9 liczb, które przekonają Cię do SMS-ów w marketingu B2B

9 liczb, które przekonają Cię do SMS-ów w marketingu B2B
Pozyskiwanie leadów B2B wymaga merytorycznego przygotowania, wytrwałości i asertywności. Firmy to przecież ludzie. Oczekują wielokanałowej komunikacji na poziomie znanym im ze świata B2C. Firmy to też organizacje. Procesy decyzyjne trwają.
O autorze
2 min czytania 2020-10-06

Zombifikacja naszych leadów to realny problem. Musimy utrzymywać z nimi kontakt przez cały ten czas w taki sposób, żeby ich do siebie nie zrazić. Na szczęście, żeby być krok z przodu nie trzeba wiele – prosta technologia, jaką jest SMS, może w tym pomóc. Oto 9 liczb, które pokażą nam dlaczego.

77%

Na decyzję firmy o zakupie trzeba czekać, bo droga do niej jest długa i kręta. Od analizy własnych potrzeb, przez wstępne rozpoznanie rynku, ewaluacja tych zgromadzonych – kroków jest wiele, zajmują coraz więcej czasu i mogą być powtarzane. Według danych Gartnera*, 77% firm określiło swój ostatni zakup jako „trudny”. Potwierdzają one, że droga klienta B2B w dół lejka nie jest prosta, a wielokrotnie zapętlona. My sami możemy potwierdzić, że 90% firm powtarza przynajmniej jeden etap procesu zakupowego. Przez cały ten czas z klientem trzeba utrzymywać kontakt – skutecznie, lecz tak żeby go do nas nie zrazić. To duża szansa dla usługi SMS.

4

W tym kontekście, nie powinno dziwić, że w świecie B2B, każdą sprzedaż poprzedzają średnio cztery odmowy (warto dodać, że większość handlowców poddaje się po pierwszej). Jest wiele metod przeciwdziałania zombifikacji leadów – możemy udostępniać im ciekawe treści, studia przypadków, zapraszać na webinaria. Musimy jednak robić to umiejętnie i w długim okresie, z wykorzystaniem różnych kanałów komunikacji. Znowu – to szansa dla SMS.

80%

Według danych SiriusDecisions Summit*, 80% decyzji zakupowych firm opartych jest na całym doświadczeniu, a jedynie 20% na cenie ostatecznej oferty. Potwierdzają to badania Accenture – 73%* firm rozumie, że ich klienci oczekują lepszej personalizacji i komunikacji. Decyzje zakupowe podejmują pracownicy, którzy korzystają w pracy ze smartfonów. Zapoznają się z coraz większą ilością treści przed zakupem. Te treści trzeba nie tylko dla nich opracować – trzeba też zadbać o to, żeby faktycznie się z nimi zapoznali.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

To jak ich zaangażujemy i utrzymamy z nimi kontakt ma duże znaczenie. Wydzwanianie może relacje popsuć, a ponawiane wysyłek e-maili nic nie zmienić. Krótka wiadomość tekstowa znowu może nam pomóc.

50%

Livespace podaje, że ponad połowa firm dodatkowo odracza decyzje zakupowe. Dane te w ujęciu globalnym potwierdza McKinsey*. Potwierdzić to możemy też my – firmy potrzebują więcej czasu, bo jeszcze ostrożniej niż zwykle liczą pieniądze. Sprzedaż jest trudna – ale możliwa. Znowu – wytrwale, konsekwentnie, lecz z wyczuciem, nie możemy dawać o sobie zapomnieć.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

1

Dlaczego przedstawione dane to szansa dla SMS? Dlaczego ta jedna technologia? Odpowiedź jest prosta: umiejętnie wykorzystana, będzie nieinwazyjną i bardzo skuteczną metodą podtrzymania relacji i kontaktu z potencjalnymi klientami. Stanowi idealną odpowiedź na przedstawione wcześniej problemy odraczania decyzji, oczekiwań komunikacji wielokanałowej i konieczności angażowania leadów naszymi treściami celem uniknięcia zombifikacji. Dodanie jednego kanału komunikacyjnego do już wykorzystywanych wielokrotnie zwiększy Twoje możliwości. Oto dlaczego i jak:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

97%

SMS otworzy ponad 97%* odbiorców. Jego nadejście zostanie zawsze zauważone dzięki powiadomieniom dźwiękowym i wibracjom. SMS kosztuje (niewiele, ale zawsze) – dlatego nie zginie on w gąszczu innych wiadomości.

20%

Z linku skorzysta 20%* z nich. To dużo, w porównaniu do 35% / 2% (przy pomyślnych wiatrach) uzyskiwanych przez wiadomości e-mail – nawet bardzo. SMS jest prosty i szybki i jego nadejście jest zawsze zauważane.

80%

Jeżeli oferujemy możliwość odpowiedzi – 80%* odbiorców zrobi to w mniej niż 5 minut. Odpowiedzi przychodzą nawet już po kilkunastu sekundach (co sami możemy potwierdzić).

50%

Inny przykład: SMS wysłany po kampanii e-mail może podnieść jest współczynnik otwarcia o 50% (np. przypomnienie o przekazanej ofercie, przedłużeniu usług, spotkaniach, webinariach etc.).

Firmy to też ludzie, ale komunikacja SMS w segmencie B2B jest inna niż w B2C – potrzebne jest odpowiednie narzędzie, które pozwoli robić to w sposób przemyślany.

Datera oferuje centrale VoIP dla małych i średnich firm – jeden system do komunikacji biurowej i skutecznej sprzedaży. Jedną z jej usług jest SMS – obsługiwana przez WWW i multum funkcji użytecznych dla firmy. Wszystko w ramach jednego, przystępnego systemu w niskim abonamencie.

 

*www.gartner.com/en/sales/insights/b2b-buying-journey
*go.forrester.com/blogs/siriusdecisionssummit2016highlightswhycustomerexperiencecanmakeorbreakyoursuccess/
*www.google.com/url?q=https://www.accenture.com/_acnmedia/pdf-78/accenture-verge-b2b-digital-commerce.pdf&sa=D&ust=1601540623972000&usg=AFQjCNGvB3nuQGRiOgrpgLfZ0FJiuu6VMQ
*www.google.com/url?q=https://www.mckinsey.com/business-functions/marketing-and-sales/our-insights/survey-us-b2b-decision-maker-response-to-covid-19-crisis%23&sa=D&ust=1601540623970000&usg=AFQjCNHDxcYtkg2436IYVx4lAQiYMYJPWw
*www.campaignmonitor.com/blog/email-marketing/2019/01/roi-showdown-sms-marketing-vs-email-marketing/
*www.tatango.com/blog/the-average-sms-marketing-click-through-rate/
*sendsms.global/texting-statistics/