Mimo rozwoju wielu różnych kanałów i platform społecznościowych, email marketing nadal jest kluczowym narzędziem komunikacji. W dobie YouTube’a, Facebook i social mediów email nie tylko przetrwał, ale również ewoluuje, stając się ważniejszym niż kiedykolwiek wcześniej.
– E-marketing jest wciąż bardzo ciekawym rozwiązaniem zarówno dla firm B2B i B2C, organizacji i stowarzyszeń, czy też dla twórców internetowych, którzy coraz chętniej sami tworzą newslettery, czy to bezpłatne, czy płatne, żeby budować zaangażowanie wśród swoich grup docelowych – mówi Michał Leszczyński.
Zobacz również
Obecnie jednym z istotnych trendów w email marketingu jest sztuczna inteligencja. AI nie tylko ułatwia tworzenie treści, ale także pomaga w analizie wyników, segmentacji odbiorców i dostosowywaniu komunikacji do indywidualnych potrzeb klienta.
– W ramach GetResponse jesteśmy w stanie stworzyć maile i wiadomości automatyczne w oparciu o tematykę, kolory marki czy też branżę. Możemy stworzyć całkowicie od zera szablon wiadomości, zarówno z tematem wiadomości, treścią i grafikami, które są odpowiednio dostosowane do potrzeb klienta – tłumaczy Michał Leszczyński.
Innym istotnym trendem jest rosnące zainteresowanie email marketingiem wśród twórców contentu. Dzięki platformom do tego typu działań mogą oni łatwo komunikować się z odbiorcami, budować zaangażowanie i monetyzować swoją treść. Takie działania pozwalają im na bardziej bezpośredni kontakt z odbiorcami, bez pośrednictwa algorytmów mediów społecznościowych i uzależnienia od danego środowiska technologicznego.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Tym bardziej w dobie restrykcyjnych przepisów dotyczących prywatności i różnych ograniczeń w dostępie do danych, email marketing oferuje bezpośredni kanał komunikacji z klientem, umożliwiając budowanie trwałych relacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W świecie, gdzie komunikacja stale się zmienia, email pozostaje niezastąpionym narzędziem dla marketerów. Aby dowiedzieć się więcej, zachęcamy do wysłuchania najnowszego odcinka NowyMarketing Podcast!
PS Maciej Sznitowski: Rebranding nie jest czymś, czego powinniśmy się bać
Co dzisiaj ma znaczenie w brandingu? Jak zapisać się w świadomości współczesnych odbiorców? Jakie błędy najczęściej popełniają marki w rebrandingu? O tym rozmawiamy z Maciejem Sznitowskim – strategiem marki i komunikacji, autorem bloga Brandoholik.pl oraz podcastu Markotwórstwo.