Co łączy psi ogon z muzyką klasyczną? Jak się okazuje, bardzo wiele! Pedigree, marka karmy dla czworonogów, postanowiła to udowodnić i stworzyła projekt polegający na tworzeniu muzyki na podstawie obserwacji psich ogonów.
Tail Orchestra: Jak to działa?
Muzycy Polskiej Orkiestry Radiowej zgromadzili się w sali koncertowej, aby nagrać wybrane kompozycje. Od tradycyjnej pracy to spotkanie różniła jednak obecność psiaków na estradzie. Kuszone różnymi zabawkami i przysmakami psiaki reagowały w rozmaity sposób, a ich ogony merdały szybciej lub wolniej – w zależności od zainteresowania i ekscytacji.
Zobacz również
Brokuł, bekon, ulubiona piłka… możliwości stymulacji było wiele, a każdy psiak reagował na nie inaczej. Muzycy uważnie obserwowali i tak powstała m.in. „Symfonia Arii no. 2: Zapach grilla, zabawka w kształcie brokuła, psie smaczki Pedigree”.
fot. Pedigree
„Jesteśmy gotowi na Carnegie Hall”
Uczestnicy projektu „Tail Orchestra” przyznają, że było to niecodzienne i wcale nie łatwe doświadczenie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– To istne szaleństwo. Orkiestra zagra z psami! – mówił Krzesimir Dębski, jeden z najwybitniejszych polskich kompozytorów, który również uczestniczył w nagraniach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Muzycy zgodnie uznali, że podczas tego doświadczenia nic nie było oczywiste. Rytm machania psich ogonków stale się zaburzał, więc muzyka z intensywnej i głośnej w jednej chwili stawała się cicha i spokojna.
Gotowe utwory zagrane przez Orkiestrę Psich Ogonów można usłyszeć m.in. na platformie Spotify. Za każde odtworzenie tej wyjątkowej muzyki, Pedigree przekaże datek na rzecz fundacji pomagającej psiakom znaleźć kochające domy.
Zdjęcie główne: Pedigree
PS Kampanie na 4 łapy, czyli przegląd prozwierzęcych akcji z ostatnich lat
Poznaliśmy kolejną odsłonę jednej z najbardziej docenianych polskich kampanii na rzecz bezdomniaków („Mafia dla Psa”), kilka dni temu moi znajomi z pracy zaadoptowali psa i kota, a dziś (4 kwietnia) obchodzimy Światowy Dzień Bezdomnych Zwierząt. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że to dobry moment na poznanie (albo przypomnienie sobie) kilku najciekawszych akcji prozwierzęcych z ostatnich lat.
PS2 Zobacz czarne psy w nowym świetle. Rusza kampania „Niewidzialne psy” Schroniska na Paluchu
W Światowy Dzień Zwierząt Bezdomnych (4 kwietnia) rusza kampania Schroniska na Paluchu im. Jana Lityńskiego, która ma zwrócić uwagę podświadome ludzkie bariery związane z adopcją psów z czarnym umaszczeniem.