Symulator powstał we współpracy agencji Momentum Spain z Hiszpańską Konfederacją Alzheimera i Innych Demencji (CEAFA), a jego celem jest zwiększenie świadomości nt. nieuleczalnej choroby i jej objawów we wczesnych stadiach rozwoju.
– Indywidualne doświadczenie realiów życia z tą chorobą to wzniesienie się na wyższy poziom zrozumienia i empatii. Kampania obejmuje swoim zasięgiem młodych hiszpańskich graczy, którzy wypróbują symulator bez wcześniejszej wiedzy o jego działaniu, co pozwoli zarejestrować ich autentyczne reakcje – mówi dyrektor kreatywny agencji Momentum Spain, Rodri González.
Zobacz również
W ramach rozpoczętej w poniedziałek kampanii CEAFA opublikowała prawie 2-minutowy film z rozgrywki w symulatorze, która w czasie rzeczywistym przedstawia reakcje graczy na utrudnienia związane z chorobą.
– Ten symulator, włączony do gry Fortnite, ma na celu zaoferowanie graczom doświadczenia tych samych wyzwań i trudności, z którymi zmagają się osoby z chorobą Alzheimera. Zintegrowanie tego doświadczenia z wirtualnym środowiskiem, w którym dobrze odnajdują się młodzi ludzie, pomaga zwiększyć świadomość i empatię wobec chorych. Nie ma wątpliwości, że ta inicjatywa przełamie stygmatyzację i przyczyni się do promowania zrozumienia – podkreśla Konfederacja Alzheimera.
CEAFA stwierdziła, że kampania będzie miała szansę na przełamanie barier związanych z postrzeganiem choroby Alzheimera. Ponadto zbiega się ona w czasie z powszechnym zainteresowaniem kwestią inwestowania w leczenie schorzenia.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zdjęcie główne: YouTube
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Kiedy bajka spotyka się z rzeczywistością… Kampania na rzecz walki z Alzheimerem
Agencja Above+Beyond stworzyła kampanię, w której wykorzystano styl charakterystyczny dla bajek Disney’a. Nie ma w niej jednak happy end’u, ponieważ jeden z bohaterów występujących w krótkim filmie zmaga się z demencją.
PS2 Żabka wkracza do świata Fortnite. Mapa wzorowana na Poznaniu areną rywalizacji o żappsy
Żabka wprowadza kolejne rozwiązania, które pozwolą jej być jeszcze bliżej swoich klientów. Od teraz każdy kochający współzawodnictwo online może konkurować z graczami z całego świata w jednej z najpopularniejszych gier – Fortnite.