Taką okazję wykorzystał Robert Lewandowski i jego team, którzy zarządali od humorystycznego portalu Kwejk.pl sprostowania dotyczącego memów z jego osobą. Zabawne obrazki miały rozpowszechniać nieprawdziwą informację, jakoby producent napojów Oshee zdecydował o zakończeniu współpracy z piłkarzem.
– W odpowiedzi na pismo od prawnika p. Roberta chcielibyśmy sprostować niezgodną z prawdą informację zawartą w memach umieszczonych na naszym portalu odnośnie zerwania współpracy przez Oshee z panem Robertem Lewandowskim. Współpraca pana Roberta Lewandowskiego z Oshee wygasła i nie została przedłużona na skutek wyłącznej decyzji pana Roberta Lewandowskiego – czytamy w oświadczeniu Kwejka, który był zatytułowany: „Sprostowanie odnośnie błędnej informacji w memach na portalu kwejk.pl odnośnie Roberta Lewandowskiego”.
Zobacz również
Kilka dni wcześniej za podobną publikację przepraszały Wirtualne Media, które również pisały o tym, że firma Oshee zerwała współpracę z Lewandowskim. Oświadczenie portalu brzmiało następująco:
W dniu 27 czerwca na portalu Wirtualnemedia.pl ukazał się artykuł red. Justyny Dąbrowskiej-Cydzik pt. „Oshee zrezygnowało z Lewandowskiego, stawia na Świątek. „Iga numerem jeden na świecie z polskich sportowców” (zmieniony w dniu publikacji artykułu około godz. 18:00 na „Oshee postawiło na Igę Świątek. Numer jeden na świecie z polskich sportowców”). Artykuł powstał w oparciu o wypowiedzi p. Tadeusza Czarnieckiego, CMO Oshee. Jednym z poruszonych wątków była współpraca Marki z Panem Robertem Lewandowskim, Ambasadorem Oshee w latach 2018-2021. Niestety w wyniki braku zachowania rzetelności dziennikarskiej artykuł, w tym jego tytuł, zawierał nieprawdziwe informacje. W związku z powyższym Wydawca Wirtualnemedia.pl, Redaktor Naczelny Wirtualnemedia.pl oraz Autorka Artykułu pragną przeprosić:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- Pana Roberta Lewandowskiego za opublikowanie niezgodnych ze stanem faktycznym informacji o jego współpracy z marką Oshee, które były podstawą do powstania wielu kolejnych artykułów i utrwalenia fałszywego przekazu, który godzi w wizerunek i dobre imię Pana Roberta Lewandowskiego.
- Czytelników portalu Wirtualnemedia.pl i opinię publiczną za wprowadzenie w błąd i nie dochowanie rzetelności dziennikarskiej przed i po publikacji wspomnianego Artykułu.
Sprostowania portali spotkały się z różnymi reakcjami internautów, ale wielu z nich zauważa, że Robert Lewandowski nadmiernie próbuje kontrolować swój wizerunek w mediach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Czy w ogóle takie działania mają sens w momencie, kiedy w social mediach codziennie pojawia się co najmniej kilka memów z postacią znanego piłkarza? Zostawiamy Was z tym pytaniem i komentarzem dziennikarza śledczego Szymona Jadczaka.
Robert Lewandowski prostuje memy na swój temat. Ciekawe, czy piłkarz w ogóle wie, co z jego wizerunkiem wyprawiają opłacani przez niego ludzie. pic.twitter.com/22VCEecd3R — Szymon Jadczak (@SzJadczak) July 2, 2023
PS Kolekcja 4F we współpracy z Robertem Lewandowskim
Mocny sportowy design oraz futuryzm połączony z klasyką to najnowsza kolekcja stworzona we współpracy 4F i Roberta Lewandowskiego. Główną inspiracja przy kreowaniu linii był grecki stadion Panathinaikos. 4FxRL9 to połączenie streetstyle’u i antycznych odniesień.
PS2 Agencja CAA będzie odpowiedzialna za globalną reprezentację reklamową Roberta Lewandowskiego
Creative Artists Agency (CAA) podpisała kontrakt z Robertem Lewandowskim i będzie go komercyjnie reprezentować na całym świecie. Obsługą zajmie się oddział CAA Sports, globalnie reprezentujący ponad 1400 najlepszych piłkarzy, menedżerów i trenerów.