Czytelnicy „Gazety Wyborczej” znów okazali swoje wsparcie dla szczytnych celów. Tym razem w akcji, którą zespół dziennika zorganizował razem z WWF Polska, można było pomóc najbardziej zagrożonym gatunkom zwierząt. Od 12 do końca grudnia 2018 r. internauci wykupujący dostęp do treści „Gazety Wyborczej” na Wyborcza.pl/wwf, mogli wskazać gatunek zwierząt, któremu chcieli pomóc w ramach projektów WWF Polska, a wybierając okres prenumeraty: miesiąc (10 zł), kwartał (30 zł) lub rok (100 zł) – określić wysokość wsparcia.
Wilkowi, który jest na liście gatunków objętych ścisłą ochroną, prenumeratorzy „Gazety Wyborczej” przekazali 13 400 zł, foce – 8330 zł, rysiowi – 19 580 zł, sóweczce – 12 370 zł, morświnowi – 8360 zł, niedźwiedziowi brunatnemu – 4510 zł. Łącznie na pomoc zagrożonym w Polsce gatunkom zwierząt udało się zebrać 66 550 zł!
Zobacz również
Akcja „PrenumeRATUJ” była promowana w serwisach internetowych Wyborcza.pl, na profilach dziennika w mediach społecznościowych oraz w wydaniu papierowym „Gazety Wyborczej”. Jej ważną część stanowiły działania redakcyjne, w które – oprócz działu Nauka – zaangażowały się redakcje lokalne „Gazety Wyborczej”.
Artykuły na temat środowiska i gatunków zwierząt zagrożonych wyginięciem są regularnie publikowane w serwisie Wyborcza.pl/zwierzeta.
„Gazeta Wyborcza” od wielu lat angażuje się w różnorodne inicjatywy społeczne i współpracę z organizacjami pozarządowymi, np. Polską Akcją Humanitarną i UNICEF. W maju 2018 r. w ramach „Prenumeraty solidarnościowej” 150 tys. zł zostało przekazanych na pomoc osobom z niepełnosprawnościami. Natomiast wiosną br., dzięki specjalnej akcji „Gazety Wyborczej”, w której cały przychód z kupionej prenumeraty cyfrowej był przekazywany organizacjom społecznym, aż 37,5 tys. zł trafiło łącznie do Kampanii Przeciw Homofobii, Centrum Praw Kobiet i Stowarzyszenia Interwencji Prawnej.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Wszystkie tego rodzaju akcje za każdym razem potwierdzają wrażliwość społeczną czytelników „Gazety Wyborczej” i zaangażowanie zespołu dziennika. To jednocześnie przykłady marketingu zaangażowanego społecznie, który umożliwia połączenie celów biznesowych i społecznych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing