Zestawienie powstało w oparciu o dane YouGov BrandIndex skumulowane z całego 2023 roku. Ranking został podzielony na dwie części. Pierwsza z nich uwzględnia wskaźnik Value (pol. jakość) i dotyczy stosunku ceny do jakości.
W tym przypadku na pierwszym miejscu znalazła się platforma e-sprzedażowa Allegro z wynikiem 78,3 pkt. Tuż za nią Link4 (69,5 pkt) oraz Kia (69,1 pkt). Do podium niewiele zabrakło marce Lidl, która w zestawieniu YouGov BrandIndex 2023 zdobyła 67,7 punktu.
Zobacz również
Najlepszą dziesiątkę zamykają E. Wedel oraz Lavazza. Taka różnorodność kategorii pokazuje, że w Polsce odpowiedni stosunek jakości do ceny prezentują brandy z wielu obszarów.
W zestawieniu dotyczącym wskaźnika Satisfaction (pol. satysfakcja) rankingu YouGov BrandIndex 2023 również znalazło się dziesięć firm. Na czele także i tym razem uplasowało się Allegro z wynikiem 91,2 pkt. Drugie i trzecie miejsce zajęły kolejno Audi (91 pkt) oraz Toyota (88 pkt).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Także w przypadku zestawienia koncentrującego się na poziomie satysfakcji klientów poszczególnych marek, nie można narzekać na brak różnorodności. Choć w czołowej dziesiątce znalazło się aż sześć firm motoryzacyjnych, to jednak na szóstej pozycji można zaobserwować Apple Pay, a na ósmej Rossmanna – obie z wynikiem 86 pkt.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia: Raport YouGov BrandIndex 2023
PS YouGov Best Brands 2023: TOP 10 najsilniejszych marek w Polsce [RANKING]
Agencja badawcza Inquiry sprawdziła, które marki są najbardziej popularne wśród konsumentów w Polsce. Prezentujemy dziś nowy ranking YouGov Best Brands, przedstawiający najlepsze i najprężniej rozwijające się marki.