W ramach projektu „30/100”, zorganizowanego z okazji ubiegłorocznych obchodów 30-lecia firmy Solar i setnych urodzin Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, absolwenci i studenci uczelni zaprojektowali grafiki w formacie 54×54 cm. Format, czyli próba zamknięcia fragmentu sztuki w kwadracie, stały się inspiracją dla nazwy wieńczących projekt wystaw. Moda i sztuka wszak uwielbiają się przeplatać.
Młodzi projektanci wykazali się sporym wyczuciem oraz znajomością trendów, a przy tym z lekkością połączyli to, co modne, z tym, co ulotne i charakterystyczne dla sztuki.
Zobacz również
Spośród nadesłanych prac wyłoniono 30 projektów. Przy ich kreowaniu artyści mieli pełną dowolność twórczą, co zaowocowało wzorami natury: ptaków, morza czy roślin, a także charakterystycznego dla marki motywu twarzy.
Twórcy zastosowali rozmaite techniki: kolażu, fotografii czy malowania farbami, zaznaczając przy tym, że kolorystyka wykorzystana w grafikach nawiązuje do ich osobistych preferencji. Tak powstały niepowtarzalne wzory, a pięć z nich przeniesiono na apaszki, które uzupełniają kolekcję Solar wiosna/lato 2020.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Cała trzydziestka zwycięskich projektów w formie kwadratu zostanie umieszczonych na sztalugach, a wyróżnione 5 wzorów będzie można obejrzeć jako gotowe apaszki, także wyeksponowane niczym obrazy. Dzięki temu grafika przeniesiona na apaszkę ponownie stanie się sztuką, będąc częścią zbiorowej ekspozycji zorganizowanej w publicznej przestrzeni.
Wystawę pokonkursową będzie można obejrzeć od 29 lutego do 6 marca na poziomie 0 centrum handlowego Galerii Młociny w Warszawie, przy ulicy Zgrupowania AK „Kampinos” 15. Jest to kontynuacja działań marki i nawiązanie do wystawy prac, która miała miejsce w ubiegłym roku w Starym Browarze w Poznaniu.