W wyniku transakcji Semrush Holding Inc (za pośrednictwem spółki zależnej Prowly) staje się większościowym udziałowcem Brand24. Za pośrednictwem transakcji Semrush obejmuje 57 proc. akcji Brand24, odkupując je od podmiotów: Larq Capital i Unfold oraz założycieli. Łącznie wartość transakcji to ok. 55 mln zł.
– Od lat skutecznie zwiększamy sprzedaż produktów Brand24 na rynkach globalnych i rozszerzamy portfolio klientów. Mamy jednak apetyt na więcej. Naszym celem jest liczenie klientów nie w tysiącach, ale w dziesiątkach tysięcy – mówi Michał Sadowski.
Zobacz również
Zarząd, czyli founderzy: Michał Sadowski i Piotr Wierzejewski, a także Bartosz Kozłowski będą kontynuować rozwój spółki w dotychczasowych rolach.
– Jesteśmy podekscytowani możliwością połączenia sił z Semrush. Zmiany w akcjonariacie nie zmniejszą naszego zaangażowania w Brand24. Nigdzie się nie wybieramy, a przez kolejne długie lata zamierzamy rozwijać Brand24 i zarządzać nim. Ta spółka to nasze dziecko i jesteśmy zmotywowani, aby wspólnie z Semrush, przenieść ją na wyższy poziom organizacyjny, technologiczny i finansowy. Jesteśmy w 100 procentach skupieni na Brand24 – zapewnia Michał Sadowski.
Michał Sadowski podkreśla, że jedną z pierwszych decyzji biznesowych po połączeniu z Semrush jest rozbudowa załogi Brand24, co będzie niezbędne, aby wykorzystać potencjał wzrostu skali biznesu. Warto odnotować, że Semrush już teraz zatrudnia w Polsce ponad 140 osób.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– Mamy bardzo komplementarne produkty, a połączenie doświadczeń otwiera przed nami możliwości rozwoju kolejnych innowacji. Semrush ma też dobry track record pracy z polskimi projektami – inwestując np. w Prowly kilka lat temu, wspólnie z załogą powiększyli ten biznes kilkukrotnie – mówi Piotr Wierzejewski, współzałożyciel i członek zarządu Brand24.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Semrush ma rozległe doświadczenie w marketingu cyfrowym, optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), przetwarzaniu płatności cyklicznych, sprzedaży dużym korporacjom i wielu innych. Dzięki tej transakcji, ten know–how trafi do Polski, co znacznie wzbogaci polski ekosystem startupów – dodaje Piotr Wierzejewski.
Proces przeglądu opcji strategiczny i wybór partnera strategicznego rozpoczął się z inicjatywy LARQ SA, czyli dotychczasowego wiodącego akcjonariusza Brand24.
– Było to związane z osiągnięciem horyzontu inwestycyjnego oraz uzyskaniem ponadprzeciętnych stóp zwrotu na zainwestowanym kapitale. Cieszymy się, że potencjał i wartość naszej spółki portfelowej zostały dostrzeżone i odpowiednio zwalidowane przez Semrush – światowego lidera w swojej branży z USA, który uwierzył w produkt i wartość spółki, ale przede wszystkim w ludzi, którzy je tworzą. Gratulujemy zarządowi Brand24 osiągniętego sukcesu i dziękujemy za dotychczasową znakomitą współpracę – jednocześnie trzymamy kciuki za kolejne szanse z silnym partnerem strategicznym – mówi Wojciech Byj, prezes LARQ Capital.