„Smaki nostalgii w Kauflandzie”: kampania, która przenosi klientów w lata 90.

„Smaki nostalgii w Kauflandzie”: kampania, która przenosi klientów w lata 90.
Kaufland rusza z nową kampanią 360 pod nazwą „Smak nostalgii w Kauflandzie”, w której zabiera klientów w beztroskie lata dziewięćdziesiąte. Sieć odwołuje się w niej do pozytywnych emocji i skojarzeń, jakie budzi epoka sprzed trzech dekad. Kaufland chce przyciągnąć różne pokolenia, przypominając klasyki i ówczesne trendy, do których część klientów lubi wracać z nostalgią.
O autorze
1 min czytania 2024-07-04

Kaufland, czerpiąc z autentyczności, prawdziwych historii i znanych sposobach na radzenie sobie z różnymi aspektami codzienności, przeprowadza klientów przez świat, który jest esencją tego, co najlepsze w latach 90. Kampania powstała w oparciu o nowe pozycjonowanie oraz podejście do marki jako „love brand”.

– Obserwując trendy i otaczający nas świat, zauważyliśmy, że chętnie wracamy do lat 90. Moda tamtych lat jest z nami już od kilku sezonów, inspiracje widoczne są też w designie i projektach wnętrzarskich. Wracają także dania kuchni polskiej oddające smaki dzieciństwa, ale w odświeżonej formie. Z jednej strony chcemy być zawsze na bieżąco z wydarzeniami i nowościami, ale z drugiej strony tęsknimy za tym, co nam znane i proste. Stąd pomysł na kampanię oddającą to, co najlepsze w latach 90. Chcemy referować do pozytywnych wydarzeń, do klimatu beztroski oraz produktów, które w tamtych czasach pojawiły się na rynku i nadal są dostępne w sprzedaży, także u nas – mówi dyrektor działu digital Marta Rumak. 

Od 4 lipca br. w mediach społecznościowych można zobaczyć kolorowe spoty, a w nich pięciu bohaterów przenoszących się do lat 90.

fot. Kaufland

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kanały marki zabłysną kreacjami rodem z kolorowych czasopism, angażującymi formatami w stylu teleturniejów oraz typowymi dla tego okresu odwołaniami do aktywności takich jak zabawa na ośce czy słuchanie muzyki disco.

Do kampanii Kaufland zaangażuje również influencerów, którzy wesprą zasięgowo przewidziane aktywacje konsumenckie i konkursy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Za strategię wykorzystującą motyw nostalgii oraz kreacje odpowiada agencja Altavia Kamikaze + K2.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

PS Żabka i Prosto stworzyły streetwearową kolekcję ubrań

Światy street foodu i streetwearu zderzyły się w kampanii „Weź to na gorąco!”, która promuje ofertę PROSTO z PIECA. Kooperacja marek Żabka i Prosto doprowadziła do stworzenia nowych wzorów ubrań, inspirowanych systemem znaków tworzących przestrzeń miejską.

PS2 Fan Collection od Biedronki. Sieć sklepów rusza z własną kolekcją odzieży oraz dodatków

24 czerwca na półkach sieci Biedronka pojawi się nowa autorska kolekcja ubrań i dodatków. Jest utrzymana w stylu, który wpisuje się w atmosferę wakacyjnego luzu. Wśród produktów w kolekcji znalazły się nie tylko ubrania, ale i stylowe dodatki jak np. okulary czy nerki i torby shopperki.