W nowym logo zachowano dobrze znaną zieloną paletę barw, choć pojawiły się dodatkowe, bardziej wyraziste odcienie, które mają kojarzyć się z „rześkimi cytrusowymi tonami”. Za cyfrą „7” umieszczono charakterystyczny długi cień, co sprawia wrażenie, że unosi się ona do góry. Uproszczono także część elementów, np. plasterki cytryny, które dotychczas były dość realistyczne, a teraz stanowią bardziej abstrakcyjne kształty.
Zobacz również
Zmiany logo dokonano w związku z nową strategią marki o nazwie „UPliftment”, która ma obiecywać klientom możliwość „oderwania się od rutyny dnia codziennego”. Odświeżone logo pojawi się w komunikacji marki na całym świecie. Wyraz „up” w czerwonym kółku ma zostać dostosowany do różnych języków.
– Nasza nowa identyfikacja wizualna 7Up została zainspirowana przede wszystkim tworzeniem przez markę momentów UPliftment w całej jej historii. Zespół projektowy i innowacyjny PepsiCo stworzył jasny i pewny siebie system identyfikacji wizualnej, który będzie odbijał się echem w różnych kulturach, regionach i językach – stwierdził Mauro Porcini, starszy wiceprezes i dyrektor ds. projektowania PepsiCo.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Historia logo 7Up
Marka 7Up zmieniała swoje logo stosunkowo często. W większości logotypów pojawiał się charakterystyczny ruch po przekątnej, co miało kojarzyć się z lekkim i rześkim smakiem napoju. W logotypach pojawiały się także inne wyróżniające elementy, takie jak np. bąbelki gazu czy skrzydła.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
fot. 1000logos
Przez pewien czas marka posiadała także swojego brand hero, którym był Fido Dido, nazywany również „King of Chill”. Bohater co jakiś czas pojawiał się i znikał z komunikacji marki, ale szczególnie popularny był w latach 80.
W latach 90. nowym brand hero stał się Cool Spot, który przypominał kropkę z logo 7Up. Nowy bohater przyniósł duży sukces w odbiorze wśród dzieci i młodzieży, na co duży wpływ miała głównie gra komputerowa, w której wykorzystano wizerunek Cool Spota. Na początku XXI. wieku 7Up powrócił jednak do poprzedniego brand hero.
fot. retroGAMER
Ostatnia zmiana logo miała miejsce w 2015 roku.
PS LG z nowym logo. Zmiana po 9 latach
Po raz pierwszy od dziewięciu lat firma LG Electronics zmieniła swoją identyfikację wizualną wraz z logo. Marka chce tym sposobem dotrzeć do młodszego pokolenia.
PS 2 Dlaczego marki decydują się na rebranding?
Rebranding marki nie należy do najłatwiejszych procesów. Dodatkowo, jedno z pierwszych skojarzeń, które pojawia się na myśl o nim to duże koszty. Wiele marek decyduje się jednak na takie przedsięwzięcie. Dlaczego? O tym w artykule.