Od 2020 roku rynek e-commerce nieprzerwanie rośnie. Walka o klienta trwa, a marketerzy głowią się, jak przyciągnąć uwagę kupującego i jej nie stracić do momentu kliknięcia w button „płacę”. Nowe wyzwania wymagają nowych narzędzi, a także korzystania z coraz lepiej dopasowanych technologii. Konferencja SAP NOW, która w październiku odbędzie się w Sopocie, to świetna okazja, by przyjrzeć się, jak świat IT wspiera liderów marketingu, sprzedaży oraz e-commerce, dostarczając nie tylko najnowsze rozwiązania, ale także eksperckie doradztwo i możliwość czerpania z doświadczeń praktyków biznesu.
Według raportu firmy badawczej Statistica, w roku 2023 globalny rynek e-commerce przekroczy próg dwóch bilionów dolarów amerykańskich. Badanie zwraca też uwagę na to, że rozpoczął się proces przesuwania siły nabywczej z USA i Europy na rzecz Chin i Azji Południowo-Wschodniej. Żyjemy więc w rzeczywistości, gdzie jedyną stałą, jest zmienna. Dotyczy to wszystkich płaszczyzn życia, w tym szeroko rozumianego biznesu. To dynamiczne środowisko stawia przed przedstawicielami branży marketingowej, e-commerce i sprzedażowej coraz bardziej skomplikowane wyzwania. Zmieniają się zachowania i potrzeby konsumentów, szybko pojawiają się nowe trendy i równie nagle znikają, a kluczowym elementem sukcesu staję się umiejętność adaptacji. Możliwość elastycznego, dopasowanego podejścia do konkretnych zagadnień sprzedażowych dają innowacyjne rozwiązania, po które należy sięgnąć, by skutecznie przebić się na bardzo zatłoczonym rynku e-commerce.
Zobacz również
Doświadcz… wzrostu sprzedaży!
Branża handlu online nieustannie rośnie, co nie oznacza, że omija ją wpływ gwałtownych zmian gospodarczych, politycznych czy społecznych. Dużym wyzwaniem, z jakimi dziś mierzy się ten obszar, są rosnące potrzeby klientów. Dotyczy to zarówno dostępu do intuicyjnych metod płatności, możliwości śledzenia zamówień, poprzez różnorodne kanały sprzedaży, jak również otrzymywania w czasie rzeczywistym informacji na temat statusu swoich zamówień.
Liderzy handlu, zarówno online jak i offline, jako wyzwanie wskazują także presję na zwiększenie sprzedaży oraz poprawę marżowości, co nie jest zadaniem łatwym w obliczu dynamicznie zmieniającej się sytuacji gospodarczej i politycznej oraz zupełnie nowych preferencji klientów np. reprezentantów pokolenia Z. Oferowanie nowych kanałów sprzedaży jest niezbędne dla utrzymania konkurencyjności, lecz generuje trudności w łączeniu danych pochodzących z różnych źródeł oraz konieczność integracji wielu systemów. Wszystko to w celu stworzenia spójnego doświadczenia zakupowego, w różnych punktach kontaktu. Skuteczne zarządzanie feedbackiem od klientów staje się kluczowym źródłem informacji do poprawy oferty i zaspokojenia potrzeb odbiorców. Dlatego też osiągnięcie sukcesu w branży e-commerce wymaga dziś holistycznego podejścia, w którym strategia opiera się na danych, spersonalizowanym doświadczeniu konsumenta oraz zastosowaniu nowoczesnych technologii.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
To wszystko sprawia, że branża potrzebuje okazji do spotkania i przeanalizowania wyzwań. Taką możliwość daje konferencja SAP NOW, gdzie eksperci i praktycy SAP, zajmujący się na co dzień obszarem Customer Experience, wspierają klientów w doskonaleniu ich procesów i pomagają podjąć lepszą decyzję zakupową przy wyborze rozwiązań wspierających sprzedaż. Ponadto, jest to szansa do wymiany doświadczeń w gronie ekspertów – CEO, Dyrektorów oraz managerów marketingu, sprzedaży i e-commerce. W tym skomplikowanym ekosystemie ważne jest, by stale się dokształcać, poznawać nowe technologie i narzędzia, które sprawią, że nasza organizacja będzie krok przed konkurencją.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dane czy treść – who is the king?
Szefowie działów marketingu również mierzą się z szeregiem zagadnień, które napędza wzrastająca sprzedaż. Chodzi przede wszystkim o wyzwania związane z analizą danych – śledzeniem wyników kampanii marketingowych oraz ROI, a takżelepsze dotarcie do klientów – poprzez spersonalizowaną komunikację i budowanie zaangażowania. Obecnie za decyzje zakupowe w firmach odpowiadają głównie Millenialsi i osoby z pokolenia Z. Jak podaje American Marketing Association, stanowią oni nawet 65% osób decyzyjnych, a co za tym idzie, ponad połowa wyborów konsumenckich w organizacjach może już odbywać się cyfrowo.
Co to oznacza dla marketera? Musi on zapewnić spójność wszystkich kanałów oraz sprostać oczekiwaniom digital customer, np. dotyczącym self-service wybranych procesów. Ważne jest dostarczanie wysokiej jakości treści SEO.Analitycy podkreślają, że wartościowy content będzie miał nadal duży wpływ na podejmowane decyzje zakupowe, mimo, że użytkownicy nie czytają artykułów w całości, a jedynie je „skanują”[1] w celu weryfikacji swoich wyborów. Przede wszystkim działy marketingu będą pracowały nad dalszą strategią Customer Experience, na co szczególną uwagę zwracają także zespoły SAP, przygotowujące narzędzie SAP CX. Lepsze CX to przyspieszenie innowacji, zwiększenie lojalności klientów i napędzanie rentownego, zrównoważonego wzrostu.
Wszystkie te tematy i wiele więcej zagadnień, zostanie poruszonych i dogłębnie przeanalizowanych podczas konferencji SAP NOW 2023, która odbędzie się w dniach 10-11 października w Sopocie. To wydarzenie to nie tylko okazja do poznania narzędzi SAP, które odpowiadają na najważniejsze wyzwania dzisiejszego biznesu. To przede wszystkim przestrzeń do rozmowy i networkingu oraz praktycznego zastosowania rozwiązań SAP na przykładzie case study konkretnych klienckich projektów. Szczegółowa agenda, jak i formularz rejestracyjny znajdują się na stronie wydarzenia.
[1] Według raportu Nielsena, użytkownik czyta średnio ok. 20% treści artykułu zamieszczonego na stronie internetowej. Link do badania: https://www.nngroup.com/articles/how-users-read-on-the-web/
Artykuł reklamowy powstały we współpracy z SAP.