Jeśli zdjęcie na olimpijskim podium, to tylko to wykonane przez oficjalnego fotografa igrzysk. Tak było dotychczas, bo sportowcy nie mogli mieć przy sobie prywatnych przedmiotów. Samsung postanowił złamać tę zasadę i wręczyć sportowcom w Paryżu najnowsze telefony Galaxy Z Flip6 Olympic Edition. Dzięki temu medaliści mogą sfotografować się w tej ważnej chwili, jaką jest ceremonia dekoracji, a zaraz potem posłać pamiątkowe selfie w (wirtualny) świat.
Możliwość wykonania Victory Selfies jest oferowana indywidualnym medalistom oraz drużynom składającym się z nie więcej niż dwóch sportowców. Nad przebiegiem akcji czuwają przedstawiciele Samsunga, którzy dokładnie tłumaczą, jak od strony technicznej ma wyglądać robienie zdjęcia.
Zobacz również
Athlete365 – cyfrowy album pełen selfies
Zdjęcia z podium są następnie przesyłane bezpośrednio do wirtualnej aplikacji Athlete365, która pozwala na mapowanie fotografii i zapisywanie ich w folderach przypisanych do konkretnych dyscyplin sportowych. W ten sposób sportowcy mogą potem łatwo odnaleźć ich zdjęcie i podzielić się nim z bliskimi lub fanami.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Samsung jest technologicznym partnerem igrzysk olimpijskich od 1998 roku (Nagano) i pozostanie nim co najmniej do 2028 roku. W związku z tym zawodnicy w pakietach powitalnych trzymali w tym roku najnowsze modele telefonu Samsung Galaxy Z Flip6 wyposażonego dodatkowo w rozmaite aplikacje wzbogacające wrażenia związane z uczestnictwem w igrzyskach i wizytą w wiosce olimpijskiej. Wśród aplikacji dostępnych dla czołowych lekkoatletów, pływaków czy tenisistów z całego świata znalazły się m.in. oficjalna aplikacja transportowej Paryż 2024, Olympic Shop i Olympics™ Go! Paris 2024 – oficjalna gra mobilna igrzysk w Paryżu 2024.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Selfie warte 20 mln dolarów
Zdjęcia robione „z ręki” coraz częściej pełnią nie tylko funkcję prywatnych pamiątek, ale także stają się elementem reklamowym. Przykładem może być choćby słynne selfie gwiazd, wykonane podczas ceremonii rozdania Oscarów w 2024 roku. Fotografia zanotowała ogromne zasięgi w sieci i zdobyła miliony like’ów jak przykład spontanicznego uczestnictwa w święcie kina, w rzeczywistości okazała się elementem przemyślanej i zaplanowanej kampanii firmy Samsung, która zapłaciła telewizji ABC około 20 mln dolarów.
— Ellen DeGeneres (@EllenDeGeneres) March 3, 2014If only Bradley's arm was longer. Best photo ever. #oscars pic.twitter.com/C9U5NOtGap
Zdjęcia: www.olympics.com
PS Medialna kariera selfie – infografika
Fotki z „dziubkiem” zostały zdetronizowane. Absolutnym medialnym hitem jest obecnie zdjęcie gwiazd filmowych wykonane telefonem podczas tegorocznej gali Oscarów. A wszystko za sprawą genialnego pomysłu Samsunga na promocję modelu Galaxy Note 3.