Dove w kampanii „The Code” ogłasza, że nie wykorzysta AI do przedstawiania kobiet w swoich reklamach

Dove w kampanii „The Code” ogłasza, że nie wykorzysta AI do przedstawiania kobiet w swoich reklamach
Dove uważa, że sztuczna inteligencja zagraża przedstawianiu prawdziwego piękna. W związku z tym, marka zobowiązała się do tego, że nigdy nie będzie wykorzystywać AI w swoich reklamach.
O autorze
2 min czytania 2024-04-16

20 lat temu Dove pokazała światu, jak wygląda prawdziwe piękno, dzięki kampanii na rzecz prawdziwego piękna. Wszystko z uwagi na badania przeprowadzone w 2004 roku, w których wykazano, że jedynie 2% kobiet uważało się za piękne. Od tego czasu marka rzuca wyzwanie społeczeństwu, mediom i samej branży kosmetycznej, aby zmieniły sposób przedstawiania kobiet, zachowywały przejrzystość w kwestii zniekształceń cyfrowych i stawiły czoła szkodliwemu wpływowi, jaki narzucają nierealistyczne standardy piękna.

Dove w 2024 roku jeszcze bardziej skupia się na wspieraniu kobiet. Wniosek marki jest jeden: sztuczna inteligencja najbardziej zagraża ukazywaniu prawdziwego piękna. W związku z tym, Dove rusza z kampanią uzupełniającą zatytułowaną „The Code” oraz ogłasza, że nigdy nie będzie wykorzystywać sztucznej inteligencji do przedstawiania kobiet w swoich reklamach.

Z kolei dla tych, którzy chcą wykorzystywać AI, marka stworzy Real Beauty Prompt Guidelines, czyli łatwe w użyciu wskazówki dotyczące tego, jak tworzyć obrazy reprezentatywne dla Real Beauty w najpopularniejszych programach generatywnej sztucznej inteligencji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– W Dove szukamy przyszłości, w której kobiety będą mogły decydować i deklarować, jak wygląda prawdziwe piękno – a nie algorytmy. Wykorzystując możliwości i wyzwania, jakie niosą ze sobą nowe i powstające technologie, nadal angażujemy się w ochronę, świętowanie i wspieranie prawdziwego piękna. Zobowiązujemy się do tego, aby nigdy nie używać sztucznej inteligencji w naszej komunikacji. To tylko jeden krok. Nie spoczniemy, dopóki piękno nie stanie się źródłem szczęścia, a nie niepokoju dla każdej kobiety i dziewczynki – wyjaśnia Alessandro Manfredi, dyrektor ds. marketingu w Dove.

Nowe badanie: „Prawdziwy stan piękna 2024″

Dove postanowiło także ponowić badania dotyczące tego, jak piękno wpływa obecnie na kobiety i dziewczęta. Chociaż zaszły pewne zmiany, wyniki w 2024 roku nadal nie są pozytywne. Zgodnie z raportem „Prawdziwy stan piękna 2024”:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • ​​2 na 5 osób oddałoby rok swojego życia, aby osiągnąć idealny wygląd lub idealną sylwetkę,
  • chociaż ideały piękna zmieniały się na przestrzeni lat, lista kontrolna jest coraz większa i niemożliwa do spełnienia – od zdrowego wyglądu (79%) po szczupłą (71%), wąską talię (66%) i jednocześnie krągłą sylwetkę (55%),
  • 2 na 3 kobiety uważają, że od współczesnych kobiet oczekuje się, że będą bardziej atrakcyjne fizycznie niż pokolenie ich matek,
  • jednym z największych zagrożeń dla prawdziwego piękna jest sztuczna inteligencja (obecnie prawie 9 na 10 kobiet i dziewcząt twierdzi, że zetknęło się w Internecie ze szkodliwymi treściami dotyczącymi urody).

Pełny raport:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Źródło raportu: Dove

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

PS Dove w kampanii #TheFaceof10 chroni dziewczynki przed treściami promującymi kosmetyki antystarzeniowe

Dove prezentuje kampanię zatytułowaną #TheFaceof10. Celem akcji jest podniesienie świadomości na temat presji społecznej wywieranej na dziewczętach, która dotyczy stosowania wielu etapów pielęgnacji skóry. Do akcji włączyła się również Drew Barrymore, znana amerykańska aktorka.

PS2 Kampania #KeepHerConfident. Dove i Nike wspierają pewność siebie u dziewczynek

Dove i Nike prezentują kampanię zatytułowaną „Hard-Knock Life”, której celem jest wsparcie poczucia własnej wartości wśród aktywnych fizycznie nastolatek. Działania i hasztag #KeetHerConfident wspiera m.in. Serena Williams.