Upoluj wejściówkę na SEO Vibes Poland [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na SEO Vibes Poland [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na SEO Vibes Poland [KONKURS]

Najnowsza wiedza z zakresu SEO i content marketingu, międzynarodowi prelegenci, praktyczne warsztaty i nieograniczony relaks w Termach Bania – upoluj wejściówkę na SEO Vibes Poland.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Tłum ludzi zastygł na Dworcu Centralnym. To symboliczna akcja Fundacji ERBUD

Tłum ludzi zastygł na Dworcu Centralnym. To symboliczna akcja Fundacji ERBUD
Zamrożenie, wycofanie, wewnętrzna blokada przed wejściem w dorosłe życie – na taki problem wśród podopiecznych domów dziecka uwagę chciała zwrócić Fundacja ERBUD, która zorganizowała nietypowy happening na Dworcu Centralnym w Warszawie.
O autorze
1 min czytania 2024-03-12

Równo o 12:00 w południe, w hali głównej Dworca Centralnego prawie 40 osób zastygło w bezruchu na znak solidarności z wychowankami domów dziecka. Każda osoba miała maskę z wizerunkiem nieistniejącego chłopca, który wygenerowała sztuczna inteligencja jako syntezę twarzy ponad setki podopiecznych Fundacji Erbud.

Akcja trwała równe 18 minut – to liczba symbolizująca pełnoletność, a Dworzec Centralny był natomiast symbolem wyruszenia w drogę. Oprócz pracowników ERBUDu i wolontariuszy Fundacji akcję wsparli m.in. Katarzyna Bujakiewicz, Damian Michałowski i Maciej Musiał, a także przechodnie, którzy chętnie dołączali do happeningu. 

– Nazywamy to w Fundacji „syndromem zamrożenia”, czyli paraliżującym strachem przed dorosłością i usamodzielnieniem wśród naszych podopiecznych. Od lat pomagamy im jak możemy, ale to grupa całkowicie nieobecna w dyskursie publicznym. Wszyscy wspieramy chętnie małe dzieci, tymczasem one przecież dorastają. Nie rozpływają się gdzieś w powietrzu, tylko mają olbrzymi problem, by się usamodzielnić i normalnie funkcjonować w społeczeństwie: znaleźć pracę, mieszkanie, założyć rodziny. Tym flashmobem w centrum stolicy chcieliśmy nagłośnić ten temat – mówi inicjatorka akcji, prezeska Fundacji ERBUD Lucyna Grzeszczak. 

Według danych GUS w 2022 roku placówki opiekuńczo-wychowawcze (tzw. domy dziecka) opuściło 2 077 wychowanków powyżej 18. roku życia. Brak odpowiedniego przygotowania sprawia, że wracają oni do rodzin i dysfunkcyjnego środowiska. Celem nadrzędnym projektu na Dworcu Centralnym była zbiórka 1,5% podatku dla Fundacji ERBUD oraz podpisanie petycji Fundacji Dobrych Inicjatyw o nowelizacji ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Link do petycji.

opracowanie: Agata Drynko, źródło: mat. prasowe

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS BARTŁOMIEJ JOJCZYK: Naszym celem jest to, żeby zamknąć fundację do 2030 roku

Jak ważna jest współpraca z partnerami biznesowymi dla funkcjonowania fundacji?Jak polskim firmom udaje się realizować działania z zakresu CSR? Czy kampanie tworzone przez organizacje non-profit są skuteczne? O tym rozmawiamy z Bartłomiejem Jojczykiem – prezesem zarządu w Fundacji Dobrych Inicjatyw.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się