Obserwowałeś trendy marketingowe na 2024 rok? Prawie w każdym zestawieniu znalazły się… podcasty. Ludzie lubią słuchać audycji i potwierdzają to statystyki. Na świecie jest 464 milionów osób, które słuchają podcasty. W samej Polsce również możemy się cieszyć, bo Spotify jest pełen wartościowych treści.
Polskie podcasty o marketingu i e-commerce warte uwagi
NowyMarketing Podcast
Jesteś gotowy na wysłuchanie rozmów z najlepszymi ekspertami w świecie marketingu i reklamy? Posłuchaj o autentyczności, trendach, marketingu inkluzywnych, sposobie na tworzenie dobrej strategii i wiele więcej. Ale przede wszystkim poznaj spojrzenia wieloletnich praktyków, którzy branżę znają od podszewki. Gościliśmy między innymi przedstawicieli marek Decathlon, Reserved, Macieja Sznitowskiego, Bartka Kotowicza i Daniela Kotlińskiego. Ale to nie wszystko! Na bieżąco dajemy możliwość zaistnienia nowym osobowościom, jak choćby laureatom Young Creatives 2023.
Zobacz również
#internetteam na temat Digital Marketingu
„#internetteam” to podcast Adama Samulaka i Patryka Pacenko – grupy marketerów, którzy zajmują się na co dzień reklamą digital. Pragną uprościć pojęcia związane właśnie z marketingiem internetowym i sprawić, że będzie on łatwy do zrozumienia dla każdego. Rozmawiają m.in. o programmatic buying, reklamach displayowych i Google Ads.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
99 Twarzy AI | Podcast i Blog
Jeśli pragniesz być na bieżąco z nowymi technologiami, innowacjami bądź sztuczną inteligencją – podcast „99 Twarzy AI” Karola Stryji będzie w sam raz dla Ciebie. Prowadzący w audycjach udowadnia, że sztuczna inteligencja ma wiele oblicz. Prowadzi inspirujące rozmowy z ekspertami, naukowcami, przedsiębiorcami i ludźmi, którzy na co dzień mają styczność z AI.
Akademia Allegro Podcast
„Akademia Allegro Podcast” to podcast, w którym przeprowadzane są wywiady z ekspertami e-commerce i biznesu. Możesz posłuchać o sprzedaży na Allegro, jak i logistyce, dezinformacji, prawie bądź rozwoju osobistym.
Business Marketer – marketing B2B od teorii do praktyki
Łukasz Kosuniak to wieloletni praktyk, który dzieli się swoim doświadczeniem w podcaście „Business Marketer”. Tematyka audycji to m.in. marketing B2B, generowanie leadów, content marketing i social selling. Spoglądając na listę odcinków, można zauważyć tak ciekawe tematy jak choćby „Czy każdy post na LinkedIn musi być merytoryczny”, bądź „Czy warto kopiować pomysły marketingowe konkurencji”.
Charzyńska o Reklamach
Natalia Charzyńska to ekspertka Meta Ads z 7-letnim doświadczeniem. Dzieli się swoją praktyczną wiedzą w cotygodniowym podcaście, w którym w przystępny sposób edukuje o reklamach w ekosystemie Meta. Jeśli chcesz nauczyć się, jak zacząć zarabiać dzięki płatnym kampaniom na Facebooku czy Instagramie, ten podcast okaże się być idealnym miejscem dla Ciebie.
Człowiek Biznes Technologia by Wiesław Kotecki
Wiesław Kotecki to partner w Deloitte Polska z pasją do łączenia technologii i biznesów z czynnikiem ludzkim. Nagrywa cotygodniowy podcast o budowaniu doświadczeń, w którym prowadzi rozmowy z ekspertami i klientami. Pokazuje również ciekawe case studies, zarówno o zasięgu ogólnopolskim, jak i globalnym. Przykładowe tematy odcinków to np. „Czy uczymy młode pokolenie ekologii, czy to ono uczy nas” lub „Transformacja cyfrowa – hype or fact?”.
Design Practice
„Design Practice” to podcast prowadzony przez Agę Naplochę i Paulinę Kacprzak. Jest on skierowany do wszystkich osób, które są zainteresowane takimi dziedzinami, jak: product design, UX, UI, web design bądź zarządzanie w projektowaniu digitalowym. W audycjach pojawiają się bardziej techniczne aspekty, jak łączenie badań ilościowych i jakościowych, ale też można natrafić na luźniejsze tematy, które dotyczą np. pracy z misją.
FIRMA ON-LINE | Agata Chmielewska
Life-hacki, e-commerce, projektowanie doświadczeń, content marketing, AI, prawo – to tylko niektóre tematy odcinków podcastu „FIRMA ON-LINE”, prowadzonego przez Agatę Chmielewską. Odcinki trwają najczęściej godzinę, a w tym czasie zyskasz potężną dawkę wiedzy z zakresu marketingu, biznesu i rozwoju w Internecie.
Greg Albrecht Podcast
Greg Albrecht to strateg, wieloletni mentor, przedsiębiorca i inwestor. W podcaście prowadzi rozmowy z liderami firm i dzieli się wiedzą na temat rozwoju biznesu. Zachęca do tego, aby wzmacniać nie tylko strategię firmy, ale i również rozwijać się osobiście.
Growth Hacking Po Polsku
Mateusz Wyciślik, czyli prowadzący podcast „Growth Hacking Po Polsku”, to growth hacker i przedsiębiorca z prawie 10-letnim doświadczeniem. W audycjach pokazuje sposoby na to, aby rozwinąć swoją sprzedaż i marketing online – niezależnie od wielkości firmy. Od narzędzi poprzez AI do analizy.
IAA POWER PODCAST – puls branży marketingowej
IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy podkreśla, że głównym celem organizacji jest dialog, a podcasty to właśnie jedna z form rozmowy. IAA w audycjach reaguje na najbardziej aktualne tematy branżowe, mierzy się z głębszą analizą i prowadzi dyskusje z zaproszonymi gośćmi.
#GIRLBOSS – OLA GOŚCINIAK (dawniej Jestem Interaktywna)
Ola Gościniak to znana przedsiębiorczyni, która pomaga skutecznie rozwijać biznesy online, szkoląc przy tym na temat WordPress i WooCommerce. Oprócz tego wspiera inne kobiety biznesu i na tym właśnie skupiła się w swoim podcaście. Jest to przestrzeń dla przedsiębiorczych kobiet, miejsce inspiracji i zdobywania wiedzy.
Kanał Strategiczny
Kanał strategiczny to podcast Departamentu Strategicznego Plejground, prowadzony przez Wojtka Walczaka. W trakcie audycji poznasz ciekawe spojrzenia na trendy i marketing, ale też i insighty. Jeden z najnowszych tematów podcastu to „Winiary czy Kielecki? Majonezowe przepychanki w kolejce do kasy”.
Klientomania
Potężna dawka wiedzy o klientach, czyli wiedza dla każdego przedsiębiorcy i marketera. W podcaście „Klientomania” poznasz sposoby na niecodzienną obsługę klienta, dowiesz się, dokąd zmierza sprzedaż lub jakie rewolucje nas czekają. Podcast jest prowadzony od 7 lat (sic!), w trakcie której prowadzący, Maciej Buś, zadał swoim gościom kilka tysięcy pytań.
Konkretnie o Marketingu i Sprzedaży
„Konkretnie o Marketingu i Sprzedaży” to podcast Artura Jabłońskiego, który postawił na to, aby dzielić się doświadczeniem i konkretnymi case studies. Jego goście również podążają za tą ideą. Podcast jest dla każdego, kto pragnie uzyskać wskazówki na temat zwiększenia skuteczności działań marketingowych i sprzedaży.
Mała Wielka Firma
Podcasty Marka Jankowskiego to wartościowe źródło wiedzy dla każdego, kto szuka informacji o prowadzeniu biznesu, zdobywaniu klientów, zwiększaniu produktywności czy budowie wizerunku eksperta.
Mamy na to slajd
Audycja „Mamy na to slajd” to po prostu slajd na wszystko: popularność polskich treści na Netflixie, niecierpliwości widzów, zetkowych love… Kuba Kwaczyński i Marta Ulman pomagają być na bieżąco i nie wypaść z rozpędzonej marketingowej maszyny, przybliżają trendy, inspiracje i wartościowe insighty. Mały sneak peak: jeśli lubisz Netflixa, znajdziesz tu kilka ciekawych kejsów.
Marketing z głową
Najważniejsze to… nie stracić głowy? Łukasz Hodorowicz to wykładowca, autor i przedsiębiorca, który od lat pomaga przedsiębiorcom lepiej zrozumieć ich klientów. „Marketing z głową” to podcast o psychologii, marketingu i mózgu, a w każdym odcinku poznajesz intrygujące historie marek i zwykłych ludzi. Dzięki tym audycjom zobaczysz, jak możesz przekonywać klientów do zakupu właśnie u Ciebie.
Marketing, Biznes i Sprzedaż z Dawidem Bagińskim
Od lejków sprzedażowych po wskaźniki efektywności. Od e-commerce po język korzyści. Podcast Dawida Bagińskiego „Marketing, biznes i sprzedaż” to audycje nastawione na wnioski, które ułatwiają prowadzenie i rozwój biznesu.
Marketingowe tipy
W „Marketingowych tipach” wskazówkami dzielą się znani eksperci, m.in. Krzysztof Marzec, Artuj Pajkert, Daniel Bartosiewicz, Kama Kotowska, Dagmara Pakulska. Posłuchaj o kreatywnych kampaniach digitalowych, naruszaniu tabu, hejcie, a nawet branży rolniczej.
Markotwórstwo -> Jak budować markę?
Brandoholik, czyli Maciej Sznitowski, to strateg, filolog, project i art director, bloger i w końcu… podcaster. Jak sam mówi, buduje i remontuje marki, a w brand marketingu kluczowa jest komunikacja. W podcaście udowadnia, że tak naprawdę nie jest to żadna czarna magia, nie wymaga tajemniczych zaklęć ani hokus-pokus. Pokazuje, jak budować markę – bez żargonu i bełkotu.
P.S. Coś dla książkoholików! Maciej prowadzi fajny Instagram z książkami.
Michał Sadowski – podcast biznesowy
Kto by nie chciał darmowej dawki wiedzy od założyciela Brand24? Michał Sadowski nagrywa podcast o biznesie, marketingu, obsłudze klienta i sprzedaży. Prowadzi rozmowy z osobami, które są na co dzień związane z takimi markami jak np. Domodi, InPost i User.com.
Nowoczesna Sprzedaż i Marketing
„Przyprawiony odrobiną humoru i prawdziwym doświadczeniem” tak reklamuje swój podcast Szymon Negacz, founder SellWise i AdWise. W audycjach mówi o procesach biznesowych, skalowalności biznesu, marketingu, sprzedaży czy HR.
Oh my ad! Podcast by GPD
Agencja GPD w podcaście „Oh my ad!” zaraża swoją miłością do reklam, opierając się na konkretnych studiach przypadków i zrealizowanych projektach.
Okiem prawnika kreatywnych
Arkadiusz Szczudło edukuje na temat zagadnień prawnych i wyzwań w tym zakresie, jakie stoją przed branżą kreatywną. Prawa autorskie, znaki towarowe, RODO, regulaminy sklepów internetowych, SaaS – jeśli kiedykolwiek miałeś pytania związanie z tymi dziedzinami, koniecznie posłuchaj podcastu Arka.
Prawo dla biznesu
Piotr Kantorowski, ekspert prawny w zakresie digital marketingu, e-commerce i IT, w podcastach porusza tematy dla przedsiębiorców, związane z prawem autorskim, prawnymi aspektami marketingu (np. lead magnety, vlog i podcasty), przedstawia wskazówki dla sektora MŚP.
Prosto Do Strategii
Daniel Kotliński w podcaście unika oczywistości i truizmów, mówi prosto i bez żargonu branżowego. Prowadzi fascynujące spotkania ze strategami, badaczami i przedsiębiorcami. Gościł między innymi Krzysztofa Dworzyńskiego i Marcina Kalkhoffa.
Rozmowy B2B
Igor Bielobradek współpracuje z Deloitte, jest wykładowcą, blogerem i podcasterem. „Rozmowy B2B” to audycje o marketingu i sprzedaży. Nie wychodzą one często, ale są pełne fachowej wiedzy. Tematy są dostosowane do każdego poziomu wiedzy.
Rozmowy na Zapleczu
Coś dla osób związanych stricte z e-commerce, czyli podcast „Rozmowy na Zapleczu”, gdzie prowadzone są szczere rozmowy z właścicielami i managerami e-sklepów. Goście wymieniają się swoim doświadczeniem, pokazują studia przypadków i dzielą się wartościowymi spostrzeżeniami. Prowadzący to Grzegorz Frątczak, właściciel firmy Convertis.
semCAST
„semCast” to podcast agencji SEM DevaGroup. Audycje prowadzi Krzysztof Marzec. Każdy odcinek to rozmowy ze specjalistami, ale nie ograniczają się one jedynie do tego, jak rozwijać biznes z Google. Tematem jednej z rozmów jest neurocopywriting.
Silna Marka w Praktyce
Angelika Chimkowska to naczelna strateżka w SilnaMarka.com, która pomaga rozwijać marki osobiste i firmowe. Podcast „Silna Marka w Praktyce” to krótkie, około 17-minutowe, odcinki, w których poznasz praktyczne wskazówki m.in. na temat social sellingu i działaniach na LinkedInie.
Skuteczny Marketing
Wojciech Bizub opowiada o trendach, wideo marketingu, social media marketingu czy sprzedaży. Odcinki nie są długie, a wiedza – wartościowa.
Strefa Designu Uniwersytetu SWPS
Uniwersytet SWPS jest znany ze swoich szeroko pojętych możliwości edukacyjnych, również i tych darmowych. W Strefie Designu dowiesz się więcej o projektowaniu produktów, architektury, wnętrz, mody i komunikacji.
Szczypta
„Znajdziesz tu szczyptę pasji, marketingu i biznesu. Do tego szczyptę mnie na solo z samą sobą” – tak swój podcast opisuje Edyta Kowal, konsultantka marketingowa i biznesowa, strateżka. Do rozmów zaprasza osoby, które darzy szacunkiem i sympatią – i słychać to w pełni w każdej jednej audycji. Na jej kanale posłuchasz o gamingu, narracji, founderach, love brandach, a nawet i slow life.
Sztuka e-commerce
Praktyczne porady od Marka Kicha, CEO Satisfly, znajdziesz w podcaście „Sztuka e-commerce”. Na kanale porusza tematy dotyczące wdrożeń sklepów internetowych, skalowania sprzedaży i uprawiania skutecznego marketingu.
Technofobia
W podcaście „Technofobia”Artur Kurasiński – twórca, przedsiębiorca i inwestor – dzieli się swoim doświadczeniem i zaraża entuzjazmem dotyczącym nowych technologii . W audycji rozmawia z ciekawymi gośćmi m.in. z Casbeg, AtomStore, Kubotą czy Microsoft Polska. Znajdziesz tam sporo materiałów o sztucznej inteligencji, ale nie tylko.
Technologicznie
Podcast „Technologicznie” prowadzi duet tworzony przez Bartka Pucka i Jarosława Kuźniara. Jeden z prowadzących skupia się na technologii i biznesie, drugi na skutecznej komunikacji. Wspólnie stworzyli środowisko, w którym wykorzystują swoje specjalizacje, a potem integrują je, aby prowadzić intrygujące dialogi. Prowadzący odnoszą się do swoich własnych doświadczeń, ale też analizy czy raportów. Można liczyć na pełnię merytorycznej dyskusji.
W dżungli marketingu
Podcast „W dżungli marketingu” to audycje agencji MORE BANANAS. Projekt powstał nie tak dawno temu, ale zdecydowanie jest warty Twojej uwagi. Agencja świadomie korzysta ze swojego głosu, poruszając nie tylko tematy związane stricte z marketingiem, ale też z seksizmem bądź organizacją czasu pracy. To miejsce edukacji, merytoryki i walki z zasadami.
Wycinki z przyszłości
Kolejny duet, czyli Monika Borycka z TrendRadar oraz Joanna frota Kurkowska. Podcast „Wycinki z przyszłości” przybliża aktualne trendy, raporty i zjawiska technologiczne. Audycji słucha się lekko i przyjemnie, gdyż mają format bardzo luźnych rozmów z dużą dawką dystansu.
Z buta w marketing
„Z buta w marketing” to surowa (warto podkreślić, że subiektywna) prawda o marketingu. Podcast, w którym zdejmuje się różowe okulary i przedstawia się rzeczywistość bez lukru. Oskar Lipiński zaprasza ekspertów ze świata e-commerce, aby wywrócić do góry nogami to, co wiesz o marketingu. Czy zgodzisz się z podanymi w podcaście wnioskami? To już musisz ocenić sam.
PS Światowy Dzień Książki 2024. Co czyta branża marketingowa
Z okazji Światowego Dnia Książki postanowiliśmy sprawdzić, co czytają osoby związane z marketingiem. „Kreatywność SA”, „Wielka wojna o chipy”, „The Brand Flip” czy „Sztuka zwycięstwa” – jakie jeszcze tytuły pojawiły się na liście polecanych?
PS 2 #NMInsights: Top specjalistów z branży marketingowej, których warto obserwować
Jeśli szukasz inspiracji z różnych specjalizacji z dziedziny marketingu oraz reklamy, sprawdź zestawienie ekspertów, których warto obserwować w social mediach.
PS 3 NMInsights: Biuletyny, które warto subskrybować na LinkedInie
Dla tych, którzy chcą pozostać na bieżąco z najnowszymi trendami, informacjami branżowymi i inspirującymi treściami, stworzyliśmy zestawienie biuletynów, które warto subskrybować na LinkedInie.
PS 4 Polskie podcasty dla startupowców warte słuchania
Projektowanie, zarządzanie, inwestycje, trendy w świecie nowych technologii – które z tematów Cię interesują najbardziej? Obojętnie, co wybierzesz, znajdziesz tu coś dla siebie. Zobacz zestawienie podcastów dla startupowców. Na liście m.in. „Biz Łyk” Dawida Pałki, „Firmament” i „Podcast Pionierów”.