Ministerstwo Rozwoju i Technologii będzie walczyć z nieuczciwą konkurencją chińskich gigantów e-commerce

Ministerstwo Rozwoju i Technologii będzie walczyć z nieuczciwą konkurencją chińskich gigantów e-commerce
Ministerstwo Rozwoju i Technologii jako jeden ze swoich priorytetów ustaliła ochronę polskich konsumentów i przedsiębiorców przed nieuczciwą konkurencją azjatyckich platform sprzedażowych, o czym dyskutowano podczas spotkania, które odbyło się 16 lipca br.
O autorze
1 min czytania 2024-07-17

16 lipca br. odbyło się spotkanie z udziałem wiceministra Ignacego Niemczyckiego, ekspertów z Ministerstw: Rozwoju i Technologii, Finansów, Cyfryzacji, Klimatu i Środowiska, Zdrowia oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a także Urzędu Ochrony Danych Osobowych, przedstawicieli przedsiębiorców, organizacji zrzeszających pracodawców i branży gospodarki cyfrowej, a także organizacji dbającej o interesy konsumentów. W trakcie spotkania oceniono aktualną sytuację oraz propozycje możliwych rozwiązaniach, zarówno krajowych, jak i europejskich. Eksperci rozmawiali m.in. o metodach wprowadzenia i skutecznego egzekwowania m.in. regulacji unijnych. Inicjatywy legislacyjne dotyczą m.in. zniesienia ulg podatkowych, z których dziś korzystają chińskie firmy e-commerce, przepisów z zakresu nadzoru rynku i bezpieczeństwa produktów czy regulacji dotyczących odpadów tekstylnych.

fot. gov.pl

– Problem nieuczciwej konkurencji w handlu internetowym narasta. Chcemy zapewnić polskim przedsiębiorcom równe warunki konkurencji. Spotykamy się w gronie ekspertów z ministerstw i urzędów oraz organizacji skupiających biznes, żeby wypracować najszybsze i najskuteczniejsze rozwiązania – podkreślił w trakcie spotkania wiceminister rozwoju i technologii Ignacy Niemczycki.

Spotkanie było odpowiedzią na oczekiwania strony społecznej, sygnalizującej nieuczciwe praktyki stosowane przez chińskie marketplace’y. Polscy przedsiębiorcy zwracają uwagę, że azjatyccy giganci e-commerce, coraz mocniej wchodzą na europejski rynek i nie stosują się do obowiązujących w Unii Europejskiej przepisów, a to nie pozostaje bez znaczenia dla ich konkurencyjności.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Słyszymy wyraźne głosy biznesu nawołujące do wzmocnienia instytucji nadzoru rynku. Ich skuteczne działanie pomoże zapewnić uczciwe warunki konkurencji – dodał wiceminister.

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcie główne: gov.pl

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS UOKIK: Wielkie „wymiatanie” złych praktyk w e-commerce

PS2 KIG: e-handel w Polsce w maju 2024 [RAPORT]

PS3 „Chińskie platformy handlowe oczami Polaków” [RAPORT]

PS4 Komisja Europejska wszczyna formalne postępowanie przeciwko AliExpress na mocy aktu o usługach cyfrowych