Od ponad tygodnia z napięciem obserwujemy sytuację, jaka rozgrywa się na Ukrainie. Od tego czasu polsko-ukraińską granicę przekroczyło ponad milion osób. Każda z nich uciekła stamtąd przed piekłem wojny i ciągłym strachem, ale pomimo tego, że w nieznane, z nadzieją, że gdzieś indziej znajdzie dla siebie bezpieczne schronienie. Polski Czerwony Krzyż pomaga uchodźcom z Ukrainy od samego początku. W ciągu ostatnich dni pod opiekę ratowników i wolontariuszy PCK trafiło już prawie 3 000 osób. Głównie kobiet i dzieci, które szukają w Polsce drugiego domu. I chociaż uzyskane na granicy wsparcie, a także zapewnienie tymczasowego schronienia było dla nich niezwykle ważne i wspierające, już teraz musimy myśleć o ich przyszłości w naszym kraju. Dlatego zbliżający się Dzień Kobiet, PCK ogłasza „Dniem DLA Kobiet” – dokładnie kobiet i dzieci Ukrainy.
Z tej okazji, już 8 marca br., na terenie całego kraju wolontariusze z ponad 200 oddziałów Polskiego Czerwonego Krzyża w Polsce, wyjdą na ulicę, aby zbierać do puszek pieniądze.
Zobacz również
Pomoc dla obywateli Ukrainy, z jaką ruszyła cała Polska, nie tylko przekracza jakiekolwiek organizowane dotąd inicjatywy, ale przede wszystkim – dodaje otuchy i nadziei w tym trudnym dla nich czasie. Jednak oprócz bieżącego wsparcia, musimy zaplanować także działania długofalowe. Dlatego organizowana przez nas zbiórka finansowa zostanie przeznaczona na wsparcie kobiet i dzieci z Ukrainy, którzy postanowią zbudować dla siebie w Polsce nową przyszłość. Już teraz słyszymy takie głosy, dlatego szukamy sposobów, aby im to umożliwić – komentuje Michał Mikołajczyk, członek Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.
Zbiórka odbędzie się 8 marca i realizowana będzie na terenie całej Polski. Znakami rozpoznawczymi wolontariuszy PCK będzie czerwona puszka ze znakiem czerwonego krzyża oraz identyfikatory.
Zachęcamy do finansowego wsparcia akcji. Pomóżmy obywatelom Ukrainy zawalczyć o lepsze jutro także Polsce.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing