fot. Campaign Live
Automat został umieszczony na King’s Cross, czyli jednej z najbardziej zatłoczonych stacji w Londynie. Maszyna rozpoznaje różnego rodzaju sytuacja, które identyfikuje jako irytujące i tylko wtedy wydaje napoje. Automat wyposażony jest w ekran cyfrowy, na którym na bieżąco można obserwować poziom „ciepła”, czyli np. poziomu głośności czy zdarzeń mających miejsce na dworcu (opóźnień, odwołań pociągów itp.).
Zobacz również
Akcja wiąże się z globalną komunikacją marki, której hasło brzmi: „Heat Happens, Stay Cool”. Ponadto jest odpowiedzią na badania przeprowadzone przez markę Sprite, z których wynika, że Brytyjczycy denerwują się średnio 12 razy dziennie, a przedstawiciele pokolenia Z aż 18 razy dziennie.
– Wszystko, od opóźnień i odwołań pociągów, krzyczących dzieci, a nawet ludzi odtwarzających muzykę bez słuchawek, może spowodować, że maszyna rozpozna, że ludzie potrzebują pomocy, aby zachować spokój – mówi Kiran Ranmal, europejski kierownik ds. marketingu kreatywnego w The Coca-Cola Company.
Uruchomienie automatu miało także na celu zwiększenie zainteresowania marką Sprite przez pokolenie Z, dlatego wykorzystano element humorystyczny połączony z technologią. Kampania wystartowała eksperymentalnie w Londynie, ale ma zostać rozszerzona na całą Europę.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS Sprite rezygnuje z zielonych butelek
W 2022 roku, po 60 latach, Sprite zmienił swoją zieloną butelkę, która była znakiem rozpoznawczym marki. Powód? Produkt miał być bardziej przyjazny dla środowiska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS 2 Sprite rusza z globalną kampanią „Heat Happens” i prezentuje swoje odświeżone logo
Kampania „Heat Happens” wystartowała w 2022 roku. Sprite zwraca w niej uwagę na to, że upały są nieuniknione, a jako najlepszy sposób na schłodzenie rekomenduje butelkę napoju gazowanego. Kampania koncernu Coca-Cola pojawiła się na 200 rynkach, prezentując nowe opakowania i logo marki Sprite. Marka kontynuuje akcję i organizuje w ramach niej kolejne aktywności.