Agencja PR Golin, we współpracy z siecią sklepów z asortymentem optycznym i wspomagającym słuch Specsavers, stworzyła krótkie wideo, w którym Rick Astley śpiewa swój wielki przebój, ale… z niewłaściwym tekstem. Kampania zdobyła Grand Prix Cannes Lions w kategorii PR.
– Od chwili premiery PR Lions co roku pojawiają się te same spekulacje – czy agencja PR zdobędzie Grand Prix? Nie mógłbym być bardziej zachwycony faktem, że rok 2024 będzie rokiem, który zapisze się w historii… Wersja Mishearda [ponownego nagrania utworu muzycznego, celowo z przekształconym tekstem – przyp. red.] przekroczyła wszelkie standardy oceny, które sobie wyznaczyliśmy – zauważył przewodniczący jury PR Cannes Lions i założyciel One Green Bean.
W ciągu ośmiu godzin od publikacji wideo w sieci ponad 20 milionów osób wysłuchało nowej, „źle usłyszanej” wersji, podwajając liczbę wyszukiwań w internecie tematów związanych z ubytkiem słuchu i nadając im status popularnych w Google w Wielkiej Brytanii. Specsavers przekroczyło dzięki temu swój cel dotyczący rezerwacji badań słuchu o 1220%.
Agencja Golin zdobyła także Grand Prix w kategorii Audio & Radio Lions, Złotego i trzy Srebrne Lwy w kategoriach Audio i Radio Lions, PR Lions oraz Health & Wellness Lions.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zdjęcie główne: YouTube
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Rick Astley promuje ubezpieczenia w nowym teledysku do hitu „Never Gonna Give You Up”
CSAA Insurance Group, amerykańska firma ubezpieczeniowa, nawiązała współpracę z ikoną lat 80. – Rickiem Astleyem. Po 35 latach piosenka „Never Gonna Give You Up” doczekała się nowego teledysku promującego ubezpieczyciela, który… „nigdy Cię nie zawiedzie”.