Z przeprowadzonego niedawno raportu wynika, że Polacy w 2016 roku użyli w social mediach łącznie 16 224 hashtagów: #womenpower, #girlspower, #gogirls, #gogirl, #empowerwomen, #siłakobiet i #strongwomen. 85,9 proc. z nich opublikowano na Instagramie.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Rosnący w siłę trend girlspower sprawił, że toczone dyskusje o roli kobiet w społeczeństwie, ich dążeniu do niezależności, dyskryminacji przeniosły się także do reklamy. Marki bardzo mocno zaczęły wspierać kobiety w spotach.
#8
Marka Everlast pokazuje w spocie młodą bokserkę, która nie chce być postrzegana lekceważąco w sporcie z racji swojej płci.
#7
A co gdyby w filmowej klasyce, jaką jest „Przeminęło z wiatrem” odwrócić role?
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
#6
Procter & Gamble rozpoczęło niedawno kampanię #WeSeeEqual, w której zwraca uwagę na równość wobec płci. W spocie czytamy, że pieluchy nie dbają o to, kto je zmienia, równa płaca nie dba o to, kto ją otrzymuje, a tyłki nie obchodzi, kto je kopie! Marka sprzeciwia się stereotypowemu myśleniu!
Słuchaj podcastu NowyMarketing
#5
W 2013 roku marka Dove stworzyła kampanię, która pokazać miała kobiece piękno. Na potrzeby kampanii wynajęto wyszkolonego rysownika FBI, który podczas eksperymentu stworzył portrety kobiet według ich własnego opisu. W drugim etapie rysownik naszkicował portret tej samej kobiety, zgodnie z opisem przedstawionym przez zupełnie inną osobę. Jakie były efekty prac? Czy potrafimy przyznać się do naszego piękna?
#4
Kobiety ciągle walczą o nie szufladkowanie ich w jakichś rolach społecznych. Dlatego fińska firma jubilerska pomaga kobietom otworzyć się i pokazać prawdziwe piękno, bo przecież dla każdego piękno znaczy co innego.
#3
Audi podczas zeszłorocznego Super Bowl zadał widowni proste pytania: co powiesz swojej córce? Że jej dziadek jest więcej wart niż jej babcia? Że jej tata jest więcej wart niż jej mama?
Marka poza szansą na reklamowanie nowego Audi A5 Sportback wykorzystała swój spot jako platformę do zabrania głosu w ważnej społecznie sprawie – kwestii równouprawnienia!
#2
Nie jest tajemnicą fakt, że reklamodawcy z lat 40., 50. i 60. widzieli kobiety jako idealne gospodynie domowe, które pół życia spędzają w kuchni, chętnie przyjmowałyby klapsy, gdyby odważyły się kupić nieświeżą kawę. Pewien fotograf bierze seksistowskie reklamy i odwraca role płci. Pomysł prosty, ale skuteczny. To projekt, który ma dużą szansę, by dążyć do lepszej prezentacji kobiet w mediach!
#1
Marka Sally Hansen powiedziała „stop” silnie męskim przekazom i stworzyła alternatywny świat, nazwany Shetopia, w którym to kobiety są liderami, decydują o sobie, spotykają się z młodszymi mężczyznami, czy płacą w restauracjach. W spocie możemy zobaczyć przykłady stereotypów, z którymi muszą radzić sobie kobiety.
*O trendzie #girlspower zrobiło się jednak najgłośniej, kiedy w Cannes nagrodzona została kampania #LikeAGirl, uświadamiająca, że określenie „jak dziewczyna” nie powinno mieć negatywnego wydźwięku, a powinno oznaczać wewnętrzną siłę, energię i niezłomność w dążeniu do celu.
Spoty tej serii to must have tego zestawienia, poza wszelką konkurencją!