Wielu specjalistów dzieli się na LinkedInie wiedzą, doświadczeniem czy spostrzeżeniami. Sprawdź, kogo warto obserwować. Zestawienie jest ułożone alfabetycznie.
>>> Więcej zestawień, topów i raportów znajdziesz w NM Insights.
Zobacz również
Jakub Biel
Kreatywne reklamy robił już w kosmosie, telegazecie, Tinderze, TikToku, a nawet na P*rnhubie 🚀
O niestandardowych kampaniach opowiada na uczelniach i konferencjach.
Igor Bielobradek
Specjalizacja: marketing B2B
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Jest osobą wspierającą sprzedaż, która może pomóc zespołom sprzedaży i marketingu osiągnąć sukces w swoich obszarach. Pomaga budować procesy sprzedażowe i marketingowe wsparte odpowiednią technologią.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Piotr Bombol
Specjalizacja: AI w marketingu
Ekonomista, ekspert ds. marketingu cyfrowego, strateg z ponad 10-letnim doświadczeniem (ex-DDB, ex-Deloitte). Założyciel adaily, narzędzia opartego na sztucznej inteligencji dla marketerów. Wcześniej założył Gameset, pierwszą agencję marketingu gier w regionie CEE.
Marta Chalimoniuk-Nowak
Specjalizacja: strategie marketingowe
Publicystka. 25 lat praktyki marketingowej – public relations, marketing strategiczny, e-PR, planowanie mediów. 20 lat jako publicysta, dziennikarz (szczególnie prasa marketingowa i biznesowa). 14 lat jako trener biznesu i nauczyciel akademicki.
Paweł Chodkiewicz
Specjalizacja: e-commerce, marketplace
Ekspert w zakresie marketplace i hurtowej sprzedaży nowoczesnej. Jego pasją jest e-commerce, a celem zawodowym najwyższa marża. Ma w portfolio współpracę z największymi partnerami w branży fashion, IT, office i e-commerce. Największy sukces: wprowadzenie pierwszej polskiej marki na Zalando. Największy projekt: nieustannie „uczy się” e-commerce, aby być o krok przed innymi. Na Allegro sprzedaje od zawsze i to jego główna droga zawodowa.
Tomasz Domański
Specjalizacja: marketing
Pracuje jako dyrektor ds. marketingu i e-commerce. Prowadzi zarówno projekty krótko-, jak i długoterminowe, a także warsztaty i szkolenia. Specjalizuje się w optymalizacji, opracowywaniu i wdrażaniu skutecznych działań marketingowych, których celem jest maksymalizacja ROI i rozwój marki. Doradza prezesom firm w zakresie strategii marketingowej i jej realizacji. Pomaga firmom i startupom, które chcą usprawnić swoje działania marketingowe, ale brakuje im niezbędnych kompetencji i zasobów w organizacji.
Krzysztof Dworzyński
Jako strateg komunikacji, przedsiębiorca i socjolog organizacji z ponad 15-letnim doświadczeniem w doradztwie komunikacyjnym i biznesowym, pomaga zarządom firm przeprowadzić reorientację strategii firmy i uniknąć Pułapki Średniego Biznesu.
Karol Dziedzic
Specjalizacja: analityka
W branży żartobliwie nazywany kombajnem internetowym łączącym działania z obszaru SEM i SEO oraz analityki internetowej w celu maksymalizacji ROI swoich klientów. Trener oraz specjalista Google Ads i Google Analytics. Wykładowca na poznańskim Collegium da Vinci oraz krakowskim AGH. Doświadczony szkoleniowiec, który w swoim portfolio ma już ponad 1000 przeszkolonych firm.
Jakub Gierszyński
Specjalizacja: e-commerce
Wie, jak połączyć kropki: ludzie, dane i technologia. Jest dyrektorem biznesowym z udokumentowanym doświadczeniem w szybko rozwijającym się biznesie: sprzedaży, marketingu i zespołach. Jego doświadczenie uzupełnia jego zdolność łatwego dostosowywania się do różnych kontekstów i funkcji.
Tomek Graszewicz
Specjalizacja: AI
Na co dzień prowadzi dwie agencje: kreatywną Shake the Cake i employer brandingową Job’n’Joy. Założył również pierwszą w Polsce społeczność skupioną wokół sztucznej inteligencji w branży kreatywnej – AI wizards.
Roman Jędrkowiak
Specjalizacja: marketing
Marketer do wynajęcia. Wieloletni praktyk. Prowadzi i prowadził projekty w wielu branżach b2c i b2b. CEO ADHD Warsaw. CMO roku 2008. Nagrodzony Effie trzynaście razy.
Monika Kaczmarek-Śliwińska
Specjalizacja: PR i komunikacja
Doświadczona specjalistka ds. komunikacji public relations z udokumentowaną historią pracy w branży szkolnictwa wyższego. Silna specjalistka ds. badań, wykwalifikowana w zakresie copywritingu, strategii marketingowej, redagowania, wystąpień publicznych i relacji z mediami.
Monika Kapłan
Doświadczenie w branży modowej zdobyła w Europie Środkowo-Wschodniej. Specjalizuje się zarządzaniem marką, wprowadzaniem nowych marek, strategiami marketingowymi, komunikacją, rozwojem handlu detalicznego (offline i online), ekspansją w Europie Środkowo-Wschodniej. Doradca zawodowy w branży modowej.
Wojtek Kardyś
Ekspert ds. komunikacji internetowej i social media. Cyfrowy ambasador UE. Wykładowca akademicki i mówca (TEDx). Entuzjasta AI.
Łukasz Kosuniak
Specjalizacja: marketing B2B
Pomaga firmom B2B opracowywać i wdrażać strategie generowania leadów w oparciu o nowoczesne metody i narzędzia, takie jak Inbound Marketing, Social Selling, Content Marketing, Marketing Automation, czy Customer Success Management. Jego misją jest umożliwianie marketerom zwiększania ich wpływu na sprzedaż, liderom sprzedaży pozyskiwania bardziej wartościowych potencjalnych klientów, a menedżerom produktów poprawiania retencji i adopcji klientów.
Jacek Kotarbiński
Specjalizacja: marketing
Znany autorytet w dziedzinie marketingu, rozwoju marki, innowacji i zarządzania sprzedażą, od 1990 roku mentorujący start-upy i firmy technologiczne w celu zwiększenia konkurencyjności. Autor książek „Sztuka marketingu”, „50 praw marketingu Kotarbińskiego” i „Marka 5.0”.
Daniel Kotliński
Specjalizacja: strategia
Jako niezależny specjalista ds. strategii marki i kreatywny copywriter współpracuje z firmami (małymi i dużymi), aby pomóc im zdefiniować to, co jest w nich naprawdę wyjątkowe. Współpracował z Runmageddon, Orfilame, Milwaukee, Motorola, Kubota, Mitsubishi Electric.
Bartek Kotowicz
Specjalizacja: branding
Pomaga zrozumieć polskie marki. Twórca i wieloletni dyrektor agencji brandingu strategicznego Engram. Obecnie Head of Brand w firme Semcore. Działa na rzecz polskiego brandingu usprawniając procesy brandingowe i rebrandingowe. Fundator i członek zarządu IBRA Instytutu Brandingowego. Inicjator i współautor Przewodnika Brandingowego. Propagator polskich marek – autor projektu „126 polskich marek”. Członek jury najważniejszych konkursów branżowych (KTR, Rebranding Roku, Projekt Roku STGU). Ułatwia poruszanie się po polskim brandingu za sprawą wykładów, szkoleń, konsultacji i programów mentoringowych.
Michał Kreczmar
Specjalizacja: martech
Dyrektor w zespole ds. transformacji cyfrowej w PwC Polska. Od ponad 20 lat zajmuje się digitalizacją, czyli zamienia atomy na bity w reklamie, mediach, handlu. Był redaktorem naczelnym pierwszego polskiego czasopisma o internecie. Zasiadał w radzie nadzorczej IAB Polska i kierował działem internetowym wydawnictwa IDG Poland.
>>> Link do profilu na Facebooku
Barbara Krysztofczyk
Specjalizacja: PR i komunikacja
Jest ekspertką ds. wizerunku i trenerką wystąpień publicznych. Obecnie zarządza agencją promocyjno-szkoleniową Krystal Point. Oferuje usługi PR, zarówno w wydaniu „klasycznym”, jak też z wykorzystaniem LinkedIna. Prowadzi szkolenia z: autoprezentacji, budowania marki osobistej, kryzysowe oraz medialne. W 2021 roku magazyn Forbes Woman umieścił ją na liście Top25 Mistrzyń LinkedIna, a w roku 2022 zajęła pierwsze miejsce w konkursie LinkedIn Top Influencer.
Ania Ledwoń-Blacha
Specjalizacja: social media
Od ponad 10 lat pomaga firmom osiągać biznesowe efekty, dzięki działaniom marketingowym. Obecnie działa w agencji More Bananas, której jest współwłaścicielką oraz którą kreatywnie i strategicznie zarządza. Współpracowała m.in. z Pracuj.pl, Lufthansa Global Services, eurobank, Fundacja DKMS, Fundacja Na Ratunek, Akamai, Kosmetyki Anwen, InPost, ING Bank Śląski, Akamai, Hoop Cola, Arctic+, Ustronianka, Notus Finanse, Pandora czy Capgemini.
Maciej Lewiński
Specjalizacja: analityka
Sprawia, że dane z Google Analytics stają się wartościowe dla biznesu.
Paweł Loedl
Specjalizacja: strategia
Chief Strategy Officer w VMLY&R.
Grzegorz Miecznikowski
Pomaga robić „internety” i efektywnie wykorzystywać social media do sprzedaży. Na swoim profilu i stronie dzieli się wiedzą o social sellingu, LinkedIn i marketingu inkluzywnym.
Maciek Nowicki
Specjalizacja: AI
Dyrektor kreatywny Digital i ATL w jednym. Napędzany nowymi wyzwaniami. Zafascynowany nowoczesnymi technologiami, w szczególności sztuczną inteligencją. Posiada unikalne połączenie bogatego doświadczenia ATL i dogłębnej wiedzy o technologiach cyfrowych, poparte unikalnymi lekcjami marketingu wyniesionymi z lat spędzonych w Procter & Gamble. Zdobył ponad 50 nagród i wyróżnień w: Cannes Lions, Clio, The One Show, Epica, Eurobest, Golden Drum i Polskich Festiwalach Koła Twórczego.
Anna Jadwiga Orzech
Specjalizacja: PR, komunikacja, NGO
Zajmuje się promocją dobrych idei w internecie. Strateżka i trenerka komunikacji. GirlBoss kolektywu Láska nebeská. Współpracuje z organizacjami pozarządowymi, którym doradza w obszarach komunikacji internetowej, employer brandingu i nowych technologii w działaniach HR. Przez wiele lat pracowała jako digital marketing manager i dyrektorka komunikacji Fundacji WOŚP. Razem z zespołem zdobywczyni PRotona, 13 nagród w konkursie Złote Spinacze, 3 nagród Effie oraz wyróżnienia Golden Arrow.
Dagmara Pakulska
Specjalizacja: social media
Jest jedną z TOP 25 Liderek LinkedIna według magazynu Forbes Women Polska. LinkedIn nie jest jej jedyną miłością. Czasami zdradza go z Twitterem, personal i employer brandingiem, jak również z social sellingiem. Nigdy nie wydała ani złotówki na własną reklamę. Jej konikiem są działania organiczne.
Tomasz Palak
Specjalizacja: prawo w marketingu
Wierzy, że o prawie można mówić jasno, a mecenas nie musi być nudny. Pomaga oszczędzić czas i tłumaczy paragrafy na praktyczne działania. Rozwiązuje problemy, łącząc podejście prawne i biznesową sprawność.
Tomasz Piekot
Specjalizacja: prosty język
Dr hab., językoznawca z Uniwersytetu Wrocławskiego, redaktolog | współwłaściciel firmy LogiosOd lat pomaga firmom wprowadzać standard prostej komunikacji.
Albert Radomski
Specjalizacja: Meta Ads
Od ponad 10 lat zajmuje się prowadzeniem skutecznych kampanii Meta Ads. Specjalizuje się w obsłudze e-commerce’ów na rynkach Europy Środkowo – Wschodniej. Swoje doświadczenie zdobywał pracując w agencjach i domach mediowych.
Michał Sadowski
Założyciel w Brand24. 3900+ aktywnych klientów z 154 krajów. Dostarcza popularne narzędzie internetowe do ochrony reputacji i pomiaru działań marketingowych i PR-owych w Internecie. Startup Founder of the Year w konkursie The Next Web Startup Awards. Autor bestsellerowej książki „Rewolucja Social Media”.
Agnieszka Siemińska
Specjalizacja: marketing
Dyrektorka marketingu i konsultantka z ponad 15-letnim doświadczeniem. Ekspertka w dziedzinie neuromarketingu, autorka książki Neuromarka.
Paula Skrzypecka
Specjalizacja: prawo
Specjalizuje się w prawie ochrony danych osobowych, prawie nowych technologii i prawnych aspektach kryptowalut i cyberbezpieczeństwa. Jest doktorem nauk prawnych – jej praca naukowa koncentruje się wokół kryptowalut.
Kuba Sobczak
Specjalizacja: marketing
Profesjonalista zorientowany na wyniki z ponad 14-letnim doświadczeniem marketingowym i handlowym w wiodących firmach z branży FMCG, OTC i Tech. Konsultant ds. start-upów i scale-upów B2C, pomagający im w efektywnym skalowaniu poprzez konstruowanie strategii marketingowej i rekrutację najlepszych talentów marketingowych. Przedsiębiorca, współzałożyciel platformy SaaS dla szkół nauki jazdy.
Marek Staniszewski
Specjalizacja: AI, strategia
Doradza, szkoli, prowadzi facylitacje, wspiera w zmianie. Pracuje w oparciu o własną metodę: „Improwizacja – Znaczenie – Prowokacja”.
Maciek Sznitowski
Specjalizacja: branding
Układa marki w spójną historię. Prowadzi blog Brandoholik.pl oraz podcast Markotwórstwo, gdzie opowiada o brand marketingu.
Wojtek Walczak
Specjalizacja: strategia
Chief Strategy Officer w Plej.
Witold Wrodarczyk
Specjalizacja: analityka
Specjalista ds. marketingu i analityki internetowej, certyfikowany specjalista Google. Dyplomowany analityk finansowy. Przedsiębiorca.
Martyna Zastawna
Specjalizacja: eko, ESG
Pionierka i propagatorka cyrkularności w Europie. Jedna z najbardziej wpływowych kobiet wg Forbes. Jedna z najbardziej obiecujących kobiet w biznesie na świecie wg Fortune, Liderka Zrównoważonego Rozwoju wg Forbes. Założycielka woshwosh oraz these girls, wykładowczyni, mentorka. Ekspertka ds. klimatu w Europejskim Banku Inwestycyjnym i ONZ. Autorka wielu nagradzanych w Polsce i za granicą akcji społecznych i środowiskowych.
Bartek Ziemiański
Specjalizacja: LinkedIn
Trener LinkedIn, który pokazuje, jak poprawić profil na LinkedIn, jak zdobyć pracę na LinkedIn, jak zdobyć klienta na LinkedIn, jak optymalizować SEO na LinkedIn, jak sprzedawać na LinkedIn, jak efektywnie wykorzystać LinkedIn.
Martyna Zastrożna
Specjalizacja: analityka
Uczy efektywnego wykorzystania Google Analytics i wizualizacji danych. Jest autorką książek i artykułów, prelegentką, trenerką i wykładowczynią.
Łukasz Żukowski
Specjalizacja: branding
Są takie dziedziny jak architektura albo marketing, które mają w sobie tyle samo sztuki co czystej nauki. W obu tych dziedzinach wszystko się burzy, gdy w mieszance zaczyna brakować jednego albo drugiego. Jego praca polega na łączeniu ze sobą tych dwóch światów.
PS Bacznie obserwujemy, co w świecie marketingu gra, więc zestawienie uzupełniamy o kolejne profile warte uwagi.
>>> Więcej zestawień, topów i raportów znajdziesz w NM Insights.
PS #NMInsights: Top blogów w e-commerce 2023 (ruch organiczny)
Zespół Elephate w raporcie „Ranking blogów w e-commerce” przeanalizował setki sklepów podzielonych na 19 branż, aby wyłonić blogi, które zdobywają najwięcej bezpłatnego ruchu organicznego z wyszukiwarki Google. Poniżej znajdziesz analizę w pigułce, która pozwoli Ci zaczerpnąć inspirację od liderów w swojej branży.