Film „Barbie” od reżyserki Grety Gerwig jedynie w tydzień po premierze zarobił ponad pół miliarda dolarów. Jednak to dopiero początek podboju rynku filmowego przez Mattel. Według „The New Yorker”, firma pracuje nad 45 produkcjami.
Taki plan na rozwój marki ma Ynon Kreiz, który zarządza przedsiębiorstwem od 2018 roku. Jego celem jest stworzenie dużego franczyzowego potencjału. Nie chce, by Mattel kojarzył się wyłącznie z produkcją zabawek. Częścią jego strategii była reaktywacja Mattel Films.
Zobacz również
Oficjalnie ogłoszono 14 najbliższych premier. Będą to: „Barney”, „Polly Pocket”, „Hot Wheels”, „Magic 8 Ball”, „UNO”, „Rock ‘Em Sock ‘Em Robots”, „Christmas Balloon”, „Tomek i przyjaciele”, „American Girl”, „View Master”, „Matchbox”, „Wishbone”, „Major Matt Mason” czy też „Władcy Wszechświata”.
Najbliższą produkcją z kinowego uniwersum firmy Mattel będą przygody dinozaura Barney’a. Co ciekawe, nowe filmy również mają być skierowane dla dorosłej widowni. Główną rolę w „Barney’u” odegra nagrodzony Oscarem Daniel Kaluuya. Producent Kevin McKeon mówi, że klimat filmu ma odpowiadać projektom od studia A24.
– Zamiast dopracowywać to dla dzieci wolimy pochylić się nad obawami milenialsów dotyczącymi posiadania. To naprawdę sztuka dla dorosłych. Nie żeby dostała kategorię R, ale skupi się na poszukiwaniach i udrękach życia znanych 30-latkom, którzy dorastając z Barneyem, pozbywali się złudzeń – powiedział McKeon.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Kolejne produkcje to „Major Matt Mason”, który bazuje na linii zabawek z astronautą. W tym filmie ma zagrać Tom Hanks. Nad „Hot Wheels” pracuje J. J. Abrams, amerykański filmowiec i kompozytor, który współpracował przy takich filmach jak, np. Star Trek (2009) czy Gwiezdne wojny: Przebudzenie mocy (2015). To nie koniec niespodzianek, ponieważ w „Rock ‘Em Sock ‘Em Robots” ma podobno wystąpić Vin Diesel.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Marketing napędzany zabawkami
Mattel podtrzymuje, że tworzenie kolejnych produkcji filmowych nie ma na celu zwiększenia sprzedaży zabawek. Jednak sukces „Barbie” nie pozostawia złudzeń, że zainteresowanie filmem spowodowało „efekt uboczny”, jakim był właśnie wzrost sprzedaży lalek.
Prawdopodobnie taki sam efekt pojawi się przy kolejnych premierach. Tym bardziej, że sam producent planuje stworzenie dodatkowej linii zabawek, ubrań czy muzyki.
PS Everything is pink, czyli marketing wokół filmu „Barbie”
Zobaczcie najciekawsze działania marketingowe, które są skupione wokół dzieła Grety Gerwig i oczywiście najsłynniejszej lalki na świecie.
PS2 Mattel wprowadza na rynek pierwszą w historii lalkę Barbie z zespołem Downa
Firma Mattel zaprezentowała światu pierwszą w historii lalkę Barbie z zespołem Downa. W procesie projektowania marka Barbie ściśle współpracowała z National Down Syndrome Society – organizacją działająca na rzecz osób z zespołem Downa w USA. Lalka będzie dostępna w sprzedaży na całym świecie.