Opublikowano coroczny Raport na temat bezpieczeństwa reklam (Ads Safety Report) od Google, w którym firma dzieli się postępami, jakie poczyniła w egzekwowaniu zasad dla reklamodawców i wydawców.
Jak Google zapobiega nieuczciwym praktykom i oszustwom?
W 2023 r. wzrosła liczba oszustw i nieuczciwych praktyk na platformach internetowych. Aby przeciwdziałać tym stale zmieniającym się zagrożeniom, Google na bieżąco aktualizuje swoje zasady, działają zespoły szybkiego reagowania, a także udoskonalono techniki wykrywania nieodpowiednich reklam.
Zobacz również
- W listopadzie wprowadzono nowe zasady ograniczonego wyświetlania reklam, których celem jest ochrona użytkowników poprzez ograniczenie zasięgu mniej znanych firmie reklamodawców. W ramach tych zasad Google rozpocznie okres zapoznawania się z reklamodawcami, których mniej znamy i którzy nie mają jeszcze udokumentowanej historii wyświetlania reklam zgodnych z naszymi zasadami. W tym czasie liczba wyświetleń ich reklam może być ograniczona.
- Na przełomie 2023 i 2024 roku Google miało do czynienia ze specjalnie targetowaną kampanią oszustw. Reklamy przedstawiały podobizny znanych osób publicznych i miały na celu wprowadzenie użytkowników w błąd, często przy jednoczesnym użyciu fałszywych informacji. Gdy tylko wykryto to zagrożenie, powołany został zespół natychmiastowego reagowania. Zidentyfikował on wzorce działania nieuczciwych podmiotów, aby następnie wytrenować zautomatyzowane systemy pod kątem wykrywania podobnych reklam. Firma zaktualizowała także zasady dotyczące wprowadzania użytkowników w błąd, aby umożliwić szybkie zawieszanie kont nieuczciwych podmiotów.
- W zeszłym roku Google jako pierwsza firma technologiczna wprowadziła nowy wymóg wyraźnego oznaczania reklam wyborczych zawierających treści wykorzystujące sztuczną inteligencję.
- W 2023 roku uruchomiono Centrum Przejrzystości Reklam, łatwy do przeszukiwania hub wszystkich reklam od zweryfikowanych reklamodawców, który pomaga użytkownikom szybko i łatwo dowiedzieć się więcej o reklamach, które widzą w wyszukiwarce, na YouTube i na karcie Discover.
- Zaktualizowano również narzędzie kontroli dopasowania treści, aby ułatwić reklamodawcom szybsze i prostsze wykluczanie tematów, których chcą unikać w ramach YouTube i kampanii displayowej.
- Zaktualizowano 31 zasad Google dotyczących zarówno reklam, jak i wydawców.
Najważniejsze wyniki raportu
- Zablokowano lub usunięto 206,5 miliona reklam za naruszenie naszych zasad dotyczących wprowadzania użytkowników w błąd.
- Zablokowano lub usunięto 273,4 miliona reklam za naruszenie zasad dotyczących produktów finansowych.
- Zablokowano lub usunięto ponad 1 miliard reklam za nieprzestrzeganie zasad sieci reklamowej, w tym promowania złośliwego oprogramowania.
- W 2023 r. zweryfikowano ponad 5000 nowych reklamodawców wyborczych i usunięto ponad 7,3 mln reklam wyborczych pochodzących od niezweryfikowanych podmiotów.
- W 2023 r. zablokowano lub usunięto ponad 5,5 miliarda reklam i 12,7 miliona kont reklamodawców, czyli prawie dwa razy więcej w porównaniu z 2022 rokiem.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko
PS Google Polska: czego reklamy najchętniej oglądają Polacy, a jakich nie lubią [BADANIE]
W ramach badania „Wpływ reklam na postanowienia noworoczne w opinii Polaków” przeprowadzonego przez CBM Indicator w styczniu 2024 roku, Google sprawdził także, jakie reklamy oglądamy w internecie najchętniej, a jakie chcielibyśmy ograniczyć.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]