Makijaż nie jest już wyłącznie domeną kobiet. Coraz więcej mężczyzn korzysta z kosmetyków, by delikatnie poprawić swoją urodę. Ten temat przestał być tematem tabu, o czym świadczy chociażby ilość tutoriali na YouTubie, w których prezentowane są propozycje delikatnego męskiego make-up’u.
W drogeriach nadal jednak królują produkty skierowane do kobiet. Choć nie powinno to stanowić różnicy, bo przecież kosmetyki służą do tego samego celu to ważna jest także komunikacja stosowana w promocji tego rodzaju produktów, a ta jest zdecydowanie kobieca.
Zobacz również
Bell postanowiła to zmienić i chcąc sprostać oczekiwaniom wszystkich odbiorców, stworzyła kolekcję HOMME. Zgodnie z założeniem marki, celem powstania tej linii kosmetyków jest poprawa pewności siebie każdego mężczyzny, niezależnie od wieku i stylu życia.
W skład kolekcji wchodzą produkty, które mają jedynie delikatnie poprawić męską urodę. Nie znajdziemy w nich szalonych, kolorowych kosmetyków. W zamian za to Bell postawiło na polepszenie wizerunku w postaci zadbania o brwi, brodę czy ujednolicenie kolorytu cery.
Kolekcja HOMME składa się z: balsamu do brody, wosku do ujarzmienia brwi i brody, bezbarwnej pomadki do pielęgnacji ust, korektora do twarzy, primera, bezbarwnego pudru oraz pudru z kolorem.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kosmetyki posiadają także czarne, matowe opakowania, co zdecydowanie kojarzy się z mężczyznami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Internauci są podzieleni
Jak zawsze, Internet podzielił się na różne obozy. Z jednej strony pojawiają się zdania niezrozumienia dla podziału kosmetyków na męskie i damskie, sugerując, że być może lepiej byłoby stworzyć linię „gender neutral”. Inne komentarze doceniają normalizowanie tematu dbałości mężczyzn o siebie, również poprzez makijaż. Nie brakuje także negatywnych zdań w związku z marnotrawstwem plastiku i stawiania przez markę jedynie na zysk, bez wyższych idei, ponieważ kosmetyki skierowane dla kobiet to przecież te same produkty, ale w innych opakowaniach.
PS Trendbook 2023: Marketing inkluzywny, czyli jak marki wyróżniają „niewidzialne” społeczności
Marketerzy dostrzegli fakt, że w social mediach pojawił się odwrót od wyidealizowanych obrazków i nastąpił zwrot w stronę „prawdziwego” życia. Z tego powodu coraz więcej działań marketingowych skupia się dziś na pomijanych dotąd mniejszościach. To marketing inkluzywny, którego definicje rozwijamy w artykule.
PS 2 Odwrócenie ról w reklamie kremów eos
W jednej z reklam od marki eos, możemy zobaczyć odwrócenie roli człowieka ze zwierzęciem. Bohaterem reklamy jest lis, który mówi, że w dzisiejszych czasach nigdy nie wyszedłby z domu bez… swojego człowieka.