Michał Leszczyński (GetResponse): E-mail marketing przeżywa obecnie renesans (podcast)

Michał Leszczyński (GetResponse): E-mail marketing przeżywa obecnie renesans (podcast)
Jak zmienił się e-mail marketing na przestrzeni ostatnich lat i jakich trendów możemy się spodziewać? Dlaczego kanał ten będzie tylko rósł na znaczeniu? O tym rozmawiamy z Michałem Leszczyńskim, head of content marketing & partnerships w GetResponse.
O autorze
1 min czytania 2023-08-14

Mimo rozwoju wielu różnych kanałów i platform społecznościowych, email marketing nadal jest kluczowym narzędziem komunikacji. W dobie YouTube’a, Facebook i social mediów email nie tylko przetrwał, ale również ewoluuje, stając się ważniejszym niż kiedykolwiek wcześniej.

– E-marketing jest wciąż bardzo ciekawym rozwiązaniem zarówno dla firm B2B i B2C, organizacji i stowarzyszeń, czy też dla twórców internetowych, którzy coraz chętniej sami tworzą newslettery, czy to bezpłatne, czy płatne, żeby budować zaangażowanie wśród swoich grup docelowych – mówi Michał Leszczyński.

Obecnie jednym z istotnych trendów w email marketingu jest sztuczna inteligencja. AI nie tylko ułatwia tworzenie treści, ale także pomaga w analizie wyników, segmentacji odbiorców i dostosowywaniu komunikacji do indywidualnych potrzeb klienta.

– W ramach GetResponse jesteśmy w stanie stworzyć maile i wiadomości automatyczne w oparciu o tematykę, kolory marki czy też branżę. Możemy stworzyć całkowicie od zera szablon wiadomości, zarówno z tematem wiadomości, treścią i grafikami, które są odpowiednio dostosowane do potrzeb klienta – tłumaczy Michał Leszczyński.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Innym istotnym trendem jest rosnące zainteresowanie email marketingiem wśród twórców contentu. Dzięki platformom do tego typu działań mogą oni łatwo komunikować się z odbiorcami, budować zaangażowanie i monetyzować swoją treść. Takie działania pozwalają im na bardziej bezpośredni kontakt z odbiorcami, bez pośrednictwa algorytmów mediów społecznościowych i uzależnienia od danego środowiska technologicznego.

Tym bardziej w dobie restrykcyjnych przepisów dotyczących prywatności i różnych ograniczeń w dostępie do danych, email marketing oferuje bezpośredni kanał komunikacji z klientem, umożliwiając budowanie trwałych relacji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W świecie, gdzie komunikacja stale się zmienia, email pozostaje niezastąpionym narzędziem dla marketerów. Aby dowiedzieć się więcej, zachęcamy do wysłuchania najnowszego odcinka NowyMarketing Podcast!

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

PS Maciej Sznitowski: Rebranding nie jest czymś, czego powinniśmy się bać

Co dzisiaj ma znaczenie w brandingu? Jak zapisać się w świadomości współczesnych odbiorców? Jakie błędy najczęściej popełniają marki w rebrandingu? O tym rozmawiamy z Maciejem Sznitowskim – strategiem marki i komunikacji, autorem bloga Brandoholik.pl oraz podcastu Markotwórstwo.