W pierwszym z cyklu filmów adidas przedstawia poruszającą opowieść o wsparciu, które w przychodzi z nieoczekiwanego miejsca. Jego bohaterem jest Jakub Kamiński, młody i utalentowany polski piłkarz, rozpoczynał swoja karierę w lokalnym klubie GKS Szombierki Bytom. Od blisko dwóch lat gra w VfL Wolfsburg, jednym z mocniejszych graczy niemieckiej Bundesligi.
Kuba, jak każdy sportowiec, musi mierzyć się z oczekiwaniami, które przychodzą wraz z sukcesem. A te bywają niszczące. Marka adidas przytacza kolejne nagłówki artykułów, pojawiających się w sportowych mediach po każdym meczu, który Kuba przesiedział na ławce. Dywagacje na temat spadku formy, a nawet nieudanego transferu nie należą do najdelikatniejszych… Czy właśnie tak buduje się presję? Jak sobie z nią radzić, zwłaszcza, kiedy jest się młodym zawodnikiem?
Zobacz również
Marka zamiast skupiać się na negatywnym przekazie, na który Kuba jest narażony na co dzień, zaangażowała do swoich działań bardziej przychylnych dziennikarzy: uczniów Szkoły Podstawowej nr 45 w Bytomiu, do której w dzieciństwie uczęszczał Kuba Kamiński.
Wspólnie wydali numer gazetki szkolnej, w całości poświęcony Kamińskiemu, który w Bytomiu i na całym Śląsku jest żywą inspiracją. Dzieciaki są dumne, że biegają po tym samym boisku i siedzą w tej samej ławce, co ich idol. Dlatego adidas dał im szansę, by powiedzieli Kubie: „You Got this!”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
adidas nie tylko zaangażował lokalną społeczność, uczniów i nauczycieli SP nr 45, Klub Szombierki Bytom, byłych trenerów, wychowawców i bliskich, ale także umożliwił dzieciom osobiste przekazanie swojemu ulubieńcowi efektów wspólnej pracy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za koncepcję kreatywną i realizację kampanii odpowiada agencja 180heartbeats + Jung v. Matt we współpracy z domem produkcyjnym Shootme Visual Artists. Film wyreżyserowała Kasia Grabek.
PS You Got This! adidas przy wsparciu neurobiologów mierzy się z presją w sporcie
W swojej najnowszej kampanii adidas łączy zawodowców z amatorami i pokazuje, że wszyscy mogą zapanować nad presją, – tak, żeby czerpać jak najwięcej radości i satysfakcji z uprawiania sportu.