Brytyjska sieć sklepów z wyposażeniem mieszkań, domów i ogrodów promuje się na wyspach outdoorową kampanią pełną kwiatów. Na ulicach UK pojawiły się billboardy z hasłem „Home Needs More” (pol. „Dom potrzebuje więcej”), ale to nie wszystko. Twórcy działań marketingowych postawili również na tworzenie treści internetowych, a nawet… akcje w centach brytyjskich miast, dzięki którym każdy może na przykład odebrać bezpłatne paczuszki z nasionami kwiatów.
Zobacz również
(Twój) „Dom potrzebuje więcej”
Na oficjalnej platformie firmy Homebase pod nazwą „All Your Home Needs” można zapoznać się ze wskazówkami dotyczącymi sadzenia warzyw i owoców oraz wysiewu kwiatów i ziół w przydomowych ogródkach i na balkonach. Co sadzić i kiedy? Jakiej ziemi potrzebują poszczególne gatunki roślin? Na te i inne pytania odpowiedzi znajdą wszyscy, którzy odwiedzą serwis Homebase. Znajdują się tam także bezpośrednie linki do konkretnych produktów w internetowym sklepie Homebase.
fot. Homebase
Na północ, czy na południe? Czyli o tym, co lubią kwiaty
Firma Homebase postanowiła też podejść niestandardowo do reklam outdoorowych. Cykl kreacji typu OOH został zaprojektowany w taki sposób, że nawiązuje bezpośrednio do wymagań, jakie mają poszczególne gatunki roślin, aby prezentować się jak najlepiej.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
fot. Marketing Beat UK
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W sieci już pojawiły się entuzjastyczne komentarze internautów, którzy chwalą zarówno Homebase, jak i odpowiedzialną za kampanię agencję OTHERWAY, za kreatywność i nietuzinkowe podejście do tematu, jakim jest obecność roślin w przydomowych ogródkach, na balkonach i parapetach.
Ponadto, w brytyjskiej telewizji, a także na platformie YouTube można znaleźć 30-sekundowy klip video promujący kampanię pt. „Home Needs More”. Prezentowane są w nim produkty na co dzień dostępne w sklepach sieci Homebase.
Zdjęcie główne: LinkedIn
PS Marka The Ordinary rezygnuje ze współpracy z celebrytami – stawia na naukę
Marka kosmetyczna The Ordinary chce, by jej komunikacja była prosta i opierała się na nauce. W związku z tym rezygnuje ze współpracy z celebrytami w kampaniach.
PS2 Fake OOH, czyli reklamy zewnętrzne, które nie istnieją
Trend fake OOH coraz śmielej zadomawia się w marketingu na całym świecie. Z nieograniczonych możliwości, jakie daje wirtualna rzeczywistość, korzystają już m.in. marki kosmetyczne, restauracje i modowi giganci.