Rozdanie nagród GRAMMY to wydarzenie, na które co roku z zapartym tchem czeka cały muzyczny świat. Nie inaczej będzie w 2024 roku, jednak tym razem do grona oczekujących dołączą również fani nowych technologii. Organizatorzy GRAMMY Awards, IBM watsonx oraz amerykańska Akademia Fonograficzna, postanowili bowiem wykorzystać do realizacji materiałów reklamowych sztuczną inteligencję.
Widzowie bliżej gwiazd dzięki AI
Głównym celem wdrożenia rozwiązań opartych na generatywnej sztucznej inteligencji jest umożliwienie miłośnikom muzyki bliższego kontaktu z nominowanymi i nagrodzonymi artystami. W tym celu stworzono narzędzie bazujące na AI Stories, dzięki któremu publikowane w mediach społecznościowych informacje dotyczące nominacji i nagród GRAMMY zostaną wzbogacone o newsy z życia celebrytów.
Zobacz również
fot. Materiały prasowe IBM
Dotychczas przed oficjalną galą (w 2024 roku zaplanowaną na noc z 4 na 5 lutego czasu środkowoeuropejskiego) w internecie pojawiały się treści skupione przede wszystkim na tym, kto i w jakiej kategorii otrzymał nominację do jednej z najważniejszych nagród przemysłu fonograficznego. W bieżącym roku ma się to zmienić, a na Facebooku i Instagramie będzie można przeczytać m.in. również o działaniach charytatywnych czy wpływie wybranego muzyka na kulturę. Ta zmiana ma na celu większe spersonalizowanie publikowanych materiałów, a w rezultacie — zapewnienie użytkownikom poczucia wyjątkowości.
Interaktywny widżet przeniesie widzów na galę
Dla tych, którzy chcą być na bieżąco nie tylko z nominacjami, ale również wręczaniem nagród, powstał interaktywny widżet Live GRAMMY. Narzędzie pozwoli użytkownikom obserwować wydarzenia z naprawdę bliska i towarzyszyć zaproszonym gwiazdom m.in. podczas wysiadania z limuzyn i podążania na galę.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
fot. Materiały prasowe IBM
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Możliwość optymalizowania i skalowania naszej pracy przed galą GRAMMY ma kluczowe znaczenie, ponieważ staramy się pokazać jak najciekawiej magię nagród GRAMMY – tłumaczy Adam Roth, starszy wiceprezes ds. partnerstw i rozwoju biznesu w Akademii Fonograficznej.
Jonathan Adashek, starszy wiceprezes ds. marketingu i komunikacji w IBM dodaje natomiast:
– AI Stories z watsonx to mocny przykład tego, jak sztuczna inteligencja może pomóc zwiększyć produktywność w wielu różnych sytuacjach.
Rozdanie nagród GRAMMY już niebawem, a w sieci nie brakuje przewidywań dotyczących tegorocznych laureatów. Wśród nominowanych znaleźli się m.in. SZA, Miley Cyrus i Billie Eilish.
Zdjęcie główne: Facebook
PS Universal Music Group rezygnuje ze współpracy z TikTokiem. Piosenki wielu artystów znikną z aplikacji
Na TikToku nie usłyszymy już piosenek artystów należących do Universal Music Group. Taką decyzję podjęła wytwórnia. Dotychczasowa umowa kończy się 31 stycznia 2024 roku.
PS2 Universal Music Group chce walczyć ze sztuczną inteligencją w przemyśle muzycznym
UMG apeluje do platform streamingowych, takich jak Spotify czy Apple Music, by te nie udostępniały utworów podmiotom, które korzystają z narzędzi sztucznej inteligencji, pozwalających na gromadzenie danych.