W połowie czerwca br. Shein zaprosiło wybranych twórców internetowych do wzięcia udziału w zwiedzaniu fabryki Shein w chińskim mieście Guangzhou. Odwiedzający mieli poznać innowacyjne centrum produkcji, które wyposażone jest w nowoczesne maszyny służące do cięcia tkanin oraz transportu materiałów.
Influencerzy podzielili się relacjami z wycieczki. Można było zobaczyć na nich same uśmiechnięte twarze pracowników Shein czy podejmowanie prób przygotowywania ubrań przez odwiedzających.
Zobacz również
Jedną z influencerek biorącą udział w akcji była Kenya Freeman, czyli projektantka mody, która sprzedawała swoje ubrania dla Shein tłumacząc, że sklep bywa kołem ratunkowym dla mało znanych firm.
– Wczoraj nie mogłam nawet wejść na Instagram – mówiła w wywiadzie udzielonym dla CNN, nawiązując do tego, że padła ofiarą hejtu, który źle wpłynął na jej zdrowie psychiczne. Dodała także, że nie broni w żaden sposób Shein, ale nie jest odpowiedzialna za to, jak działa marka.
Shein wydało z kolei oświadczenie, w którym wspomina, że „dąży do przejrzystości, a ta podróż odzwierciedla jeden ze sposobów, w jaki słucha opinii, dając możliwość pokazania grupie influencerów, jak działa Shein, w czasie wizytacji w naszym centrum innowacji i umożliwiając im dzielenie się własnymi spostrzeżeniami ze swoimi obserwującymi”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Influencerzy skrytykowani
Akcja z twórcami internetowymi spotkała się z ogromną falą krytyki wśród internautów. Nic dziwnego, w końcu Shein budzi wiele wątpliwości związanych z funkcjonowaniem firmy. Gigant fast-fashion spotkał się już z zarzutami złych praktyk wobec pracowników czy szkodliwego wpływu na środowisko.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z kolei w 2022 roku na TikToku pojawiły się filmiki oskarżające Shein o podrabianie ubrań ze sklepu Zara. Użytkownicy dzielili się wówczas zdjęciami oraz filmami, na których pokazywali niemal identyczne projekty z obydwu sieciówek.
PS Fast fashion – jak rozwija się szkodliwa moda i skąd sukces marki Shein?
Globalna produkcja odzieży stale rośnie, powodując niebezpieczne zmiany w środowisku naturalnym. Przyczynia się do tego branża fast fashion, w której liderem jest Shein. Skąd popularność ultraszybkiej mody i jak chiński gigant odzieżowy podbił serca pokolenia Z, wyczulonego na kwestie środowiskowe?
PS 2 Shein otworzy 30 tymczasowych sklepów stacjonarnych w Europie
Gigant branży fast fashion otworzył w maju br. nowe biuro w Dublinie, które ma być strategicznym centrum administracyjnym. Następnie Shein ogłosiło, że w regionie EMEA powstanie 30 sklepów typu pop-up.