31 maja to dzień urodzin Igi Świątek – najlepszej polskiej tenisistki, a zarazem czołowej rakiety świata. Świątek jest też ambasadorką LEGO, czym chętnie chwali się w mediach społecznościowych. Współpraca między branżą sportową i zabawkarską wprost kwitnie.
Zobacz również
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Z okazji 23. urodzin, Grupa LEGO przygotowała dla liderki światowego rankingu WTA wyjątkową niespodziankę: kort tenisowy zbudowany z kolorowych klocków. W sumie konstrukcję stworzono z ponad 11 tys. elementów, a wprawne oko tenisowego fana dojrzy w niej co najmniej kilka tzw. easter eggów. Mowa m.in. o figurce symbolizującej kota Igi, czy nawiązaniu do piłki nożnej, będącego jednym z hobby tenisistki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kort w (nie takiej) mikroskali
Stworzona przez LEGO makieta kortu mierzy 62 cm długości, 58 cm szerokości i wznosi się na wysokość blisko 27 cm. Całość składająca się z 11 081 klocków waży blisko 12 kg, a w jej skład wchodzą w sumie ponad 224 minifigurki, wśród których można dostrzec postaci znane z życia
prywatnego i zawodowego Igi, a także ikony świata sportu i kultury. Są wśród nich m.in.:
- zespół Igi wraz z tatą i siostrą,
- bohaterowie jej ulubionego serialu telewizyjnego,
- sportowi idole Igi,
- kibice z transparentem „Raszyn rulez!”.
Za projekt i budowę makiety odpowiadał Certyfikowany Budowniczy LEGO, Mateusz Kustra. Cały proces – od pierwszego pomysłu do złączenia ostatnich klocków – zajął jego dwuosobowemu zespołowi blisko pół roku.
Zabawa LEGO jako element treningu
Co ważne, budowanie rozmaitych konstrukcji z LEGO to dla Igi Świątek nie tylko sposób na spędzanie wolnego czasu, ale także istotna część przedmeczowych treningów. Chodzi rzecz jasna o koncentrację i determinację, bo obie te cechy są potrzebne zarówno na korcie, jak i na zabawkowym placu budowy.
Współpraca LEGO z Igą Świątek to kolejny przykład na to, że zabawa klockami może fascynować zarówno małych, jak i dużych.
– W Grupie LEGO wierzymy, że nieograniczona wyobraźnia i ćwiczenie kreatywnego myślenia są kluczowe dla odkrywania potencjału i spełniania marzeń, zarówno dzieci, jak i dorosłych. Tworząc z klocków, podobnie jak na korcie, każda mała część składa się na coś wielkiego. Tak budujemy marzenia – krok po kroku, klocek po klocku – mówi Maciej Seliński, General Manager firmy LEGO na Polskę, Ukrainę i kraje bałtyckie.
1Badanie „LEGO Play Well 2024” zostało przeprowadzone przez firmę LEGO i Edelman DXI na koniec 2023 r. w 36 krajach, w tym w Polsce, wśród 36 000 rodziców i 25 532 dzieci w wieku od 5 do 12.
Zdjęcia: mat. pras.
PS Czy Iga Świątek to dobra ambasadorka dla marki LEGO? [opinie]
Iga Świątek ogłosiła współpracę z LEGO. Czy to strzał w dziesiątkę? Odpowiedzi na te i inne pytania poszukaliśmy u ekspertów, którzy podkreślają, że kluczową kwestią tego rodzaju współprac jest autentyczność, zarówno dla sportowca, jak i marki.