„Blisko telefonu, daleko od dziecka”. Kampania Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę zachęca do rezygnacji z komórki przy najmłodszych

„Blisko telefonu, daleko od dziecka”. Kampania Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę zachęca do rezygnacji z komórki przy najmłodszych
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę wraca z kolejną odsłoną kampanii pt. „Domowe Zasady Ekranowe”. Tym razem zwraca się do rodziców dzieci w wieku do 6 r.ż.. Tematem przewodnim działań jest ograniczenie korzystania z urządzeń ekranowych w obecności najmlodszych.
O autorze
2 min czytania 2024-03-07

Po kampaniach „Nadmiar ekranów szkodzi dziecku i rodzinie” (2021) i „Zadbaj o dziecięcy mózg” (2022), tym razem Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę postanowiła poruszyć temat negatywnego wpływu korzystania przez rodziców z telefonów w obecności dziecka. Kampania promująca cyfrową higienę i bezpieczny rozwój dzieci i skierowana do rodziców dzieci do 6. r.ż.

– Nasze dotychczasowe kampanie promujące ideę zasad ekranowych koncentrowały się na korzystaniu z ekranów przez dzieci. Tym razem, podążając za najnowszą wiedzą, skupiamy się na innym aspekcie problemu – na tym, jak ekrany w rękach rodziców wpływają na relację z dzieckiem i jego rozwój – mówi Łukasz Wojtasik, koordynator kampanii z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

Działania prowadzone są w oparciu o fotografie wykonane przez Jacka Kołodziejskiego, przedstawiające osoby dorosłe wpatrzone w ekrany telefonów komórkowych, zamiast poświęcać czas przebywającemu obok najmłodszemu.

fot. „Domowe Zasady Reklamowe”

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Poza zdjęciami kampanii towarzyszy również youtube’owy podcast, w którym Ewa Dziemidowicz z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę rozmawia z Magdą Winiarską-Smoczyńską, psycholożką i psychoterapeutką.

– Ważne jest, aby przyjrzeć się swoim nawykom cyfrowym i szczerze odpowiedzieć sobie na pytanie, na ile jesteśmy obecni i uważni w kontakcie z dzieckiem. Zmianę swoich zwyczajów warto rozpocząć od małych kroków, na przykład spędzenia pół godziny dziennie na wspólnej zabawie lub rozmowie bez telefonu – wskazuje Magda Winiarska-Smoczyńska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Temat higieny cyfrowej wśród dzieci i dorosłych towarzyszy Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę od kilku lat i wciąż jest nad wyraz aktualny. Wraz ze sztabem specjalistów, organizacja analizuje najnowsze badania z tego obszaru i rozmawia z ekspertami z dziedziny uzależnień i rozwoju dzieci.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

„Domowe Zasady Ekranowe”

Celem kompleksowych działań jest kolejna próba uświadomienia społeczeństwu, jak ważne jest rozsądne korzystanie z urządzeń ekranowych i odpowiednie dysponowanie czasem spędzanym przed komputerem czy telefonem. Pod adresem www.domowezasadyekranowe.fdds.pl można znaleźć więcej informacji na temat rosnącego problemu uzależnienia od internetu, a także dowiedzieć się, w jaki sposób rozwija się dziecięcy mózg, układ nerwowy i jakie są konsekwencje nadmiernej ekspozycji na działanie urządzeń ekranowych przez dzieci dorosłych.

W witrynie internetowej dostępne są również artykuł o tematyce związanej z poruszanymi w kampanii problemami.

Zdjęcie główne: „Domowe Zasady Reklamowe”

PS Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę odświeża kampanię dotyczącą bezpieczeństwa najmłodszych w sieci

20 lat po premierze kampanii promującej bezpieczeństwo dzieci w internecie, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę postanowiła uaktualnić pomysł. W tym celu zamieniła „Nigdy nie wiadomo…” z hasła promującego na „Niby wiadomo…”.

PS2 Meta uruchamia w Polsce platformę edukacyjną „Get Digital”

Dzięki platformie „Get Digital” – kompleksowemu programowi edukacji cyfrowej dla rodziców, nauczycieli i nastolatków – uczniowie dowiedzą się, jak skutecznie szukać informacji w internecie, z czym wiąże się korzystanie z niezabezpieczonego Wi-Fi oraz jak tworzyć silne hasła dostępu.