Szczególnie lubię ten drugi konkurs, który w Polsce jest dużo mniej popularny. A szkoda. Moim zdaniem D&AD jest bardziej praktyczne, mniej tutaj tzw. ghostów, bardziej ceniona jest idea niż technologiczne sztuczki. Jest tam także dużo fajnych propozycji z różnych odmiennych kulturowo zakątków świata. No i finalnie mamy otwartą i bezpłatną bazę zgłoszeń, które można sobie w prosty sposób filtrować i przeglądać. Moje serduszko bije po prostu mocniej w stronę D&AD.
Po przejrzeniu wszystkich tegorocznych nagrodzonych prac, szczególnie zapadły mi w pamięć zgłoszenia z Azji. Jeśli zatem oglądaliście z zapartym tchem „Squid game”, „Wszystko wszędzie naraz” czy „Parasite”, zobaczcie poniższe kreacje. Klimacik i kreatywność jest na podobnym poziomie.
Zobacz również
TAJLANDIA – Not very sweet
Produkt ma mało cukru – brief, jaki każda agencja widziała wiele razy. A tutaj kreatywni opowiedzieli historyjkami kłócących się i niemiłych dla siebie ludzi, którzy po prostu nie są dla siebie słodcy. Epic!
INDIE + TAJLANDIA – #UnplasticIndia
Prosta ilustracja, która pokazuje, jak używanie plastikowych butelek wpływa na środowisko. Megaprosta, czytelna kreacja, która po pierwszym rzucie oka jest zrozumiała.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
źródło: timesofabetterindia.com/unplastic-india
TAJLANDIA – The Boxer
Parenting to nie tylko słodkość i uśmieszki. Świetnie wyreżyserowana historia matki, która w wyjątkowy sposób pokazuje trudy codzienności życia z małym dzieckiem.
JAPONIA – Reach for the Summit
Czyli reklamy zawodów SUMO, z przepięknymi fotografiami, które przypominają masywy górskie. Niesamowicie wysmakowany kierunek artystyczny.
PAKISTAN – Child Wedding Cards
Kreacja szczególnie mi bliska, bo przypomina mi nasz projekt „Szukamy mamy” dla SOS Wiosek Dziecięcych z 2015 roku. Mamy tutaj direct mail do polityków – zaproszenia na śluby dzieci, wykonane przez dzieci właśnie.
źródło: caples.org
Wszystkie kreacje z D&AD można zobaczyć TUTAJ.
Zdjęcie główne: www.dandad.org
PS Cheil Polska wyróżniony za Bardzo Dobre Maniery w konkursie D&AD
Cheil Polska został wyróżniony w prestiżowym konkursie Design & Art Direction. Przygotowana przez agencję kampania Bardzo Dobre Maniery to jedyny polski projekt, który w tym roku trafi do albumu festiwalu reklamowego.