjne dla PKOL zostały wykonane z materiału, którego 36 proc.włókien pochodzi z recyklingu. Materiał ten dzięki swojej konstrukcji jest bardzo elastyczny i odporny na uszkodzenia. Został on także użyty do stworzenia krótkich spodenek funkcyjnych oraz części kurtki hybrydowej.
Kolekcja spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem ze strony PKOL-u.
Zawsze z niecierpliwością i zaciekawieniem czekamy na kolekcję olimpijską przygotowaną przez 4F i nigdy się nie zawiedliśmy. 4F to jakość, kreatywność, najnowsze modowe trendyi technologie, interesujące i subtelne nawiązanie do specyfiki kraju gospodarza igrzysk oraz estetyka na najwyższym poziomie. Jesteśmy dumni, że znak polskiej firmy widnieje na strojach naszych olimpijczyków. Cieszy nas, że coraz częściej sięgają po nią także inne Narodowe Komitety Olimpijskie świata. To dowód siły, rozpoznawalności i międzynarodowego prestiżu 4F – mówi Andrzej Kraśnicki, Prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego.
Nie tylko Polska
Światowy poziom prezentowany przez 4F został doceniony także przez zagraniczne komitety olimpijskie. Liczba reprezentacji ubieranych przez markę od lat rośnie – na IO w Tokio 2020 w strojach od 4F wystąpiło aż osiem komitetów. W tym roku w strojach 4F w Pekinie wystąpią zawodnicy ośmiu komitetów olimpijskich i trzech paraolimpijskich. Poza Polakami na Igrzyskach w Pekinie stroje 4F będą nosić też sportowcy ze Słowacji, Litwy, Grecji, Chorwacji, Łotwy, Serbii czy Portugalii oraz polscy, słowaccy i chorwaccy paraolimpijczycy.
Jakość doceniana przez sportowców
Sportowcy wysoko cenią kolekcję ze względu na jakość, funkcjonalność, zastosowane technologie oraz design.
Jestem pozytywnie zaskoczony kolorystyką kolekcji. Jestem przywiązany do polskich barw zwłaszcza w kontekście Igrzysk Olimpijskich, a kolory zaproponowane przez 4F eksponują narodowe elementy w nowatorski sposób. Bardzo cieszy mnie dopasowanie i dbałość o funkcjonalne detale. Kolekcja jest zrobiona z bardzo przyjemnych i lekkich materiałów. Jest to piękna kolekcja w kolorach zimy. Dziękuję! – recenzuje stroje Kamil Stoch, reprezentant Polski w skokach narciarskich.
Bliska współpraca pomiędzy Polskim Komitetem Olimpijskim oraz marką 4F trwa już 14 lat – obok Igrzysk Olimpijskich obejmuje także Młodzieżowe Igrzyska Olimpijskie, Europejskie Młodzieżowe Igrzyska Olimpijskie oraz Europejskie Igrzyska Olimpijskie.
Jesteśmy dumni, że jako 4F możemy być częścią olimpijskiej rodziny i wspierać naszych sportowców w walce o medale. 4F to polska marka i wspieranie naszych reprezentantów jest dla nas szczególnie istotne. W tak trudnych czasach i okolicznościach, jakie przynosi pandemia, olimpijczycy potrzebują szczególnego wsparcia i gorącej atmosfery ze strony kibiców. Trzymamy kciuki za Olimpijczyków – mówi Igor Klaja, prezes OTCF S.A., właściciela marki 4F.
Każda kolekcja to wyjątkowy projekt, który wymaga wielomiesięcznej pracy najlepszych specjalistów. Kolekcja olimpijska będzie dostępna w sprzedaży on-line na 4f.com.pl i w wybranych sklepach w Polsce od 28 stycznia.