OpinionWay wraz z Tour Faire przeprowadziły obszerne badania mające na celu określenie znaczenia przedstawicieli zawodów budowlanych wśród Francuzów. Pomysł na podobne działania pojawił się jako reakcja na widoczne w ostatnich latach pogorszenie wizerunku rzemiosła budowlanego we Francji.
fot. Facebook
Zobacz również
Podzielona Francja
Jak pokazują badania pt. „Jakie jest miejsce budownictwa we Francji oraz jakie wyzwania czekają tę branżę w przyszłości?”, Francuzi pozostają podzieleni jeśli chodzi o sposób postrzegania branży budowlanej. Z jednej strony, aż 59 proc. Francuzów twierdzi, że „budowlanka” ma duże znaczenie dla utrzymania piękna tamtejszych miast i wsi, a dla aż 84 proc. to ważny element tamtejszej gospodarki. Jednocześnie aż 67 proc. pytanych uważa, że zawody budowlane są profesjami mało rozpoznawalnymi, a nawet przynoszącymi nieznaczną satysfakcję. Tak budownictwo widzą ludzie spoza branży.
fot. Facebook
W tym zestawieniu ciekawie prezentuje się wizja samych rzemieślników, z których tylko 18 proc. wybrałoby inny zawód, gdyby miało taką możliwość. 80 proc. rzemieślników twierdzi, że ma problemy z rekrutacją, a 70 proc. uważa, że ich firma będzie miała trudności ze znalezieniem klienta.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
François Rousseau i Tout Faire działają na rzecz budowlańców
Jeden z najbardziej znanych francuskich fotografów, François Rousseau, postanowił połączyć siły z inicjatywą Tout Faire i stworzył szereg zdjęć prezentujących piękno ciała budowlańców. Czarno-białe fotografie mają na celu kult ciała, które na co dzień mierzy się z wieloma wyzwaniami. Akcja ma szczególny wydźwięk również w kontekście zbliżających się letnich igrzysk olimpijskich, które w 2024 roku zostaną rozegrane w Paryżu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Uczcijmy rzemieślników” (org. „Célébrons les artisans”) ma przypominać, że za każdym wybudowanym stadionem czy halą stoją tysiące profesjonalistów, którzy przez ostatnie miesiące wkładają wszystkie siły w przygotowanie Francji do kolejnych wydarzeń.
fot. Facebook
Poza zdjęciami publikowanymi w sieci powstała również olbrzymia płachta o powierzchni 350 m2, symbolizująca kolosalną pracę rzemieślników. Stworzono również film promujący zawód budowlańca i związane z nim wyzwania. We wszystkich przypadkach, w kampanii pt. „Uczcijmy rzemieślników” zawód budowlańca łączy się ze sportową estetyką, w efekcie prezentując niecodzienne zdjęcia z budowniczymi w rolach głównych.
Tout Faire działa na rzecz zawodów rzemieślniczych
Kampania pt. „Uczcijmy rzemieślników” to nie pierwsza tego typu inicjatywa Tout Faire. Dotychczas grupa prowadzi już kanał na YouTubie „C’est du pro”, na którym publikuje treści związane z popularyzacją branży budowlanej. Dodatkowo Tout Faire aktywnie działa na rzecz lepszego dostosowania zasad codziennego życia do potrzeb przedstawicieli branży budowlanej, m.in. poprzez zmianę godzin otwarcia sklepów.
Zdjęcie główne: Facebook
PS Ubranie za przytulanie. Marka UNIQLO postawiła w Paryżu wyjątkowy automat
Co zrobić, aby się ogrzać i w dodatku otrzymać markową odzież? Firma UNIQLO udowadnia, że w okresie zimowym znacznie większą wartość niż pieniądze ma bliskość i zachęca do przytulania. W zamian czekają markowe ubrania termiczne z linii HEATTECH.
PS2 „Kierowcą tira zostajesz, jak nie potrafisz robić w życiu nic” – polska firma spedycyjna walczy z hejtem
„Kierowcą tira nie zostajesz jak masz skończoną astronomię na UJ-ocie”, „Czy ktoś o zdrowych zmysłach idzie na kierowcę? Kto zostaje kierowcą?”, „praca dla przygłupów”– firma spedycyjna Adar zwraca uwagę na falę krytyki i hejtu, jaka dotyka kierowców tirów oraz ich rodziny.
PS3 Kampania #KeepHerConfident. Dove i Nike wspierają pewność siebie u dziewczynek
Dove i Nike prezentują kampanię zatytułowaną „Hard-Knock Life”, której celem jest wsparcie poczucia własnej wartości wśród aktywnych fizycznie nastolatek. Działania i hasztag #KeetHerConfident wspiera m.in. Serena Williams.