fot. screen YouTube
W najnowszej świątecznej kampanii od Coca-Coli nie zabrakło znanego wszystkim motywu św. Mikołaja. Tematem przewodnim stał się duch życzliwości oraz radości, a hasłem towarzyszącym reklamie: „Świat potrzebuje więcej św. Mikołajów”.
Zobacz również
Filmik przedstawia dwa światy. W jednym każdy jest św. Mikołajem, od strażaka, przez taksówkarza, aż po pracownika restauracji. Postaci są pokazane w sytuacjach, w których udzielają pomocy innym osobom. Następnie następuje przejście do świata realnego, ale również takiego, w którym każdy wzajemnie sobie pomaga. Marka chciała w ten sposób odnieść się do hasła przewodniego kampanii oraz pokazać, że każdy może odkryć w sobie św. Mikołaja.
W kampanii wykorzystano piosenkę „I Could Be Santa Claus” brytyjskiej piosenkarki i autorki tekstów Celeste.
Poza filmem promującym, Coca-Cola zaplanowała również inne aktywności. Są to m.in. quiz „Znajdź swojego wewnętrznego Świętego Mikołaja” dostępny w aplikacji oraz na stronie internetowej. Zainteresowani mogą dzięki niemu określić typ swojego „wewnętrznego św. Mikołaja”. Z kolei kody QR umieszczone na opakowaniach napojów umożliwiają wzięcie udziału w konkursie, w którym można wygrać np. wycieczkę do Rovaniemi w Finlandii, czyli „oficjalnego” miejsca zamieszkania św. Mikołaja. Nagrody różnią się w zależności od kraju. Nie można zapomnieć również o kultowej ciężarówce od Coca-Coli, która w tym roku także wyruszy w trasę. Dodatkowo, mają również pojawić się dwa filmy krótkometrażowe.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Coca-Cola i AI na święta
Jak poinformowała Coca-Cola, firma chce znaleźć się w czołówce marek wykorzystujących w swoich działaniach sztuczną inteligencję. W związku z tym, przy okazji tworzenia świątecznej kampanii, również pojawią się elementy, w których użyto AI. Chodzi głównie o rozszerzenie platformy AI „Create Real Magic”. Na stronie najprawdopodobniej będzie można generować kartki świąteczne.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Coca-Cola chce wejść na rynek alkoholi premium. Planuje przejąć markę Finlandia
Coca-Cola HBC jeszcze w tym roku chce przejąć znaną markę wódki Finlandia. Transakcja ma opiewać na 220 mln dolarów.
PS2 „Dziewczyna z perłą” podaje Coca-Colę na lotnisku w São Paulo
Butelka schłodzonej Coca-Coli… prosto z rąk „Dziewczyny z perłą”? Marka stworzyła niezwykłą aktywację na lotnisku Guarulhos w São Paulo. Billboard 3D udowadnia, że Coca-Cola wie, czym jest jest „prawdziwa magia”.